Το τελευταίο διάστημα συζητείται όλο και περισσότερο η κατασκευή ενός δημοτικού parking που θα καλύψει τις ανάγκες δυτικά της παλιάς πόλης των Χανίων.
Η προηγούμενη και η νυν δημοτική αρχή έχουν εκφράσει άποψη την οποία μας έχουν παρουσιάσει κατά τη διάρκεια των περίφημων πια συζητήσεων για το οικόπεδο της ΑΒΕΑ στη Νέα Χώρα.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή διά του κυρίου Βάμβουκα, στηριζόμενη σε μια έκθεση της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, προτείνει εντός του ΟΤ 28 το οικόπεδο 28 ε/4 στην νότια πλευρά, εμβαδού 1635 τ. μ. επί της οδού Πατριάρχου Ιωαννικείου.
Η τωρινή δημοτική αρχή διά του κυρίου δημάρχου προτείνει την κατασκευή υπογείου parking επίσης εντός του ΟΤ28 στο οικόπεδο 28α εμβαδού 2939 τ.μ. όταν τελεσιδικήσει πλέον η διαμάχη με τα Κρητικά Ακίνητα και αυτό περιέλθει στον Δήμο Χανίων.
Το μεν πρώτο με βάση την αντικειμενική του αξία θα κοστίσει αγορά στον Δήμο 1.370.000 ευρώ το δε δεύτερο περίπου 4.580.000 ευρώ (στην περίπτωση που τα Κρητικά ακίνητα αποδεχθούν τη συγκεκριμένη αντικειμενική αξία και δεν προσφύγουν στα δικαστήρια).
Υπάρχει όμως και μια τρίτη λύση κατά τη γνώμη μου, καταλληλότερη σε σχέση με τις δύο προηγούμενες.
Η κατασκευή πολύ-επίπεδου υπογείου Parking στην θέση “Πάρκο Πολυχρόνη Πολυχρονίδη» γνωστό και ως Πευκάκια Ν. Χώρας επί της οδού Μ.Μεταξάκη.
Η συγκεκριμένη πρόταση ακολουθεί την πρακτική των περισσοτέρων ευρωπαϊκών πόλεων που θέλει τα Parking υπόγεια σε επιλεγμένες πλατείες η πάρκα.
Η συγκεκριμένη θέση προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και λύνει στο σύνολό του το πρόβλημα δυτικά και (εν μέρει) νότια όσον αφορά τη στάθμευση για είσοδο στην Παλιά πόλη αλλά και για μετάβαση στο εμπορικό κέντρο από την Πλατεία 1866 έως και την περιοχή Πανελλήνιο.
Ας δούμε όμως τα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης σε σχέση με τις δύο άλλες .
• Το οικόπεδο ανήκει εξ ολοκλήρου στον Δήμο Χανίων άρα δεν θα χρειαστεί καμία χρονοβόρα διαδικασία απόκτησης και κανένα ποσό για την εξαγορά του.
• Η κατασκευή είναι υπόγεια άρα θα μπορέσει κάλλιστα να διατηρηθεί το πάρκο και μάλιστα ανακαινισμένο με πράσινο και διάφορες επιπλέον δραστηριότητες (αθλητικές, ψυχαγωγικές κ.λπ.).
• Είναι πολύ μεγαλύτερο σε επιφάνεια και από τα άλλα δυο προτεινόμενα.
Το εμβαδόν του πάρκου είναι 5.000 τμ και μπορεί σε τέσσερα υπόγεια επίπεδα να δώσει μέχρι και 800 θέσεις Parking, αριθμός ικανός μαζί με το υπάρχον ιδιωτικό επί της οδού Πειραιώς να καλύψει πιθανόν τις όποιες ανάγκες στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή.
• Δίνεται η ευκαιρία να αποσυμφορηθεί η οδός Σκαλίδη η οποία είναι η βασική δυτική έξοδος της πόλης.
• Είναι πολύ πιο κοντά στην είσοδο της παλιά πόλης διά της οδού Μελετίου Πηγά -2ο Δημοτικό Σχολείο (σχολείο της Βασίλισσας). Η απόσταση μέχρι τη διασταύρωση των οδών Μ. Πηγά και Πειραιώς, είναι περίπου 160 μέτρα, η δε απόσταση από την Πλατεία Τάλω είναι μόλις 400 μέτρα, περπατώντας την οδό Μελετίου Μεταξάκη. Πιο κοντά στην Πλατεία Τάλω είναι μόνο η θέση του οικοπέδου της “ΑΒΕΑ” 28α αλλά μόλις κατά 70 μέτρα. Να σημειώσουμε ότι η απόσταση από την οδό Σκαλίδη στην διασταύρωση με την οδό Πειραιώς (ZARA) είναι 300 μέτρα, από την Πλατεία 1866 είναι 460 μέτρα και από την Πλατεία της Αγοράς 700 μέτρα περίπου.
• Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη στάθμη του θαλάσσιου ύδατος, όπως η λύση του οικοπέδου της ΑΒΕΑ και ενδεχόμενα να μπορεί να δώσει τέταρτο η και πέμπτο υπόγειο επίπεδο.
• Είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο και διαχειρίσιμο αφού περικλείεται από τέσσερεις άνετους δρόμους. Ετσι μπορεί να υπάρξουν διαφορετικές εισόδοι και εξόδοι ανάλογα.
• Μπορεί άμεσα να ξεκινήσει η μελέτη για τη χρηματοδότησή του και την κατασκευή του .
• Κυκλοφοριακά συνδέεται πιο εύκολα με τους δυο βασικούς οδικούς άξονες Σκαλίδη – Λ. Κισσάμου και Λ. Κυδωνίας σε σχέση με τα άλλα δύο.
Πολλαπλά οφέλη όμως προκύπτουν και για τη συγκεκριμένη περιοχή της Νέας Χώρας.
Οι αναπλάσεις που πρέπει να υλοποιηθούν θα είναι τουλάχιστον οι εξής:
Περιμετρικά του πάρκου συνολική ανάπλαση.
Ανάπλαση της Μελετίου Μεταξάκη τουλάχιστον από το πάρκο μέχρι την Πλατεία Τάλω προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύκολη και ευχάριστη οδική πρόσβαση.
Ανάπλαση της Μελετίου Πηγά από το πάρκο μέχρι το 2ο Δημοτικό σχολείο και στη συνέχεια της Εμμ. Μπαλαντίνου μέχρι την συμβολή με την Χάληδων στη θέση Κρύο Βρυσάλι.
Ολα αυτά τα παράπλευρα έργα, πιθανόν και άλλα, θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα της περιοχής.
Τέλος η εκτίμησή μου είναι ότι και στο κομμάτι της χρηματοδότησης του έργου τα πράγματα θα είναι σχετικά εύκολα.
Αμεσα μπορούν να ξεκινήσουν οι μελέτες, πιστεύω ότι είναι έργο που μπορεί να ενταχθεί σε ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης ή και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Λόγω της δεδομένης αυξημένης πληρότητας που αναμένεται να έχει κατά τη λειτουργία του, πιστεύω ότι μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερα ελκυστική επένδυση για ιδιώτες επενδυτές.