Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Μεγάλη πρόκληση ο υψηλός πληθωρισµός για τον τουρισμό και την εστίαση

Η τουριστική σεζόν – τουλάχιστον η καλοκαιρινή – πλησιάζει στο τέλος και το κλείσιµο του ταµείου αποτελεί όπως κάθε χρόνο για τους επαγγελµατίες, τους εργαζόµενους του τουριστικού κλάδου αλλά για τους επιχειρηµατίες των συνδεδεµένων µε αυτόν τοµέων της αγοράς µία διαδικασία, που κόβει την ανάσα µέχρι οι προσθαφαιρέσεις να καταλήξουν σε θετικό πρόσηµο. Αυτό άλλωστε αποτελεί ευχή για όλους όσους ασχολούµαστε µε τον τουριστικό κλάδο και µε τον χώρο της εστίασης.

Φέτος όµως οι επισκέπτες µας ξένοι και Έλληνες είχαν στις αποσκευές τους ένα βαρίδιο, που εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο αποτελεί τον µεγάλο βραχνά των οικονοµικών επιτελείων και στις δύο όχθες του Ατλαντικού. Ακούει στο όνοµα πληθωρισµός και έχει οδηγήσει τις Κεντρικές Τράπεζες σε αλλεπάλληλες αυξήσεις επιτοκίων µε στόχο τη συγκράτηση του.
Από το περασµένο Φθινόπωρο θυµόµαστε ακόµα αναλυτές και οικονοµολόγους να προειδοποιούν για αυτόν τον ύπουλο εχθρό και τις επιπτώσεις τους όχι τόσο στις αφίξεις όσο στην κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών. Οι µήνες πέρασαν και οι προσπάθειες των οικονοµικών επιτελείων σε ολόκληρη την Ευρώπη έχουν αρχίσει να παράγουν αποτελέσµατα µε τα επίσηµα στοιχεία να επιβεβαιώνουν ότι καταγράφεται σηµαντική αποκλιµάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.
Ο υψηλός όµως πληθωρισµός σε συνδυασµό µε την αύξηση του κόστους δανεισµού σε ολόκληρη τη Ευρώπη φαίνεται ότι επηρέασε την αγοραστική δύναµη των επισκεπτών όχι µόνο του νησιού µας. Είναι το βαρίδιο από το οποίο τελικά δεν µπόρεσαν να απαλλαγούν οι επισκέπτες µας.

Και οι λόγοι είναι οι εξής:
– Μείωση της Αγοραστικής ∆ύναµης: Υψηλές τιµές για αγαθά και υπηρεσίες µπορούν να µειώσουν την αγοραστική δύναµη των ταξιδιωτών, καθιστώντας τα ταξίδια λιγότερο προσιτά και ταξιδιωτικούς προορισµούς λιγότερο ανταγωνιστικούς.
– Αυξηµένο Κόστος ∆ιαβίωσης: Οι υψηλές τιµές διαµονής, φαγητού και άλλων υπηρεσιών σε τουριστικούς προορισµούς µπορούν να αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες από το να ξοδέψουν χρήµατα.
–  Μείωση ζήτησης: Οι καταναλωτές µπορεί να µειώσουν τη συχνότητα των επισκέψεών τους σε εστιατόρια λόγω των αυξηµένων τιµών. Η επιλογή να µαγειρεύουν στο σπίτι τους µπορεί να γίνει πιο ελκυστική. Αυτό επηρεάζει τα έσοδα των εστιατορίων.
–  Αύξηση Κόστους Παραγωγής: Ο υψηλός πληθωρισµός µπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους πρώτων υλών που χρησιµοποιούνται  στην εστίαση. Αυτό µπορεί να οδηγήσει σε αναγκαία αύξηση των τιµών.
– Προσαρµογή των Μενού: Τα εστιατόρια µπορεί να αναγκαστούν να προσαρµόσουν τα µενού τους προκειµένου να ελαχιστοποιήσουν το κόστος. Αυτό µπορεί να σηµαίνει µείωση των προσφερόµενων επιλογών ή αναπροσαρµογή των µεγεθών των µεριδίων.
– Επίδραση στην Ποιότητα: Ο υψηλός πληθωρισµός µπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις στην εστίαση να µειώσουν την ποιότητα των υλικών προκειµένου να διατηρήσουν τα κέρδη τους. Αυτό µπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εµπειρία των πελατών.
Πόσοι από εµάς που δραστηριοποιούµαστε στον χώρο του τουρισµού και της εστίασης δεν αντιµετωπίσαµε όλα τα παραπάνω είτε ως άµεσες επιπτώσεις είτε ως έστω απλές σκέψεις προκειµένου να προετοιµαστούµε για τη φετινή δύσκολη στο πεδίο αυτό σεζόν; Η απάντηση είναι η συντριπτική πλειοψηφία! Και πως αλλιώς θα µπορούσε να συµβεί αφού οι αυξήσεις στις τιµές δεν ήταν ένα φαινόµενο που έπληξε µόνο τη χώρα µας αλλά ολόκληρο τον αναπτυγµένο και αναπτυσσόµενο κόσµο. Και να θέλαµε να το αγνοήσουµε ήρθε η στιγµή εκείνη που θα έπρεπε να πιούµε το πικρό ποτήρι!

Η πρόκληση ήταν και παραµένει µεγάλη: το αποτέλεσµα να έχει θετικό πρόσηµο και την ίδια στιγµή να παραµείνουµε ανταγωνιστικοί αλλά και αξιόπιστοι στο προσφερόµενο προϊόν ώστε να διατηρήσουµε αλώβητη την καλή εικόνα της χώρας!
Το αν επιτεύχθηκε ο στόχος παραµένει ακόµα ο άγνωστος χ. Και όχι για κανέναν άλλον λόγο αλλά γιατί πρώτον η πρόκληση ήταν πραγµατικά πολύ µεγάλη και δεύτερον γιατί δεν έχει κλείσει ακόµα η σεζόν.
Αυτό όµως που είναι βέβαιο είναι ότι για µία ακόµα φορά, πολλοστή, για περισσότερο από µία δεκαετία, οι εξελίξεις στο διεθνές οικονοµικό γίγνεσθαι δεν αφορούν του κάποιους αλλά επηρεάζουν µε τον έναν ή τον άλλον τρόπο και την δική µας αγορά και το µόνο που ίσως θα πρέπει να συζητήσουµε επιτακτικότερα από ποτέ είναι η άµεση προσαρµογή από το πρώτο κιόλας σήµα του συναγερµού. Κλείνω µε την ευχή να τα έχουµε καταφέρει και να κλείσει για όλους µας η σεζόν µε θετικό πρόσηµο

*Ο Στρατής Φλεµετάκης είναι υποψήφιος περιφερειακός σύµβουλος στην ΠΕ Χανίων µε τον Συνδυασµό
«Για την Κρήτη µας, συνεχίζουµε»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα