Με μεγάλη επιτυχία έγινε χτες το Συνέδριο Πληροφορικής και η Ημερίδα Προγραμματισμού Υπολογιστών για παιδιά στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (ΟΑΚ). Οπως αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου: “Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία της OAK, και με την συνδρομή επιστημόνων από όλο τον κόσμο, πραγματοποιήθηκε μια σημαντική Ημερίδα Πληροφορικής και Ρομποτικής, για παιδιά ηλικίας 8 ως 15 ετών, με θέμα: “JCrete4Kids” (Σάββατο, 25 Ιουλίου 2015).
Τα παιδιά επέδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργητικά και με πολλές νέες ιδέες στη δημιουργία τουρμπίνας με Legos. Παράλληλα δημιούργησαν ένα δικό τους παιχνίδι αγώνων αυτοκινήτου και ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, μέσω του παιχνιδιού με το MineCraft.
Το σημαντικότερο κέρδος για τα παιδιά είναι ότι ήλθαν σε άμεση επαφή με την τεχνολογία και αντιλήφθηκαν τη σημασία των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως μέσο δημιουργίας και υλοποίησης των ιδεών τους. Αυτή η συνεισφορά στην αλλαγή της σκέψης των παιδιών είναι βασικός πυλώνας προβληματισμού της ΟΑΚ και έχει καθοριστικό ρόλο, ώστε να μειωθούν οι εξαρτήσεις από την υπερβολική κατάχρηση των νέων τεχνολογιών και να ξεκινήσει μια γόνιμη σχέση με τη σωστή χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Η παραπάνω Ημερίδα υλοποιήθηκε στα πλαίσια του 5ου Συνεδρίου JCrete (http://www.jcrete.org), το οποίο φιλοξενήθηκε στην OAK από τις 20 – Ιουλίου 2015, με θέμα τη γλώσσα προγραμματισμού Java. Κορυφαίοι ειδικοί από Αμερική, Ασία, Αυστραλία και Ευρώπη είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν εκτενώς τις νέες δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα της Java.
Η ιδέα για το συγκεκριμένο Συνέδριο προέκυψε το 2010 με σκοπό να συνδυαστεί η επιστήμη και η υψηλή τεχνολογία με την Κρητική φιλοξενία και τις επισκέψεις σε κρητικά αξιοθέατα. Η εντυπωσιακή συμμετοχή των ενδιαφερομέων ήταν αφορμή, για πρώτη φορά, να δείξει ενδιαφέρον για τις δράσεις του JCrete η Oracle Αμερικής, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες του τομέα της πληροφορικής στον κόσμο. Έτσι το φετινό Συνέδριο έθεσε τα θεμέλια ώστε του χρόνου να αναζητηθούν νέες προκλήσεις, προς χάριν της βελτίωσης των γλωσσών προγραμματισμού, της απόδοσης εφαρμογών Java, των γραφικών, της δημιουργίας plugins, αλλά και των γενικότερων αναζητήσεων των μελλοντικών γενεών.”