Την εξασφάλιση της υδροδότησης στο Κολυμπάρι και στην ενδοχώρα του εξασφαλίζει ο νέος αγωγός (Κολένι – Κολυμπάρι) που έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% από τη ΔΕΥΑΒΑ. Το έργο είχε συμβασιοποιηθεί πριν από ένα χρόνο και πλέον βρίσκεται στο στάδιο της παράδοσης.
Τα “Χ.ν.” βρέθηκαν στο αντλιοστάσιο στο Κολένι από που θα γίνει η άντληση και μαζί με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΒΑ κ. Ε. Μαυρογένη, τον γεν. διευθυντή κ. Κ. Κονταράκη και τον υπεύθυνο υδραυλικών έργων κ. Κ. Αντάρα ακολουθήσαμε όλη τη διαδρομή του νέου έργου που ακολουθεί την παλιά εθνική οδό Χανίων- Κισσάμου μέχρι τα Πλακάλωνα, τα Νοχιά, την Καληδωνία και ακολουθεί παράλληλα τη νέα εθνική οδό μέχρι το Κολυμπάρι.
Το έργο που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα “Α. Τρίτσης” (Φιλόδημος 2) εξασφαλίζει την υδροδότηση μιας μεγάλης περιοχής που μέχρι τώρα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα εξαιτίας τους απαρχαιωμένου και προβληματικού δικτύου που παρουσίαζε συχνές βλάβες και μεγάλες απώλειες. Ο νέος αγωγός που τοποθετήθηκε είναι μήκους 7,8 χιλ.
«Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90%. Βέβαια για να γίνει λειτουργικό απαιτείται μια έξτρα δεξαμενή 1000 κυβικών στα Πλακάλωνα για την οποία αναμένουμε μια χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών με 600.000 ευρώ που έχει εγκριθεί και αναμένεται να υπογραφεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Θα λειτουργεί ως δεξαμενής “θλάσης” για να απορροφήσει τις μεγάλες πιέσεις στο δίκτυο. Είχαμε και τη στήριξη της κ. Μπακογιάννη σε αυτήν τη προσπάθεια» ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΒΑ κ. Ευτύχης Μαυρογένης.
Ο ίδιος επισήμανε πως με το νερό από το Κολένι θα ενισχυθεί και ένα μεγάλο μέρος της ενδοχώρας του Κολυμπαρίου και όχι μόνο η παραλιακή ζώνη και τα ξενοδοχεία της.
Για τα χωριά στην χερσόνησο της Σπάθας που κάθε καλοκαίρι αντιμετωπίζουν προβλήματα ύδρευσης (Αφράτα, Αστράτηγος) « θα εξυπηρετηθούν από ένα άλλο αγωγό τον “Ροδωπιανό” όπως τον έχουμε τον ονομάσει και το έχουμε υποβάλλει προς χρηματοδότηση που θα κουμπώσει πάνω στο αγωγό Κολένι- Κολυμπάρι και θα δώσει λύσεις στα όποια προβλήματα» τόνισε ο κ. Μαυρογένης.
Ο μακροπρόσθεσμος στόχος της ΔΕΥΑΒΑ είναι η διασύνδεση του αγωγού Μεσκλά, Φουρνέ Αλικιανός, με τον αγωγό που έχει κατασκευαστεί και σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία Σέμπρωνας (Λεχιανά) Βουκολιές και τον αγωγό Κολένι- Κολυμπάρι. «Η ενοποίηση των τριών αγωγών με τα συνοδά έργα θα μας δώσει την ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε πλήρως τις φυσικές ροές των υδάτων μειώνοντας το κόστος της άντλησης σε όλο το Δήμο» επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΒΑ.
ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος λειτουργίας των αντλιοστασίων της ΔΕΥΑΒΑ έχει αυξηθεί σε ποσοστό 25% εξαιτίας των αυξήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα. Για την αντιμετώπιση του όπως μας εξηγεί ο γεν. Διευθυντής κ. Κ. Κοντορινάκης γίνεται μια προσπάθεια μείωσης του κόστους με αλλαγή μηχανισμών στους πυκνωτές, (διόρθωση των σηνημιτόνων) και σε βάθος χρόνου γίνεται η προσπάθεια για ένταξη σε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης 20 κοστοβόρων αντλιών με σύγχρονες που απαιτούν λιγότερη ενέργεια.
Αναφορικά με την ποιότητα του νερού η ΔΕΥΑΒΑ δίνει στοιχεία στην ιστοσελίδα της με βάση τις μετρήσεις που πραγματοποιεί το πιστοποιημένο χημείο της. « Έχουμε και προβλήματα, που δεν τα κρύβουμε κάτω από το χαλί. Έχουμε θέμα πχ. στη γεώτρηση της Μαραθοκεφάλας που έχει πολλά άλατα και μια από τις επιθυμίες μας είναι να αλλαχθεί το εσωτερικό δίκτυο της Σπηλιάς και προσπαθούμε να βρούμε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο για να το υλοποιήσουμε » μας ενημερώνει ο κ. Μαυρογένης.