Τα µεγάλα γλωσσικά µοντέλα και το Chatgpt φαίνεται να απειλούν για τα καλά τη δουλειά των εκπαιδευτικών. Ή µήπως όχι;
Στην ουσία αυτό που κάνουν είναι ότι κωδικοποιούν όλη την υπάρχουσα γνώση, διαβάζοντας κάθε µορφής περιεχόµενο που µπορεί να προέρχεται από βιβλία, ειδήσεις, άρθρα και εν συνεχεία παράγουν νέο περιεχόµενο, σύµφωνα µε τα όσα έχουν τροφοδοτηθεί.
Η πρόσβαση στη γνώση είναι, λοιπόν, πιο εύκολη και πιο φθηνή από ποτέ, ενώ το µεγάλο ερώτηµα που µπαίνει είναι τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί.
Μπορούν να συνεχίσουν την πεπατηµένη µε τρόπους αξιολόγησης που παραπέµπουν σε παλαιότερες δεκαετίες ή θα πρέπει να αξιοποιήσουν και να κάνουν ‘‘σύµµαχο’’ τη µηχανική µάθηση;
Έχει πια νόηµα να αποστηθίζουµε ηµεροµηνίες και χρονολογίες στην ιστορία ή θα πρέπει να αναζητήσουµε νέους τρόπους αξιολόγησης;
Μάλλον, το δεύτερο και µάλιστα όσο πιο σύντοµα γίνεται. ∆ιαφορετικά, κινδυνεύουµε να γίνουµε οι γραφικοί της ιστορίας.