Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Μαθαίνοντας για τις εικόνες και μέσα από τις εικόνες

Νέα πολύτιμα εκπαιδευτικά εργαλεία που προσφέρουν καινούριες δυνατότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία αποκόμισαν οι 42 δάσκαλοι και καθηγητές που συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα “Δώδεκα μαθήματα κινηματογραφικού γραμματισμού”, που πραγματοποιήθηκαν στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Στο πρόγραμμα που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς και υλοποιήθηκε, σε τρεις τριήμερες συναντήσεις, από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, συμμετείχαν – χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση – εκπαιδευτικοί από Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, στην οποία διδάσκοντες ήταν συνεργάτες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και εκπαιδευτές από τα συνεργαζόμενα ιδρύματα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΑΚΤΟ) αναπτύχθηκαν θεματικές όπως κινηματογραφικός γραμματισμός, δημιουργική γραφή, δημιουργία ταινίας σε σχολικό περιβάλλον, προφορική ιστορία, δημιουργία podcast, animation, παιγνίδια ρόλων στην εκπαίδευση, την μουσική και τον κινηματογράφο κ.ά.


«Ο στόχος αυτών των επιμορφωτικών συναντήσεων είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί ότι ο κινηματογραφικός γραμματισμός έχει τρεις διαστάσεις: α) η θέαση και απόλαυση κινηματογραφικών προϊόντων β) η κριτική τους προσέγγιση και γ) η παραγωγή, που σημαίνει ότι ο καλύτερος τρόπος για να επιμορφώσεις κάποιον είναι να τον βάλεις να φτιάξει μια δική του ταινία. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν αποκτώντας κάποιες δεξιότητες μέσα από την επιμόρφωση καλούνται να τις μεταφέρουν στη σχολική τάξη και να εγγραμματίσουν κινηματογραφικά τους μαθητές τους», υπογράμμισε ο επιστημονικός συνεργάτης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων Σταύρος Γρόσδος και συμπλήρωσε ότι απώτερος στόχος είναι να διαμορφωθούν υποψιασμένοι μαθητές – θεατές, οι οποίοι θα μπορούν να βλέπουν κριτικά τον καταιγισμό των εικόνων που δέχονται καθημερινά.
«Ουσιαστικά είμαστε αγράμματοι οπτικοακουστικά κι έχουμε παραδοθεί στο έλεος του βομβαρδισμού ενός πλήθους εικόνων, με συνέπεια να τις αφήνουμε να περνάνε ασχολίαστες. Στόχος μας λοιπόν είναι να δώσουμε τα εργαλεία ώστε να μπορεί ο θεατής να αποκωδικοποιεί τις συν-υποδηλώσεις των εικόνων, την “πίσω” τους δηλαδή πλευρά”, πρόσθεσε ο κ. Γρόσδος.


Η φιλόλογος Ειρήνη Μαρινάκη, η οποία συμμετείχε στην επιμόρφωση μίλησε στα “Χ.ν.” για την εμπειρία των σεμιναρίων: «Μέχρι τώρα δεν είχα φανταστεί ότι ο κινηματογράφος θα μπορούσε να αποκτήσει μια άλλη διάσταση στην εκπαίδευση και μάλιστα μια διάσταση προσαρμοσμένη στα σύγχρονα ελληνικά δεδομένα. Αυτό δηλαδή που μας έδωσαν να καταλάβουμε είναι ότι δεν χρειάζεται να έχουμε έναν τρομερό εξοπλισμό, ούτε φοβερές τεχνικές γνώσεις προκειμένου να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τον κινηματογράφο μέσα από ένα δημιουργικό πλαίσιο», τόνισε η κα Μαρινάκη και πρόσθεσε ότι ο κινηματογράφος είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με τη διδακτέα ύλη τονώνοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα.

Η εκπαιδευτικός Δάφνη Τεντολούρη, που υπηρετεί στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πλατανιά, χαρακτήρισε πολύ δημιουργικές τις επιμορφωτικές συναντήσεις και τόνισε ότι οι γνώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στην τάξη. «Είναι κάποια στοιχεία που σε βοηθάνε στο κομμάτι της εκπαίδευσης και στο πως μπορείς να κάνεις το μάθημα πιο ενδιαφέρον για τα παιδιά», επεσήμανε και υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιεί νέους τρόπους και εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία για να κεντρίζει την περιέργεια των μαθητών. «Ήδη κάποια από αυτά που διδαχθήκαμε – όπως η ενσωμάτωση ταινιών στο μάθημα ή τη δημιουργική γραφή – τα εφάρμοσα στην τάξη και παρατήρησα ότι μέσω του κινηματογράφου οι μαθητές έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον», συμπλήρωσε η κα Τεντολούρη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα