Διάλογο και ουσιαστικές προτάσεις – παρεμβάσεις για την Παιδεία αντί καταλήψεων, προτείνει η μαθήτρια 3ης λυκείου Κορίνα Βουρδουμπάκη, σε κείμενο που κοινοποιεί στα “Χανιώτικα νέα”.
Αναλυτικά στο κείμενό της, αναφέρει τα εξής:
«Οι καταλήψεις των σχολείων είναι ένα φαινόμενο στην Ελλάδα που επαναλαμβάνεται από τη δεκαετία του 1990. Παλαιότερα οι μαθητικές καταλήψεις ήταν ένα ισχυρό όπλο διαμαρτυρίας κατά των άτολμων, αποσπασματικών αλλαγών που επιχειρούνταν στον τομέα της εκπαίδευσης. Στοχευμένες πολιτικές και κοινωνικές διαμαρτυρίες των μαθητών διαμόρφωναν μια τεράστια δύναμη ενάντια στα αυταρχικά και αναχρονιστικά μέτρα που λαμβάνονταν κατά το παρελθόν.
Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, όμως, και ιδιαίτερα στις μέρες μας, οι περισσότερες καταλήψεις δεν βασίζονται στην πραγματικότητα σε συγκεκριμένα και ουσιαστικά αιτήματα που θέτουν ως στόχο την κινητοποίηση των μαθητών. Κατά κύριο λόγο, οι καταλήψεις είναι αφορμή για να χαθούν μαθήματα και συνήθως υποκινούνται από μικρές ομάδες ταραξιών που στόχος τους είναι η αναταραχή και η χειραγώγηση των συμμαθητών τους επιβάλλοντας αυταρχικά τις απόψεις τους. Η κατάληψη ενός δημόσιου σχολειού αποτελεί καταστρατήγηση των νόμων του κράτους και συνιστά παράνομη ενέργεια. Όταν ένας έφηβος διεκδικεί με τέτοιου είδους ακραίες συμπεριφορές τις απόψεις του, σε ένα δημοκρατικό και ανοιχτό στη γνώση σχολείο, χωρίς πρώτα να έχει καταβάλει προσπάθεια δημοκρατικής συζήτησης με τους αρμόδιους ή χωρίς να προβάλει τα αιτήματά του με σεβασμό των κανόνων της κοινωνίας, τότε στο σύντομο μέλλον θα συμπεριφέρεται με το ίδιο αυταρχικό τρόπο ως πολίτης. Είναι αντιδημοκρατικό και κοινωνικά επικίνδυνο το γεγονός ότι επιτρέπεται σε μια μικρή μερίδα καταληψιών να αποφασίζουν για το κοινό “καλό”. Απαραίτητο είναι να ληφθεί υπ’ όψη πως ένα σχολειό αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας μας, μέσα στο οποίο ζουν και παιδιά των οποίων οι οικογένειες αδυνατούν να αντέξουν το οικονομικό βάρος της εξωσχολικής εκπαιδευτικής υποστήριξης. Αυτά τα παιδιά, που περιμένουν να στηριχτούν από το δημόσιο σχολειό, πλήττονται κατά κύριο λόγο και στερούνται το δικαίωμά τους στη μόρφωση. Ειδικότερα σε μια περίοδο αμέσως μετά την καραντίνα που πολλές οικογένειες έχουν υποστεί το πλήγμα της οικονομικής κρίσης του κορωνοϊού.
Η τεχνολογική εξέλιξη είναι αρωγός στην ανάπτυξη άλλων μεθόδων διεκδίκησης των δικαιωμάτων των μαθητών. Για παράδειγμα, οι αναρτήσεις των απόψεων/ιδεών στο διαδίκτυο και στον τύπο έχει τεράστια απήχηση και πιο ουσιαστική. Η παρουσία εκπροσώπων των μαθητών στα ΜΜΕ (ραδιοφωνικούς σταθμούς, τηλεόραση κ.λπ.) ή και η δυναμική τους συμμετοχή σε πορείες (με την τήρηση των μέτρων προστασίας), αντανακλούν μια τελείως διαφορετική οπτική με πολύ περισσότερη πυγμή, σοβαρότητα και άσκηση πίεσης προς την Πολιτεία· κι αυτό διότι μέσα από αυτό το πρίσμα ξετυλίγεται και αναδεικνύεται η ωριμότητα των απόψεών μας.
Εν ολίγοις, λόγοι διαμαρτυρίας υπάρχουν ποικίλοι και σοβαροί για τη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στόχος, όμως ,είναι η εμπεριστατωμένη, με σοβαρότητα προβολή των απόψεων των νέων. Στην περίπτωση αυτή, τόσο η κοινωνία όσο και η Πολιτεία θα αναγκαστεί να ακούσει τους μαθητές και να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της εκπαίδευσης. Απαραίτητο είναι να κατανοήσουμε πως η ελευθερία του κάθε ατόμου τελειώνει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του αλλού.
Με την προϋπόθεση, λοιπόν, και τη θέληση της πραγματικής αλλαγής πρέπει, ειδικά σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, να μην σπείρεται η διχόνοια, η όποια πάντοτε προκαλούσε πολλά προβλήματα, αλλά να υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων. Αυτή όλη η προσπάθεια αποσκοπεί στην μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ο πιο δύσκολος αγώνας ενός νέου είναι ο αγώνας για τη μόρφωση. Ο αγώνας , όμως αυτός γίνεται με σοβαρότητα, με εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, με στόχους, όνειρα και φαντασία για την αλλαγή.
Μαθήτρια 3ης λυκείου
Κορίνα Βουρδουμπάκη».
ΜΠΡΑΒΟ στο κοριτσάκι . Τελικά υπάρχουν και σωστά παιδιά που ΤΟΛΜΟΥΝ να αρθρώσουν σοβαρές σκέψεις & απόψεις και κυρίων να τολούν να τις διατυπώνουν – εκφέρουν Δημόσια, κόντρα στη ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ορισμένων ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΩΝ νταήδων που, όσοι δεν έχουν καμιά σχέση με την εκπαίδευση, πάνε στο σχολείο απλώς για να το βγάλουν (και που ΛΙΑΝ ΚΑΚΩΣ με χαριστικές- ψηφοθηρικές διατάξεις το βγάζουν όλοι !!!!!) Κάποτε δεν υπήρχαν τέτοια ΤΑΡΑΧΟΠΟΙΑ – ΕΞΤΡΕΜΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ στους κόλπους των σχολείων της Μέσης Εκπαίδευσης, γιατί (ΠΟΛΥ ΣΟΦΑ οι πρόγενέστεροι ημών) είχαν προνοήσει να “Ξεχωρίζει η ήρα απ το στέρι” με τις εισαγωγικές εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (Σαν μα να λέγαμε τώρα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο).. Έτσι και οι “ενεκέδες”‘ βγάζουν το Λύκειο και μη αρκούμενοι σ’ αυτό (Απολυτήριο), έχουν και την απαίτηση να γίνουν και επιστήμονες. Επειδή ,δεν υπάρχει περίπτωση να εισαχθούν στα ΑΕΙ, καταφεύγουν σε “κατάλληλες” χώρες & σχολές (κυρίως του πρώην Ανατολικού μπλοκ) και μας έρχονται “”Γιατροί” “Μηχανικο”ί κλπ, με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται και ανταγωνιστικά – εις βάρος των επιμελών μαθητών που τελείωσαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια !!!
Αξιότιμη κυρία,συγχαρητήρια για τις απόψεις σας οι οποίες,αποδεικνύουν ότι υπάρχει φως,λογική και μέλλον για την πατρίδα μας. Μην επιτρέψετε ποτέ σε μια μερίδα αναρχοφασιστών να μπουν εμπόδιο στα όνειρα σας και στα σχέδια σας για το μέλλον. Απολυταρχοφασίστες που δεν σέβονται την άλλη άποψη,ειδικά δε όταν είναι πλειοψηφούσα,ανήκουν στο περιθώριο και δεν προσφέρουν τίποτα χρήσιμο στο αύριο της πατρίδος μας. ΄Εχετε υπ΄όψιν σας ότι η ζωή εκεί έξω είναι αμείλικτη , έχει μεγάλες απαιτήσεις και θα πρέπει νά έχετε την φαρέτρα σας γεμάτη όπλα όταν βγήτε στην μάχη.Μην δώσετε την δυνατότητα στον κάθε αναρχοαναλφάβητο να σας στερήσει το μόνο περιουσιακό στοιχείο που αντέχει σε κάθε καταστορφή και κρίση : ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ . Σας εύχομαι ένα λαμπρό μέλλον που θα είναι ταυτόχρονα και το μέλλον της χώρας μας….Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Αγαπητη μαθητρια, σου προτεινω:
1- να σταματησεις να ακους τους γονιους σου για θεματα πολιτικα και κοινωνικα αλλα να αρχισεις να διαβαζεις μονη σου κι ανεπηρεαστη, Ιστορια.
2-ξεκινα τα ταξιδια στην Ευρωπη, ξεκινωντας απο το Παρισι, ιδανικα με οδηγους της πολης νεους της ηλικιας σου, (βρες τις αντιστοιχες εφαρμογες).
3-στις τωρινες καταληψεις τα αιτηματα ειναι πολυ πιο περιπλοκα απο οσο σου φαινονται κι αυτο θα το καταλαβεις περιπου στα 30 σου.
Φιλικα.