Πώς µπορεί ο πολιτισµός να γίνει µοχλός οικονοµικής αλλά και ευρύτερης ανάπτυξης για τη χώρα; Ποιες πολιτικές µπορούν να σχεδιαστούν και να εφαρµοστούν για την επίλυση των υπαρχόντων προβληµάτων;
Η νέα έρευνα του οργανισµού έρευνας και ανάλυσης διαΝΕΟσις, η οποία κυκλοφορεί και σε βιβλίο, υπογράφεται από οκτώ ερευνητές -ο καθένας ειδικός σε ένα διαφορετικό πεδίο του πολιτισµού- µε συντονιστή του έργου τον σύµβουλο πολιτιστικής στρατηγικής Χρήστο Καρρά.
Η νέα αυτή έρευνα θα παρουσιαστεί στη δηµόσια εκδήλωση «Πολιτισµός: Το µεγάλο ανταγωνιστικό µας πλεονέκτηµα» που συνδιοργανώνουν η διαNEOσις και ο Σύλλογος Οι Φίλοι Της Μουσικής, σήµερα Τετάρτη 18 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η µελέτη, η οποία επιχειρεί να χαρτογραφήσει αναλυτικά και να σχολιάσει µε συστηµατικό τρόπο τους Πολιτιστικούς και ∆ηµιουργικούς Τοµείς (Π∆Τ) στην Ελλάδα, διαπιστώνει τις πολλές ανεκµετάλλευτες ευκαιρίες: εισάγουµε περισσότερα πολιτιστικά προϊόντα (αξίας € 181 εκατοµµυρίων) από όσα εξάγουµε ( € 110 εκατοµµύρια). Ο πολιτιστικός τοµέας απασχολεί περίπου το 3% των εργαζόµενων στη χώρα, παράγει µόνο το 1,4% της Ακαθάριστης Προστιθέµενης Αξίας, µια ένδειξη χαµηλής παραγωγικότητας. Οι Έλληνες εργαζόµενοι στους κλάδους του πολιτισµού είναι οργανωµένοι σε κατακερµατισµένες µικρές επιχειρήσεις, µε 2,3 εργαζόµενους κατά µέσο όρο η καθεµία -δεν είναι µεν πολύ µακριά από τον ευρωπαϊκό µέσο όρο (2,7), όµως σε άλλες χώρες όπως η Γερµανία ο αριθµός αυτός είναι υπερδιπλάσιος (6,4).