Η ορθοδοξία καταπολεμάται αλλά και χάνει την αξιοπιστία της απέναντι στον Ορθόδοξο λαό.
Οπως έγινε με την περίπτωση των συλλαλητηρίων όπου η εκκλησία έχασε την αξιοπιστία της και η Ελλάδα ηττήθηκε, μετά από 25 χρόνια διαπραγματεύσεων για το όνομα Μακεδονία από την υπερίσχυση της Σκοπιανής Διεθνούς ισχύος και από τη συνεχή προκλητικότητα και εμμονή των ηγετών της.
Η ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ
Όπως έγραψα στο άρθρο του Σαββάτου για την χριστιανική κρίση της Ευρώπης, σήμερα γράφω για την Χριστιανική κρίση των Ορθόδοξων Εκκλησιών της ανατολής και της διασποράς, οι οποίες εδώ και αιώνες ανταγωνίζονται ζημιογόνα για τους ορθόδοξους χριστιανούς. Η μεγάλη Σύνοδος που έγινε στην ορθόδοξη ακαδημία Κρήτης, με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, είχε τον φιλόδοξο σκοπό την Ένωση των Ορθόδοξων Εκκλησιών σε καιρούς τόσο δύσκολους. Με παραδοσιακό θεμέλιο το οικουμενικό Πατριαρχείο. Όμως αυτός ο σκοπός πέτυχε μεν την πλειοψηφία των αρχιερέων που συμμετείχαν. Όμως το κρίσιμο σημείο ήταν η μη συμμετοχή των μεγάλων πατριαρχείων της Ορθοδοξίας.
ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΧΥ Η ΡΩΣΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Όπως της Ρωσίας, Αντιοχείας, Βουλγαρίας και Γεωργίας. Με αποτέλεσμα να μην ενωθεί η Ορθοδοξία. Αυτή όμως η αποτυχία πέρα από αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός έχει τη μεγάλη εκκρεμότητα, ότι η αναγνώριση των κειμένων που ψηφίστηκαν κατά τη διάρκεια της Συνόδου αυτής δεν αναγνωρίστηκαν από τις εκκλησίες που δεν συμμετείχαν σ’ αυτό το σημαντικό γεγονός. Όμως, αυτές οι Μεγάλες Χριστιανικές Εκκλησίες επιρροής, βασικά, η Ρωσική έχουν κατεύθυνση πολιτικο-θρησκευτική και εθνοκεντρική, με εμφανέστατη τη στήριξή της από τον Πρόεδρο ΠΟΥΤΙΝ.
ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ
Γιατί ο πρόεδρος Πούτιν μετά την κατάρρευση των μπολσεβίκων αξιοποιεί την πνευματική πλευρά της Ορθοδοξίας. Μάλιστα από χρόνια η ρώσικη εκκλησία είναι αποφασισμένη να γίνει, μετά τη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη του Βυζαντίου, η «Τρίτη Ρώμη». Μια επιδίωξη θρησκευτιπολιτική η οποία τα τελευταία 10 χρόνια αποτελεί στόχο σύντομης επιδίωξης, παρά το γεγονός ότι μια τέτοια πραγματοποίηση είναι ιστορικά εξαιρετικά δύσκολη. Βέβαια ο πολυπληθέστερος Λαός ορθοδόξων -με τη δική του μεγάλη παράδοση- είναι ο Ρωσικός σε οικουμενική κλίμακα.
ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΠΟΥΤΙΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΘΑ ΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΝΕΑ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
Εν τούτοις, με βάσιμες πληροφορίες λέγεται ότι: Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ, η οποία αποσκοπεί να συμμετάσχουν και οι 14 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
Αν όμως πραγματοποιηθεί αυτή η επιδίωξη της Μεγάλης Ρωσικής Εκκλησίας τότε θα απειληθεί η πρωτοκαθεδρία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μάλιστα, ο πρόεδρος Πούτιν φαίνεται ότι έχει συναντηθεί με προκαθημένους των κατά τόπων Ορθόδοξων Εκκλησιών και έχει μαζί του τις σλαβικές εκκλησίες. Όμως, όλη αυτή η επιδίωξη δεν είναι εύκολη η πραγματοποίησή της γιατί εδώ και αιώνες ο οικουμενικός θεματοφύλακας της Ορθοδοξίας είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως.
ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
Αλλά, το Φανάρι, ανησυχεί βλέποντας εκκλησιαστική επέκταση της Ρωσικής εκκλησίας, η οποία μπορεί να μην μεταφέρει στη Μόσχα, τη νέα έδρα της Τρίτης Ρώμης αλλά (χωρίς να ξέρω τους κανόνες του τουρκικού κράτους για τους εκλεγόμενους Οικουμενικούς Πατριάρχες), θεωρώ ότι είναι δυνατόν να μεθοδευτούν τρόποι και δυνατότητες για να εκλεγεί για πρώτη φορά Ρώσος Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη για να συνενώσει και να διακυβερνήσει, με οικουμενικό πνεύμα την Ορθοδοξία παρά το γεγονός ότι εμείς κρίνουμε πως δεν θα είναι μόνο οικουμενική διαποίμανση αλλά και βαθιά ρωσική εθνικιστική, μάλιστα, τώρα που υπάρχει συνεργασία – σε πολλά κρίσιμα θέματα γεωστρατηγικά, γεωοικονομικά και γεωενεργειακά του προέδρου Πούτιν και προέδρου Ερντογάν.
ΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΕ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Για να δυσχερανθή, γενικά, η σχέση του Πατριάρχη με τον πρόεδρο Ερντογάν, αφού, ήδη από χρόνια παρακολουθείται από τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες και απειλείται ακόμη και η ζωή του.
Όμως, πέρα από αυτό το σοβαρότατο θέμα εμφανίζεται, ήδη, πιθανότητα ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ μεταξύ των Πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων για διεκδίκηση μιας τοπικής ενορίας που ιστορικά ανήκει στο Πατριαρχείο Αντιοχείας. Αλλά, ο οικουμενικός Πατριάρχης αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα για την Αμερικανική Αρχιεπισκοπή που είναι η μεγαλύτερη Εκκλησία της ορθόδοξης διασποράς, το κρίσιμο πρόβλημα αυτής της ώρας είναι το πρόβλημα της διαδοχής του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου, για τον οποίο έχει ζητηθεί η απομάκρυνση του λόγω αποτυχίας στο έργο του. Για διάδοχο του οι πλείστες οργανώσεις ζητούν από τον Οικουμενικό Πατριάρχη να μην εκλέξει εκτός Αμερικής Αρχιεπίσκοπο, επίσης υπάρχει το θέμα Μητροπολίτη του Σικάγου αλλά και σοβαρές διαφωνίες των εκκλησιών της Αμερικής με τον ίδιο τον Πατριάρχη.
ΔΙΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Γενικά τα προβλήματα και οι διχασμοί στην αρχιεπισκοπή της Αμερικής είναι πολύ μεγάλα και έχουν διχάσει την ελληνοαμερικανική ομογένεια, αλλά και οι σχέσεις της Ελλαδικής αρχιεπισκοπικής Εκκλησίας με το οικουμενικό Πατριαρχείο.
Αλλά και στις σχέσεις της αρχιεπισκοπής της Ελλάδας με τον Πατριάρχη ήταν προβληματικές από την εποχή Χριστόδουλου που είχε συγκρουσθεί πολλές φορές με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
Όμως με την εκλογή του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου οι σχέσεις της αρχιεπισκοπής της Ελλάδος βελτιώθηκαν χωρίς να είναι θερμές, με αφορμή το σοβαρό θέμα των Μητροπόλεων του Ελληνικού Βορρά.
ΣΥΝΕΧΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
Ξαναοξύνθηκαν, όμως για να ενταθούν μετά τη Μεγάλη σύνοδο στην Κρήτη και να υπερενταθούν με διεκδικήσεις κληροδοτημάτων και άλλα συνεχή προβλήματα.
Όμως, εκτός από αυτά τα διορθόδοξα κρίσιμα προβλήματα η κάθε άλλη πατριαρχική και αρχιεπισκοπική εκκλησία που υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως έχει τα δικά της μόνιμα και περιστασιακά προβλήματα.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά προβλήματα που συνέβηκε αυτές τις μέρες είναι η αυθόρμητη πρωτοβουλία της αρχιεπισκοπικής μας εκκλησίας με έκτακτη σύνοδο για το πρόβλημα του ονόματος των Σκοπίων την απόφαση της Συνόδου της Ελλάδας, διακήρυξε ο αρχιεπίσκοπος, ενώ μετά μια μέρα απόσυρε μετά από επίσκεψη του πρωθυπουργού για πει όχι στα συλλαλητήρια κατά των διεθνών και δικών μας αποφάσεων, να υπάρχει το όνομα της Μακεδονίας στα ΣΚΟΠΙΑ.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΑΣΕ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΗΤΤΗΘΗΚΕ
Ως διπλό όνομα στην τελική ονομασία των Σκοπίων.
Με την αίσθηση της ποιμένουσας εκκλησίας με προεδρία του αρχιεπισκόπου της Ελλάδας κ.κ. Ιερωνύμου, η Ιερά Σύνοδος πήρε απόφαση για συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά της όποιας απόφασης να υπάρχει ως δεύτερο όνομα η λέξη Μακεδονία, αυτή όμως την απόφαση της συνόδου την αναίρεσε, μετά από επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον αρχιεπίσκοπο.
Ο οποίος δήλωσε όχι στις διαμαρτυρίες…. Έτσι, όμως, η εκκλησία εκτέθηκε στη συνείδηση των χιλιάδων λαού που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης παρά τις πολλές παρεμποδίσεις.
Με την κατευναστική απόφαση του Ιερωνύμου δεν αναστατώθηκε μεν η Ελλάδα από συλλαλητήρια, αλλά η εκκλησία έχασε την αξιοπιστία της απέναντι στο ορθόδοξο λαό μας και η Ελλάδα ηττήθηκε μετά από 25 χρόνια σκοτεινών διαπραγματεύσεων για να δώσουμε τελικά όνομα με Μακεδονική υπόσταση στα Σκόπια.