Ως ενθαρρυντική χαρακτηρίζεται η μέχρι τώρα τουριστική κίνηση, σύμφωνα με τους παράγοντες του τουρισμού. Κρουαζιερόπλοια έρχονται κάθε τόσο σκορπίζοντας τουρίστες στην πόλη των Χανίων, τα πρώτα τσάρτερ ήδη καταφθάνουν καθημερινά και -εκτός απροόπτου- η φετινή καλοκαιρινή σεζόν αναμένεται να κλείσει με θετικό πρόσημο.
Πώς πήγε όμως ο χειμερινός τουρισμός τους μήνες που μας πέρασαν και γιατί είναι ελάχιστοι αυτοί που ασχολήθηκαν με αυτόν;
Η διαφορά του καλοκαιρινού με τον χειμερινό τουρισμό είναι ότι ο χειμερινός κοστίζει. Ο τουρίστας τον χειμώνα απολαμβάνει τις υπηρεσίες των σαλέ, με ξύλινες και πέτρινες κατασκευές, τζάκια, θερμαινόμενες πισίνες, εντυπωσιακά τοπία και άριστα αντανακλαστικά προφύλαξης και αντιμετώπισης των δυσμενών καιρικών συνθηκών, από την εκάστοτε τοπική Αρχή.
Στα Χανιά έχουμε μόνο τα τοπία. Κάτι είναι και αυτό. Είναι μια αρχή.
Ποιος είναι όμως ο λόγος που ήταν ελάχιστοι οι Χανιώτες που επένδυσαν στον χειμερινό τουρισμό;
Είναι, μάλλον, το εύκολο χρήμα που, όπως και να το κάνουμε, είναι γλυκό. Γιατί αν το καλοσκεφτεί κανείς, μπορείς να βγάλεις εκατοντάδες ευρώ μέσα σε μια καλοκαιρινή σεζόν, μόνο με μια… πλαστική τέντα.
Δεν αμφιβάλλει κανείς πως στα Χανιά υπάρχουν και εξαιρετικές κτηριακές υποδομές και εγκαταστάσεις που βασίστηκαν στην εξυπηρέτηση των τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες. Σίγουρα όμως δεν αποτελούν την πλειοψηφία.
Οραμα, σωστός σχεδιασμός και βοήθεια από την Πολιτεία χρειάζεται ο τόπος για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Διάθεση όμως υπάρχει ή μένουμε μόνον στις θεωρίες;