Καθένας από εμάς είναι εν δυνάμει υποψήφιο θύμα της ασφάλτου όταν συμπτωματικά μπορεί να βρεθεί στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή! Αυτό το timing μπορεί να κρίνει τα πάντα! Να διαλύσει οικογένειες, να γίνει ο πόνος αφόρητος, η θλίψη ανείπωτη και η ζωή κόλαση!
Βιώσαμε όλοι μας το τρομερό δυστύχημα που έγινε στον παράδρομο της εθνικής οδού Αθήνας – Λαμίας με θύματα τέσσερις ανθρώπους! Γινόμαστε για άλλη μια φορά μάρτυρες ενός τραγικού γεγονότος, ενώ ταυτόχρονα έρχεται πιο επιτακτική η ανάγκη να μπουν σωστές βάσεις για την εκπαίδευση οδηγικής συμπεριφοράς και κουλτούρας των οδηγών! Έχουμε ένα πεπερασμένο σύστημα εξετάσεων οδήγησης των υποψήφιων οδηγών, το οποίο αρκείται στην εκμάθηση οδήγησης και όχι στην εκπαίδευση κριτηρίων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία, τις κληρονομικές καταβολές, την επανεξέταση των ατόμων που έχουν λάβει δίπλωμα πριν από 60 και 70 χρόνια! Ιδιαίτερα η επανεξέταση θα πρέπει να γίνεται με αυστηρότερα κριτήρια όσων έχουν δίπλωμα από το στρατό! Ας μην πούμε πόσες χιλιάδες οδηγοί οδηγούν στην άσφαλτο χωρίς δίπλωμα οδήγησης, άλλοι χωρίς ασφάλεια, άλλοι στα 90 τους χρόνια!!!
Μία από τις μεγαλύτερες συμφορές της χώρας μας είναι τα τροχαία ατυχήματα που σημειώνονται κάθε μέρα και ο ετήσιος απολογισμός των θυμάτων φτάνει στο εξωπραγματικό νούμερο των 3.000! Παγκόσμια πρωτιά στα τροχαία η χώρα μας , μια χώρα που παλεύει να σταθεί όρθια από την καταχνιά και τη μιζέρια της κρίσης! Η οδηγική συμπεριφορά των οδηγών είναι η αιτία του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων! Ο «Ελληνάρας» συνήθως τα ξέρει όλα, έχει άποψη για όλα, μπορεί να τα κάνει όλα και όταν πιάσει τιμόνι, ο δρόμος όλος δικός του είναι! Δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι σε λίγο θα είναι αυτός το επόμενο θύμα!
Το μάθημα οδηγικής συμπεριφοράς στα Σχολεία θεωρείται επιβεβλημένο! Οι μαθητές θα πρέπει πλέον να ξεφύγουν από τη στείρα γνώση, το πεπατημένο της διδασκαλίας των μαθημάτων και τη λογική της αποστήθισης βαρετών κειμένων. Θα πρέπει να οδηγηθούν σε μια νέα πλεύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα να αλλάξει άρδην και να εισαχθούν νέα μαθήματα που θα έχουν σχέση με τα σύγχρονα προβλήματα του ανθρώπου, όπως η ψυχική υγεία, ο αθλητισμός – ολυμπισμός, η φτώχια, η ανισότητα, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οδηγική συμπεριφορά και άλλα! Οι καιροί ου μενετοί!