«Στα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου µε συγκινεί το ότι σε κάθε ακρόαση των έργων του υπάρχει µια αληθινή κατάθεση ψυχής, µια βαθιά ανάγκη έκφρασης του εαυτού του και της εποχής του, άλλοτε προειδοποιεί, άλλοτε συγκινεί, άλλες φορές φωνάζει κι άλλες ψιθυρίζει». Αυτό επισηµαίνει, µεταξύ άλλων, η Μαρία Παπαγεωργίου, που αύριο, Πέµπτη 11 Ιουλίου, στις 21:30 το βράδυ, θα παρουσιάσει στο θέατρο της Ανατολικής Τάφρου “17 ταπεινά ρέκβιεµ για το µέλλον”.
∆εκαεπτά τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου που η ταλαντούχα ερµηνεύτρια και µουσικός ενορχήστρωσε και ερµηνεύει, σε ένα πρόγραµµα που επιµελείται η ίδια και αναδεικνύει τον µουσικό και ποιητικό πλούτο των τραγουδιών του Μικρούτσικου.
Τι είναι, όµως, εκείνο που κάνει ξεχωριστό το µουσικό έργο του Θάνου Μικρούτσικου; «Είναι ότι νιώθεις το θάρρος της γραφής, τις ώρες αφοσίωσης πάνω από µια παρτιτούρα. Ξέρεις εκ των προτέρων πως, ακόµα και αν δεν σου αρέσει αυτό που θα ακούσεις, θα το σεβαστείς, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Κι αυτό συµβαίνει γιατί δεν ακούς απλά τις νότες, είναι σαν να βρίσκεσαι σε ένα κοινό τραπέζι µε όλους τους ποιητές, µε τους γερόντους της Μακρονήσου, µε τα όνειρα των εραστών», απαντά.
Στην παρατήρησή µας ότι πολλά από τα τραγούδια του Μικρούτσικου έχουν “σφραγιστεί” από ερµηνείες σπουδαίων τραγουδιστών, η συνοµιλήτριά µας σηµείωσε ότι αυτό ήταν κάτι που «δεν µε απασχόλησε καθόλου» και πρόσθεσε: «Αναµετρήθηκα µέσα µου µε το πόσο µε αφορούν τα ίδια τα τραγούδια, πώς στο σύνολο τους φτιάχνουν µια συναισθηµατική ροή για τον ακροατή και κατά πόσο ο ψυχισµός µου και η ιδιοσυγκρασία µου είναι ικανή να τα υποστηρίξει. Το ότι για παράδειγµα δεν µπόρεσα να υπηρετήσω κάποια από τα λαϊκά του τραγούδια, δεν είχε να κάνει µε το ότι σκεφτόµουν κάποια σύγκριση µε τον Μητροπάνο ή την Αλεξίου, ήταν γιατί δεν έβρισκα τη δική µου αλήθεια µέσα σε αυτά. Εξάλλου δεν προσεγγίζω και τα τραγούδια ως αµιγώς τραγουδίστρια. Ενορχηστρώνω, παίζω και φτιάχνω την επιµέλεια όλου του προγράµµατος, ώστε να δηµιουργήσω ένα καινούριο περιβάλλον. ∆εν στοχεύω στο να µε δουν σαν καλή ή µη τραγουδίστρια, αλλά να δουν πέρα από εµένα, πέρα από τη φωνή µου».
Τη ρωτάµε ποια στοιχεία κάνουν µία ερµηνεία καλή: «Νοµίζω το αρµονικό αποτέλεσµα βγαίνει όταν την ώρα που τραγουδάς έχεις ήδη απαντήσει σε τρία βασικά ερωτήµατα: τι λέω, γιατί το λέω, σε ποιον το λέω. Όταν έχεις συνδεθεί απόλυτα µε τον λόγο για τον οποίο ανεβαίνεις στη σκηνή ή µε τον λόγο που τραγουδάς σε κάποιον που έχεις αγκαλιά στο κρεβάτι σου και καταργείς µέσα σου την εγωπάθεια, όταν ξέρεις τι ενέργεια σου ζητάει κάθε κοµµάτι και όχι τι ενέργεια θέλεις εσύ να βγάλεις για να εντυπωσιάσεις, τότε µάλλον ο ακροατής µε έναν µαγικό τρόπο το αναγνωρίζει και ταυτίζεται», τονίζει.
Λίγο πριν ολοκληρώσουµε την κουβέντα µας, ρωτάµε τη Μαρία Παπαγεωργίου πώς βλέπει το σύγχρονο µουσικό τοπίο στην Ελλάδα: «∆υστυχώς το µεγαλύτερο µέρος της µουσικής βιοµηχανίας αφορά πια στη διασκέδαση και όχι στον πολιτισµό. Ακόµα και στο πιο ψυχαγωγικό κοµµάτι βλέπεις πως ο κόσµος έχει πια στραφεί συναυλιακά στα πιο γηπεδικά lives, κάτι το οποίο είµαι κατανοητό µε τόση καταπίεση και εγκλεισµό που δέχτηκε τα τελευταία χρόνια. Έχουµε όλοι την τάση να ξεσπάσουµε κι εδώ είναι το στοίχηµα, να µπορέσουµε να διαφυλάξουµε ένα κοµµάτι µέσα µας υγιούς προβληµατισµού και να θυµόµαστε πώς να εξελισσόµαστε µέσα από την τέχνη. Στις µεγάλες πόλεις αυτό το µικρό ποσοστό των ανθρώπων που στοχεύει σε τέτοιες ακροάσεις, είναι ικανό να φιλοξενεί τέτοιες παραστάσεις. Στις πιο µικρές πόλεις συνήθως βρίσκουµε συγκεκριµένους διοργανωτές µε µεράκι -και τρέλα- κι ελπίζουµε στην διάθεση των πολιτών να αγκαλιάσουν την παρουσία µας. Είναι ένα κοµβικό σηµείο για τη διατήρηση του πολιτισµού µας».
Η συναυλία
Η µουσική παράσταση της Μαρίας Παπαγεωργίου “17 ταπεινά ρέκβιεµ για το µέλλον” θα παρουσιαστεί στο θέατρο της Ανατολικής Τάφρου στα Χανιά Πέµπτη 11 Ιουλίου στις 21:30 (οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30).
Εισιτήρια:
Εarly birds τα πρώτα 100 εισιτήρια: 17€
. Προπώληση: 20€
. Στο ταµείο την ηµέρα της συναυλίας: 23 ευρώ / Μειωµένο 20 ευρώ. Ηλεκτρονική προπώληση:
Φυσικά σηµεία προπώλησης: Boheme (Χάληδων 26), Carte Postale (Τάφοι Βενιζέλων).