Δεν γίναμε σοφότεροι από τις χθεσινές ανακοινώσεις της Fraport στα Χανιά.
Επιμονή στην ίδια πολιτική από τους Γερμανούς, οι οποίοι “πατάνε” άλλωστε στην σύμβαση που έχουν υπογράψει με το ελληνικό κράτος για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Πολιτική καταστροφική για τα Χανιά, καθώς στερεί τη δυνατότητα να διεκδικήσει η περιοχή μας την είσοδό της στην αγορά του χειμερινού τουρισμού και να πάρει μια πολύ βαθειά οικονομική ανάσα η τοπική κοινωνία.
Πολιτική «κοινή για όλα τα αεροδρόμια» όπως ανέφεραν χθες οι εκπρόσωποι της εταιρείας που μίλησαν στα Χανιά. Ξεχνώντας βέβαια, ότι το αεροδρόμιο Χανίων δεν το παρέλαβαν όπως όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά, αλλά πλήρως ανακαινισμένο με κοινοτικούς πόρους.
Πολιτική που δεν προκαλεί καμία έκπληξη, γιατί ήταν προδιαγεγραμμένο ότι αυτή θα εφαρμοστεί με την σύμβαση που έδινε «υπερεξουσίες στη Fraport, δημιουργούσε συνθήκες που ευνοούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό και κίνδυνο για περαιτέρω ζημιά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο Ελληνικό Δημόσιο γενικότερα», όπως επισήμαναν πολλοί από το 2016, κόντρα στους “χειροκροτητές” της γερμανικής κοινοπραξίας.
Μια σύμβαση -που για να μην ξεχνιόμαστε- φέρει και την υπογραφή του Χανιώτη τότε υπουργού Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Σταθάκη.
Απορίας άξιο, ποιον έπεισαν οι εκπρόσωποι της Fraport. Τους τοπικούς φορείς πάντως όχι, όπως φάνηκε στη χθεσινή συνάντηση, πολλοί εκ των οποίων διαπιστώνουν ότι είναι πολύ αργά για δάκρυα, καθώς όταν έπρεπε να φωνάξουν για το αεροδρόμιο, κρατούσαν το στόμα τους κλειστό.
Είπαν -με λίγα λόγια- οι εκπρόσωποι της Fraport, ότι τον χειμώνα δεν υπάρχει… διάθεση για τουρισμό και ότι η Ryanair παντού λέει τα ίδια. Κατά την πρόσφατη παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Ryanair στα Χανιά πάντως, παρουσιάστηκε το επιτυχημένο εγχείρημα της Ιταλίας και της Ισπανίας με τα κίνητρα για φθηνές πτήσεις, ενώ στη συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους ο κ. Eddie Wilson τότε, σχολίασε στα “Χ.ν.” και τη συμφωνία που έχει με την κυβέρνηση στο Μαρόκο. Εκεί ουσιαστικά έχει δεσμευτεί ότι θα φέρνει ένα συγκεκριμένο αριθμό επιβατών κάθε χρόνο και με βάση αυτή τη συμφωνία απολαμβάνει τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη.
Εν ολίγοις, γίνεται -για πολλοστή φορά- σαφές, ότι τον τουρισμό στα Χανιά και γενικότερα στην Ελλάδα, δεν τον ελέγχει πλέον το ελληνικό κράτος. Μια γερμανική κοινοπραξία, αποφασίζει και… διατάζει για το πότε και πού θα έχουμε πτήσεις, τουρίστες, τουριστικό εισόδημα.
Για να αλλάξει λοιπόν αυτό το καθεστώς, απαιτείται πολιτική βούληση. Να αναλάβει δηλαδή η κυβέρνηση τις πρωτοβουλίες εκείνες που θα αναγκάσουν τη Fraport να αλλάξει την πολιτική της. Πρωτοβουλίες προφανώς ουσιαστικές και όχι “συνθήματα”. Γιατί θυμόμαστε και ο κ. Πολάκης που θα «ξάπλωνε στον αεροδιάδρομο», τι κατάφερε σε αυτό τον τομέα.
Όσο για την ίδια τη Fraport, δυστυχώς με τη στάση της δείχνει ότι αρνείται να συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία και αντί να αποτελέσει εταίρο της τοπικής κοινωνίας, συνεχίζει να αποτελεί ανάχωμα στις αναπτυξιακές προοπτικές των Χανίων.
Ουδέν νεώτερον…
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.
Καλα τα λεει η Φραπορτ… να κόψει αυτη τα έσοδα της και οι ξενοδόχοι να μην χαμηλώσουν τιμές.Να κάνετε εσείς κουμαντα σε μια επιχείρησή λιγο παρανοϊκό!!!! .Δημόσιο αεροδρόμιο δεν είχε ουτε λεκάνη στην τουαλέτα.Το εδωσε ο Αλεξης στους Γερμανούς το κάνανε κουκλί τώρα θέλετε να μην εισπρατει η φραπορτ…
Δεν πάτε να κάνετε κουμαντα στα airbnb σας και στα ξενοδοχεία σας φαντασμενοι?