Επαναφορά στο παλαιό σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης για τουλάχιστον έξι μήνες προαναγγέλλει, όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ η Καθημερινή, το υπουργείο Υποδομών. Η ρύθμιση, που θα συμπεριληφθεί σε έναν από τους πρώτους νόμους της νέας κυβέρνησης, αποφασίστηκε καθώς εκκρεμούν περί τις 100.000 αιτήσεις από πολίτες που επιθυμούν να εξεταστούν για να αποκτήσουν δίπλωμα. Το υπουργείο επεξεργάζεται επίσης αλλαγές στον Οργανισμό Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).
Την απόφαση του υπουργείου ανακοίνωσε σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. «Ο νόμος που ψηφίστηκε το 2018 παραμένει, δυστυχώς, ανεφάρμοστος», ανέφερε. «Από τον περασμένο Οκτώβριο έως σήμερα, περίπου 100.000 πολίτες δεν μπορούν να εξεταστούν για να λάβουν άδεια οδήγησης. Θα καταθέσουμε μια τροπολογία ώστε να επανέλθουμε στο προηγούμενο σύστημα για έξι μήνες, μέχρι να είμαστε έτοιμοι ως υπουργείο και να προμηθευτούμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό. Δεν μπορούμε να κρατάμε σε ομηρία την κοινωνία». Χαρακτηριστικό της προχειρότητας με την οποία προωθήθηκε η ρύθμιση είναι ότι, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, το μόνο που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη είναι ένας διαγωνισμός για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου, που με τη σειρά του θα βοηθήσει να γίνει ο διαγωνισμός.
Τα προβλήματα, πάντως, με την εφαρμογή του νόμου, παραμένουν πολλά. Για παράδειγμα, βάσει εγκυκλίου που εκδόθηκε στις αρχές Ιουνίου, οι εξετάσεις θα πρέπει να διενεργούνται είτε σε επιλεγμένες από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας οδούς, ή σε κατάλληλους χώρους. Για να ολοκληρωθεί, όμως, η διαδικασία, χρειάζεται πρόταση του δήμου και έγκριση καταλληλότητας από την αστυνομία, πριν από την απόφαση της Περιφέρειας. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις δύο χώροι στην Αττική έχουν λάβει έγκριση (στο ΣΕΦ και στον Χολαργό) και ένας στη Λάρισα, ενώ ακόμα δύο σε Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα βρίσκονται υπό έγκριση.
Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στο θέμα του ΟΑΣΘ, προαναγγέλλοντας αλλαγή πλεύσης. «Πράγματι, υπάρχει τεράστιο ζήτημα με το κυκλοφοριακό έργο στη Θεσσαλονίκη. Mετά βίας κυκλοφορούν 240-250 λεωφορεία, ενώ πριν από δύο χρόνια ήταν τα διπλά. Ο ΟΑΣΘ έχει προεισπράξει ακόμα και τη δόση του Αυγούστου για να “βγει” λειτουργικά. Επεξεργαζόμαστε ένα συγκεκριμένο σχέδιο, που δεν θα είναι σε καμία περίπτωση επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση, που είχε προβληματικό χαρακτήρα, αλλά ούτε και διατήρηση της σημερινής.
Θα προχωρήσουμε άμεσα σε αλλαγή διοίκησης στον ΟΑΣΘ και σε μία σειρά από πρωτοβουλίες για την ανανέωση και επιδιόρθωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών. Oπως προσέθεσε, λίγες ημέρες νωρίτερα ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παπάς, απέστειλε στη νέα ηγεσία του υπουργείου επιστολή όπου έθετε διάφορα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός και «ουσιαστικά υπέβαλε έμμεσα παραίτηση». Τέλος, επεσήμανε ότι ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ ασκούσαν κοινωνική πολιτική με λάθος τρόπο, ζητώντας επιδότηση από το υπουργείο Εργασίας (την οποία δεν λάμβαναν) και χωρίς να εγγράφουν το σχετικό ποσό στον προϋπολογισμό τους.