Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Mercedes-AMG GT S

Στις περιγραφές που τη συνοδεύουν δεν θα συναντήσεις πουθενά τον βαρύγδουπο τίτλο του υπεραυτοκινήτου. Δεν είναι η μετριοπάθεια εκείνη που κάνει τους ανθρώπους της Mercedes-Benz να «μετρούν» τα λόγια τους, αλλά οι αδυσώπητοι κανόνες του σύγχρονου marketing που επιβάλλουν ένα λιγότερο συναισθηματικό – περισσότερο ορθολογικό… positioning.

Άλλωστε πόσο μετριοπαθής μπορείς να είσαι όταν οδηγείς στην παραγωγή ένα τετράτροχο με το σχήμα και τις προδιαγραφές της ΑΜG GT;

Αν και έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από τη στιγμή που ο Nico Rosberg αποκάλυπτε στην ιστορική έδρα της AMG -το άσημο Affalderbach- την κορυφαία ως και σήμερα πρόταση της Mercedes-Benz, η προσπάθεια να τοποθετήσεις το γερμανικό sportscar στην πραγματική του διάσταση παραμένει μια δύσκολη υπόθεση.

Ορμώμενος από τις εξωτικές αναλογίες του αμαξώματος και από το γεγονός ότι η AMG GT εξελίχθηκε από λευκό χαρτί, με μοναδικό εφόδιο την ακλόνητη παράδοση της Mercedes-Benz στην κατασκευή πραγματικών αριστοτεχνημάτων, θα μπορούσες κάλλιστα να τη θεωρήσεις διάδοχο της SLS AMG ή ακόμα και της παλαιότερης SLR.

Βέβαια η διαφορά στα μεγέθη είναι κάτι παραπάνω από αισθητή και, αν μη τι άλλο, αρκετή για να προσδώσει στην AMG GT έναν πιο γήινο, τηρουμένων των αναλογιών, χαρακτήρα.

Ναι μεν το μακρύ ρύγχος ξυπνά μνήμες από το ένδοξο και λιγότερο ενοχικό, ως προς τη χρήση του ορυκτού πλούτου, παρελθόν ωστόσο οι αριθμοί περιγράφουν μια πραγματικότητα διαφορετική που πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να παραβλέψεις.

Οι συνολικά μικρότερες διαστάσεις καθώς και η αντικατάσταση των gullwing θυρών με συμβατικές αφήνουν να εννοηθεί πως η AMG GT απευθύνεται σε ένα ευρύτερο… με την ευρύτερη έννοια κοινό.

Κρίνοντας μάλιστα από το γεγονός ότι από τα 6,2 λίτρα του οκτακύλινδρου συνόλου της SLS AMG έχουμε «πέσει» στα 3.982 κ.εκ. ενός νέου, διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα, το παραπάνω συμπέρασμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βάση.

Κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο, o «M178» φιλοξενεί τους δύο στροβιλοσυμπιεστές στο εσωτερικό της γωνίας V που σχηματίζουν οι σειρές των κυλίνδρων, αποδίδοντας στην περίπτωση της AMG GT S 510 ίππους και 650 Nm ροπής.

Το ξηρό κάρτερ τού επιτρέπει να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στο έδαφος και στους μηχανικούς της Mercedes-AMG να οδηγήσουν το κέντρο βάρους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Αντιστοίχως, η τοποθέτηση του κινητήριου συνόλου πίσω από τους μπροστινούς τροχούς, όπως άλλωστε και η μεταφορά του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στον πίσω άξονα, εξασφαλίζουν την ιδανική, σχεδόν ισόποση, κατανομή των 1.570 κιλών.

Από αυτά, τα 231 κιλά αναλογούν στο αλουμινένιο πλαίσιο. Αλουμίνιο, ωστόσο, συναντάς και στα πάνελ του αμαξώματος, με εξαίρεση την μετώπη που είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο και το χαλύβδινο πίσω καπό.

Δεμένος πια στο αριστερό κάθισμα της κίτρινης AMG GT S οι σύνθετες τεχνικές προδιαγραφές σύντομα χάνουν τη σημασία τους. Από τον αποκλειστικά διθέσιο θάλαμο επιβατών δεν λείπει απολύτως τίποτα.

Παρών δηλώνουν όλες οι απαραίτητες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, την ίδια στιγμή που η παρουσία δέρματος στις επιφάνειες του ταμπλό υπενθυμίζει την αριστοκρατική καταγωγή του αυτοκινήτου.

Οι πιο σχολαστικοί ενδεχομένως να εντοπίσουν κάποιες… παρατυπίες σε επίπεδο εργονομίας, όπως είναι η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων λίγα εκατοστά στην ίδια ευθεία με τον αγκώνα σου, πολύ γρήγορα ωστόσο μαθαίνεις να ζεις με αυτές.

Είναι θέμα χρόνου να εξοικειωθείς με τους αναρίθμητους διακόπτες του AMG DRIVE UNIT και το εύρος των παραμετροποιήσεων που αυτό προσφέρει. Είναι θέμα χρόνου να υποκύψεις στις υποσχέσεις που αφήνει το βραχνό κροτάλισμα του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα, απελευθερώνοντας την κτηνώδη ισχύ του.

Κανείς δεν αμφισβητεί την ικανότητα της AMG GT να καλύπτει αποστάσεις με την άνεση, την ευκολία και προφανώς την ταχύτητα ενός αυθεντικού gran turismo. Βλέπετε, στην ισχυρότερη εκδοχή της τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, χαρίζοντας τη δυνατότητα να προσαρμόζεις σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης.

Ακόμα και έτσι, πάντως, αντιλαμβάνεσαι πως η συγκεκριμένη Mercedes-AMG δεν δημιουργήθηκε για να γράφει άκοπα χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο με τον δείκτη του στροφόμετρου κολλημένο λίγο πάνω από ρελαντί.

Γεννήθηκε για τα δύσκολα. Είναι η στιγμή που ο περιστροφικός διακόπτης του DRIVE SELECT γυρνά στο πρόγραμμα RACE. Κινητήρας, κιβώτιο και αναρτήσεις περνούν σε θέση μάχης, τα “ηλεκτρονικά” υποχωρούν, ο ήχος των εξατμίσεων θεριεύει.

Πριν καταφέρεις να πάρεις την πρώτη σου ανάσα, η AMG GT S έχει υπερβεί τα 100 χλμ./ώρα. Πριν ολοκληρώσεις την πρώτη σου σκέψη η ένδειξη του ταχύμετρου τρομάζει, ξυπνώντας άγνωστα, ως εκείνη τη στιγμή, ένστικτα επιβίωσης.

Από στροφή σε στροφή αποκτάς μεγαλύτερη πίστη στα χέρια σου. Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Τα ακούραστα φρένα, η ανεξάντλητη πρόσφυση, οι αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων, η απολύτως γραμμική απόδοση του κινητήρα οικοδομούν πιο σύντομα απ’ ότι είχες αρχικά προβλέψει μια σχέση απόλυτης εμπιστοσύνης.

Η πλήρης απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν αλλάζει σημαντικά την παραπάνω εικόνα. Ο τρόπος με τον οποίο οι 510 ίπποι και τα 650 Nm ροπής περνούν στην ελληνική άσφαλτο εξακολουθεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων, να μην χωρά λογική εξήγηση.

Με τα ελαστικά της Michelin και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, θα πρέπει να προκαλέσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα. Όχι όμως και την τύχη σου, εξαντλώντας άκομψα τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και ταυτόχρονα κάθε πιθανότητα έγκαιρης αντίδρασης.

Η AMG GT S ισορροπεί με απόλυτη επιτυχία πάνω σε εκείνη τη λεπτή κόκκινη γραμμή που επιτρέπει τον διαχωρισμό ενός sportscar από ένα αυθεντικό supercar. Πρόκειται για την ίδια, δυσδιάκριτη γραμμή που ξεχωρίζει τα παιδιά από τους άντρες.

Πηγή: auto.in.gr


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα