Μάθηµα 1ο: Η αξία των χρηµάτων είναι µε την συνείδηση των ανθρώπων ποσά αντιστρόφως ανάλογα, εάν λάβουµε υπόψη όσα µάς δίδασκαν στο σχολείο.
Η πρώτη ανεβαίνοντας στα ύψη, σπρώχνει στα Τάρταρα ανεπιστρεπτί τη δεύτερη όπως µάς διδάσκει η ζωή.
Μάθηµα 2ο: Κάποια παλιά χρόνια, όπως µας έλεγαν οι δάσκαλοι. Στις ηµέρες των Τριάντα.
Ήταν παράνοµο. Να στηρίζεις τους νόµους του καθεστώτος. Ρώτα και τον Σωκράτη. Και ανήθικο. Να σωπαίνεις. Βλέποντας να τρέχει το αίµα των αθώων και ν’ αδειάζει το πορτοφόλι των φτωχών.
Μάθηµα 3ο: Προσοχή στις οµόηχες λέξεις. Ο,τι ισχύει για το σχολείο, έχει ισχύ και στην καθηµερινή ζωή. Άλλο τα λύτρα, άλλο τα λίτρα. Άλλο η µήτρα, άλλο η µίτρα. Επίσης, άλλο η τύχη, άλλο οι τοίχοι και άλλο τα τείχη. …
Μάθηµα 4ο: Το νου µας, λέγανε οι δάσκαλοι και συµβουλεύουν κι ολόκληρη η επίγεια ζωή µας και οι συναναστροφές µας µε τους άλλους, στις υποκειµενικές και στις αντικειµενικές εκφράσεις: Τι θεωρείτε εσείς καλό για µένα; Αυτό θεωρείται καλό για µένα;
Τα παραπάνω και άλλα πολλά, κάποια πιο περίπλοκα ή σύνθετα και κάποια απλούστερα, µαθήµατα συναντούµε όλες και όλοι καθηµερινά στη ζωή µας. Απαιτούν όλα, όµως, τη διαρκή εγρήγορση και τη συνετή αντιµετώπισή τους, εάν θέλουµε να ξεπεράσουµε ανώδυνα τα όποια εµπόδια τα συνοδεύουν και να πάµε παρακάτω, µπροστά και µε πρώτο και κύριο στόχο µας το κοινό καλό και δι’ αυτού το ατοµικό…