Μια είδηση για δυο σπουδαία θέματα που ενδιαφέρουν την περιοχή της Κισσάμου δημοσιεύτηκε στα Χανιώτικα Νέα το Σάββατο 20 -11- 21, σχετικά με την ενημέρωση που είχε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Καλογερής από τον υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη για τις μελέτες που εκπονούνται για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά του Β.Ο.Α.Κ. και για την παράκαμψη της πόλης μας
Eπειδή η συνάντηση, δεν έτυχε της δέουσας προσοχής από όσους, (τουλάχιστον εδώ στη Κίσσαμο) ενδιαφερόμαστε για τα τρία θέματα (Β.Ο.Α.Κ., Παράκαμψη πόλης, Λιμάνι) τα όποια προδήλως είναι καθοριστικής σημασίας (μαζί και με άλλα βεβαίως) για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας και όχι μόνο αυτής, θεωρώ ότι χρειάζεται ένας σχολιασμός παραπέρα.
Η αμφίπλευρη είδηση στα “Χανιώτικα νέα” αναφέρει επί λέξει ότι:
«Ο αντιπεριφερειάρχης ενημερώθηκε (σ.σ. από τον αρμόδιο Υφυπουργό και τους υπηρεσιακούς παράγοντες) για τα τελευταία δεδομένα των μελετών που εκπονούνται στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του νέου αυτοκινητόδρομου (το οποίο θα ενταχθεί στην προαίρεση του διαγωνισμού παραχώρησης) σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της μελέτης παράκαμψης Κισσάμου».
Και η είδηση συνεχίζει ότι από την άλλη πλευρά:
«Τόσο ο Υπουργός όσο και Γενικός Διευθυντής κατανόησαν (σ.σ. μετά την ενημέρωση τους από τον αντιπεριφερειάρχη και τους συμβούλους του) την αναγκαιότητα υλοποίησης της παράκαμψης Κισσάμου μαζί με την ολοκλήρωση του νέου Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα Χανιά – Κισσαμος καθώς σε αντίθετη περίπτωση η διαχείριση της κυκλοφορίας στη Κίσσαμο θα καταστεί αδύνατη»
Η είδηση χρειάζεται προβολή όχι ως ατομική ή κομματική «αβανταδόρικη προπαγάνδα» αλλά ως καταγραφή της επίσημης παραδοχής από αρμοδίους, της αναγκαιότητας των έργων αυτών λόγω των αρνητικών επιπτώσεων που έχει η καθυστέρησή τους στην λειτουργία της πόλης μας, και στην εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής αλλά κατά την άποψή μου και στην ανάπτυξη και οικονομία ολόκληρου του βόρειου τμήματος του νομού.
Οι παραπάνω απόψεις και των δυο επίσημων πλευρών πρέπει να αποτελέσουν μόνιμα επιχειρήματα πρωτίστως εμάς των Κισσαμιτών ώστε η δέσμευση του Υπουργού (της κυβέρνησης δηλαδή) σε συνδυασμό με την απολύτως σωστή επισήμανση του αντιπεριφερειάρχη για την (μη) λειτουργία της πόλης, να διαμορφώσουν κοινή γνώμη που θα διεκδικεί και θα παρακολουθεί τα αντίστοιχα έργα όχι ως «ρουσφέτια» και προεκλογικά «καθρεφτάκια» αλλά ως έργα λογικής και επείγουσας αναγκαιότητας
Με την ευκαιρία να σημειώσουμε ότι ο Β.ΟΑ.Κ., η Παράκαμψη της πόλης και το Λιμάνι Κισσάμου, δεν αναφέρονται ως τοπικιστικού ενδιαφέροντος θέματα της πόλης μας μόνο, αλλά (μαζί και με άλλα) είναι θέματα ευρύτερου, υπερτοπικού, χαρακτήρα που έπρεπε και πρέπει να συγκαταλέγονται στο διεκδικητικό πλαίσιο όλων των αντιπροσωπευτικών φορέων του Νομού.
Ο Β.ΟΑ.Κ. θα ολοκληρώσει το δυτικοευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων στο νότο της Ευρώπης. μόνο αν ενώνει λιμάνια και αεροδρόμια με τις πόλεις για να λύνει προβλήματα διακίνησης προϊόντων και ανθρώπων χωρίς βεβαίως να δημιουργεί κυκλοφοριακές συμφορήσεις και ασφυξία. Δεν διαφεύγει από κανένα ότι στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του Β.ΟΑ.Κ., καθ’ όλη την διάρκεια του έτους διακινείται το 30% τουλάχιστον των εμπορικών συναλλαγών της πόλης των Χανίων με την επαρχία και ότι, κατά το καλοκαίρι, το 50% της τουριστικής πελατείας του νομού αχρηστεύει την λειτουργία της πόλης μας λόγω της διαμπερούς κίνησης προς τους κύριους και θελκτικούς για τους τουρίστες προορισμούς του νομού (Γραμπούσα, Μπάλλος, Φαλάσαρνα, Λαφονήσι)
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η παράκαμψη της Κισσάμου είναι απαραίτητη για να μη γονατίσει η πόλη από το φορτίο των κυκλοφοριακών και άλλων επιβαρύνσεων και δυσλειτουργιών δεδομένου ακόμη ότι μεγάλο μέρος επισκεπτών του νομού από την άλλη Ελλάδα και το σύνολο των προϊόντων προς και από την Πελοπόννησο διέρχεται από το λιμάνι Κισσάμου, το οποίο ο νομός πρέπει να αξιοποιήσει και να διαφυλάξει ως εφεδρεία προσέγγισης των εμπορικών, επιβατηγών και τουριστικών σκαφών. .
Όλα αυτά προφανώς έχουν καθοριστικό αντίκτυπο στην οικονομία όχι μόνο της Κισσάμου αλλά και του νομού γενικότερα και δικαιολογούν τις παλαιόθεν εύλογες απαιτήσεις των Κισσαμιτών για την Παράκαμψη της πόλης, για τον ΒΟΑΚ και για την Προγραμματική ανάπτυξη του λιμανιού μας με ένα οραματικό σχέδιο μετατροπής του σε λιμάνι συνδυασμένων μεταφορών, το οποίο σε συνδυασμό με ένα ανάλογο λιμάνι στο νότο της Πελοποννήσου θα ενοποιήσουν την νοτιοδυτική Ελλάδα που ανεξήγητα τα τελευταία χρόνια κρατιέται έξω από τους κεντρικούς κρατικούς αναπτυξιακούς σχεδιασμούς.
Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι μετά την ενδιαφέρουσα συνάντηση θα υπάρξει και για μια ενδιαφέρουσα συνέχεια.