Τα µεγάλα γλωσσικά µοντέλα και το Chatgpt φαίνεται να απειλούν για τα καλά τη δουλειά των εκπαιδευτικών. Ή µήπως όχι;
Στην ουσία αυτό που κάνουν είναι ότι κωδικοποιούν όλη την υπάρχουσα γνώση, διαβάζοντας κάθε µορφής περιεχόµενο που µπορεί να προέρχεται από βιβλία, ειδήσεις, άρθρα και εν συνεχεία παράγουν νέο περιεχόµενο, σύµφωνα µε τα όσα έχουν τροφοδοτηθεί.
Η πρόσβαση στη γνώση είναι, λοιπόν, πιο εύκολη και πιο φθηνή από ποτέ, ενώ το µεγάλο ερώτηµα που µπαίνει είναι τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί.
Μπορούν να συνεχίσουν την πεπατηµένη µε τρόπους αξιολόγησης που παραπέµπουν σε παλαιότερες δεκαετίες ή θα πρέπει να αξιοποιήσουν και να κάνουν ‘‘σύµµαχο’’ τη µηχανική µάθηση;
Έχει πια νόηµα να αποστηθίζουµε ηµεροµηνίες και χρονολογίες στην ιστορία ή θα πρέπει να αναζητήσουµε νέους τρόπους αξιολόγησης;
Μάλλον, το δεύτερο και µάλιστα όσο πιο σύντοµα γίνεται. ∆ιαφορετικά, κινδυνεύουµε να γίνουµε οι γραφικοί της ιστορίας.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.