Πριν να αναφερθούμε σε θέματα οικονομικής και καταναλωτικής φύσεως θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη σύνθετη λέξη ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ!
Λέξη σύνθετη λέγεται ή αποκαλείται ,εκείνη η λέξη, που την έννοιά της μας δίδουν δύο ή παραπάνω επιπλέον λέξεις.
Η συγκεκριμένη είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις .Αυτές είναι η λέξη: «αίσχος» και η λέξη «κέρδος»…
Η Λέξη αίσχος φανερώνει τη ντροπή, που οφείλεται σε ανήθικη ή γενικά σε κακή και ανέντιμη πράξη!!!!!
Η λέξη κέρδος φανερώνει τη θετική διαφορά μεταξύ αγοράς και πώλησης προϊόντος σε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ενώνοντας τις δυο αυτές λέξεις ,η προκύπτουσα , αίσχος+κέρδος λέγεται «Αισχροκέρδεια». η οποία μας φανερώνει την, επί πλέον, πώληση εκ της κανονικής και νόμιμης τιμής ενός προϊόντος ,χωρίς ίχνος διευκρινήσεων .
Εδώ δεν έχουμε τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης αλλά την αυθαίρετη αύξηση της τιμής του προϊόντος για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, που κατά τη γνώμη του πωλητού, ίσως να επηρεάζεται και το αγοραζόμενο ή πωλούμενο προϊόν . Δηλαδή ενεργούν οι πωλητές με επικερδή , δι εαυτών, λόγο και τρόπο, χωρίς να λαμβάνουν υπ’ οψιν το πενιχρό πορτοφόλι των καταναλωτών.
Αν βέβαια τα πωλούμενα προϊόντα έχουν άμεση σχέση όσον αφορά την παραγωγή τους , με ύλες, ή ενέργεια, κάτι ανάλογο ,σαφώς και πρέπει να έχει και ανάλογη τιμή το πωλούμενο προίόν.
Οταν όμως τα πωλoύμενα προϊόντα δεν έχουν σχέσεις με ανατιμήσεις πρώτων ή πρωταρχικών υλών ,τότε η αυθαίρετη αύξηση της τιμής των προϊόντων λέγεται αισχροκέρδεια.
Και αυτή πραγματοποιείται όταν ο αγοραστής έμπορος αγόρασε πριν κάθε αύξηση των πρώτων υλών και επομένως με χαμηλότερη τιμή και η τιμή πώλησης θα είναι ανάλογη με την τότε νόμιμη τιμή αφγοράς.
Αν, εν τω μεταξύ, συμβεί μια, για ’οποιοδήποτε λόγο, ανατίμηση των πρώτων υλών αυτή δεν εφαρμόζεται στην τιμή πώλησης στα παλιά ενυπάρχοντα προϊόντα, αλλά στα επιβαρυνόμενα με την αυξητική αυτή τιμή των πρώτων υλών .
Αν δηλαδή οι αποθήκες ή δεξαμενές είναι γεμάτες με προϊόντα πρότερης τιμής αγοράς, δεν θα πρέπει να πωλούνται με τις νέες τιμές μέχρι την ολική κατανάλωση αυτών .
Είμαι καταναλωτής καταναλωτικών αγαθών ,όσο και τακτικός πελάτης διαφόρων μεγάλων ή μικρών καταστημάτων ευρείας κατανάλωσης της τοπικής αγοράς, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι καταναλωτές.
Ιδίοις όμμασι λοιπόν βλέπουμε την μείωση ή αύξηση τιμών προϊόντων από την μια μέρα στην άλλη .
Ενώ αρκετά προϊόντα ορισμένου είδους προς πώληση, είχαν την προηγούμενη ημέρα την άλφα τιμή, με την οποία τα αγοράζαμε αρκετό καιρό, την επομένη έγινε, επί των συγκεκριμένων προϊόντων, ανάρτηση μιάς αυξημένης νέας τιμής.
Στην ερώτηση πελάτου:
Γιατί αυτή η αλλαγή τιμής από την μια μέρα στην άλλη : Η απάντηση υπαλλήλου: Γιατί όλα πήραν αύξηση!!!
Ο πελάτης όμως επέμενε .
Μα… στη βιτρίνα χθες υπήρχαν τα ίδια πάρα πολλά προΊόντα με την άλφα τιμή αρκετές ημέρες πριν και σήμερα άλλαξε η τιμή, αφου τα προϊόντα αυτά είναι τα ίδια, δεν είναι καινούρια και δεν μεσολάβησε καμιά μεταλλαγή στην κατασκευή ή παραγωγή αυτών χωρίς να συντρέχει κανένας απολύτως ιδιαίτερος λόγος επηρεασμού τιμών ,αφού αυτά τα προϊόντα είναι παλιάς παραγωγής και αγοράς όχι νεοπαραχθέντα, παράλληλα δεν υπέστησαν κάτι το καινούριο ,γιατί η απότομη αυτή αλλαγή στην τιμή των ;
Ο δύστυχος πελάτης έμεινε με την ερώτηση δίχως καμία απάντηση αλλά με το χέρι στην τσέπη ,απογοητευμένος και μοναχός μουρμούρισε:
Στη φτώχεια και την ένδεια όλο ρωτά ο κόσμος:
Άραγε την αισχροκέρδεια θα τη πατάξει νόμος;
Αφήνω στη λογική σας, να κατονομάσετε την πρακτιή αυτή επί των τιμών των καταστημάτων και οι ειδικοί μιαν απάντηση αλλά να πιάσει τόπο κατά το κοινώς λεγόμενον!