ΝΑ ΔΕΙΣ που σε λίγο δεν θα έχει σημασία οι μαθητές να αριστεύουν στα μαθήματά τους για να κρατήσουν τη σημαία στην παρέλαση, αλλά η εθνικότητά τους.
ΤΟΥΤΟΣ o ανιστόρητος φυλετισμός σε μικρά παιδιά κάνει τα κόκκαλα του Μεγάλου Αλεξάνδρου να τρίζουν, αφού αυτός πρώτος δίδαξε την παντοδυναμία του ελληνικού πολιτισμού να αφομοιώνει δημιουργικά άλλους λαούς.
ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ που κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας καμιά φορά για να χύσουμε το γάλα με την καρδάρα της εναπομείνασας σοβαρότητας, αφού συγχέουμε τον πατριωτικό ρομαντισμό με πρωτόγονες εθνικιστικές αρτιοσκληρύνσεις.
ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ, δηλαδή η πατρίδα, εάν σηκώσει τη σημαία ένας αριστούχος Αλβανός μαθητής; Κινδυνεύουν τα σύνορα της χώρας, η εθνική της ακεραιότητα, το “πατριωτικό” μας υπερεγώ; Δίνουμε σε παιδιά μεταναστών το δικαίωμα να φοιτούν στα σχολεία μας και τους στερούμε το δικαίωμα ν’ αριστεύουν;
ΜΑ ΑΥΤΗ είναι η παντοδυναμία των ελληνικών γραμμάτων. Ο,τι γίνονται κτήμα όλης της οικουμένης. Η ελληνική παιδεία δεν είναι κάτεργο απομονωτισμού.
Άμα το αξίζει το παιδί να την κρατήσει την σημαία.
Δεν την πήρε από τα χέρια άλλου παιδιού, την κέρδισε!