Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Μετά τη διάγνωση τι;

» Για τους δυσλεκτικούς μαθητές στον Αποκόρωνα

Κύριε δήμαρχε,
με έκπληξη πληροφορηθήκαμε, και χωρίς καμιά ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά ούτε και στη Σχολική Επιτροπή για την έρευνα RADAR, μέθοδο διάγνωσης της δυσλεξίας, στο μαθητικό δυναμικό του Αποκόρωνα. Δυστυχώς η ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων έγινε στο θέμα αυτό διά του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου.
Απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε η μέθοδος βασίζεται στην από δεκαετίες παλαιά,  γνώστη μέθοδο Παυλίδη.
Eίναι φυσικό λοιπόν να μην έχουμε καμιά πληροφόρηση ούτε για το επιστημονικό υπόβαθρο του κυρίου Ασλανίδη  γιατί βρεθήκαμε προ τετελεσμένου.
Η έρευνα, με έγκριση ποιου άρχισε στο πρώην δημαρχείο Καλυβών και μάλιστα για τόσο λεπτά προσωπικά δεδομένα;
Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε κάποιες υπερβολές στα δηλωθέντα. Η κοινωνία της Αμερικής και της Ελλάδας δεν είναι ίδια. Αρα τα όποια συμπεράσματα για εκεί δε μπορούν να γενικευθούν κατευθείαν ανάλογα και για την Ελλάδα. Πιο απλά η μη αντιμετώπιση της δυσλεξίας δημιουργεί όντως προβλήματα κοινωνικοποίησης του μαθητή αλλά και σοβαρά μαθησιακά ζητήματα, αλλά δε σημαίνει ότι αυτοί οι μαθητές θα καταλήξουν και στις φυλακές σε μεγάλο ποσοστό. Αυτή και μόνο η διαπίστωση μας προβληματίζει.
Ακόμη θα θέλαμε να ξέρουμε που έχει σταθμιστεί η μέθοδος σε τι δείγμα και αν και κατά πόσον έχει έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Οι εξετάσεις στο Δημαρχείο Καλυβών γίνονται μόνο για να μην παρακωλύεται η λειτουργία των Σχολείων; Τι λέει η αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης; Μήπως απλά είναι η όλη διαδικασία μπορεί να θεωρηθεί προς άγραν πελατών για τη μετά αντιμετώπιση;
Βέβαια ακόμη και η αρτιότερη μέθοδος να είναι, μετά τη διάγνωση, τι ακολουθεί;
Στα Χάνια υπάρχουν δύο δημόσιες υπηρεσίες που γενικά ασχολούνται με διαγνώσεις και υποστηρίξεις – θεραπείες μαθητών το ΚΕΔΥ (Κέντρο Υποστήριξης και Διάγνωσης) και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας. Το ΚΕΔΥ είναι επικίνδυνα υποστελεχωμένο σε προσωποπαγείς και όχι οργανικές θέσεις (ο απολυόμενος οποιασδήποτε ειδικότητας δεν αναπληρώνεται) και βέβαια δε διαθέτει παιδοψυχίατρο.
Παρά την υποστελέχωσή του σε μαθητές της Α/θμιας, για τη Β/θμια δεν έχουμε στοιχεία, έχει προχωρήσει σε 91 περίπου αξιολογήσεις γνωματεύσεις από τις οποίες το Υπουργείο έχει διαθέσει 50 μόνο Παράλληλες Στηρίξεις μαθητών κι όχι πάντα μία για κάθε μαθητή αλλά συχνά για δύο. Περιμένουν ακόμη αξιολόγηση 700 περιπτώσεις παιδιών που οι γονείς τους δέχονται να προχωρήσουν σε αξιολόγηση οι υπηρεσίες, γιατί υπάρχουν κι αυτοί που αρνούνται, παραγνωρίζοντας το πρόβλημα.
Ακόμη και στις περιπτώσεις που τα παιδιά πρέπει να ενταχθούν σε Ειδικά Σχολεία, οι ελλείψεις σε επιστημονικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι τέτοιες που υπονομεύεται η λειτουργία τους. Και δε μιλάμε για τα ανύπαρκτα Τμήματα Ενταξης που θα ’πρεπε να συνοδεύουν κάθε πολυθέσιο Σχολείο ή τον ψυχολόγο ή την κοινωνική λειτουργό.
Αυτή είναι η εικόνα της Δημόσιας Ειδικής Αγωγής στα Χανιά μέχρι 6 Νοέμβρη που αφορούν τα παραπάνω στοιχεία.
Τι κάνουμε λοιπόν;
Στη στελέχωση όλων αυτών των δημόσιων δομών Ειδικής Αγωγής με μόνιμο προσωπικό και την επαύξηση των θέσεων με όλο το απαραίτητο  αλλά και τον εξοπλισμό τους, για να μπορεί να καλυφθεί όλη η γκάμα των περιπτώσεων σε διάγνωση, αντιμετώπιση και στήριξη συχνά και της οικογένειας θα πρέπει να στοχεύει και να διεκδικεί ο Δήμος μαζί με γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και την υπόλοιπη κοινωνία.
Κάθε άλλη περίπτωση αποτελεί πυροτέχνημα προβολής για διαφημιστικούς λόγους αλλά και την ιδιωτική ειδική αγωγή και παιδεία για τους ολίγους και έχοντες.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση,
Μελισσάκης Νικήτας,
Ζώης Σταύρος


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα