“Jimba Ittai” ή σε ελεύθερη μετάφραση άνθρωπος και μηχανή σε ένα σώμα. Κάπως έτσι περιγράφουν οι Ιάπωνες τη φιλοσοφία που ενστερνίζεται, όχι μόνο το αστραφτερό MX-5 τέταρτης γενιά που αποκάλυψαν στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών υπό τους ήχους των Duran Duran, αλλά το σύνολο της γκάμας τους.
Μετά από 25 χρόνια, τρεις γενιές και σχεδόν ένα εκατομμύριο πωλήσεων, το νέο MX-5 επιστέφει σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που το ανέδειξαν στο δημοφιλέστερο roadster του πλανήτη.
Το περιορισμένο βάρος και η ισόποση κατανομή του ανάμεσα στους δύο άξονες αποτελούν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θεμελιώθηκε η εξελικτική διαδικασία του Mazda MX-5 τέταρτης γενιάς.
Η φιλοσοφία SKYACTIV, η οποία μεταπήδησε από τους κινητήρες της ιαπωνικής φίρμας στην εξέλιξη του πλαισίου και των υπόλοιπων μηχανικών μερών, επέτρεψε μεταξύ άλλων τον περιορισμού του συνολικού βάρους κατά 100 κιλά.
Αυτό σημαίνει ότι το νέο roadster της Mazda ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο, εκμεταλλευόμενο, εκτός των άλλων, τον περιορισμό των εξωτερικών του διαστάσεων και ειδικότερα του μήκους, το οποίο δεν ξεπερνά, πλέον, τα 3,915 μέτρα.
Με τον κινητήρα να έχει πλησιάσει ακόμα περισσότερο στο κέντρο του αμαξώματος, τη χρήση αλουμινίου σε καίρια τμήματα του αμαξώματος (βλέπε μπροστινό καπό και φτερά), την εντατική “δίαιτα” της υφασμάτινης οροφής και φυσικά τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, το νέο Mazda MX-5 έχει επιτύχει την απόλυτη ισορροπία στην κατανομή του βάρους του.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, άλλωστε, είναι εκείνα που εξασφαλίζουν το χαμηλότερο κέντρο βάρους καθώς και την άμβλυνση των επιπτώσεων του φαινομένου της αδράνειας.
Πηγή: www.in.gr