21.7 C
Chania
Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025

Μια… ΒΙΟΧΥΜ στους τροπικούς

» Μια µικρή βιοµηχανία ποτών στη µακρινή Μουρέα της Γαλλικής Πολυνησίας

 

Η  επίσκεψη  σε  µεγάλες τυποποιητικές  µονάδες  ποτών όπως   Jameson και Guinness στο ∆ουβλίνο ή Bacardi στο Πόρτο Ρίκο  είναι κάτι γνωστό  και  σύνηθες   για  τους  τουρίστες.

 

Πολλές  φορές  έχει τεθεί  στην  περιοχή  µας  το  θέµα  της  διασύνδεσης  και  προβολής  των  τοπικών  αγροτικών  προιόντων  µέσω  του  τουρισµού  χωρίς  ωστόσο  να  έχουµε  σηµαντικά  αποτελέσµατα.

Στο  σηµείο  αυτό  είναι  χρήσιµο  να  αναφερθούµε  σε  µια  µικρή  βιοµηχανία  χυµών  και  ποτών  στην  µακρινή  Γαλλική  Πολυνησία.  Συγκεκριµένα  στην  εταιρία  χυµών  φρούτων  της  Μοorea ROTUI,  µια  αντίστοιχη  µονάδα  µε  την  δική  µας  ΒΙΟΧΥΜ.  Η  Moorea  είναι  ένα  µικρο  νησί  (σε έκταση  όσο περίπου   το  Ακρωτήρι  Χανίων),  απέναντι  από  την  Ταιτή  γνωστή  για  τον  τουρισµό  που  προσελκύει  απ  όλο  τον  κόσµο.   

Μια  µικρή βιοµηχανία  ποτών  στην  µακρινή  Μουρέα  της  Γαλλικής  Πολυνησίας  έχει  καταφέρει  να  αναπτύσσεται  και  να  προοδεύει  εδώ  και  40  χρόνια,  οργανώνοντας  ένα  σύγχρονο  εργοστάσιο,  µε  δίκτυο  διανοµής  σε όλα  τα  γειτονικά  νησιά  και  µε  εξαγωγές,  χρησιµοποιώντας  για  την  προβολή  της  αποκλειστικά  τον  τουρισµό  της  περιοχής,   

Καθηµερινά  αρκετοί  τουρίστες  είτε  µεµονωµένοι,   είτε  µε  γκρουπ  επισκέπτονται  τις  εγκαταστάσεις  της  για  να  δουν  την  παραγωγή  και  να  γευτούν  δωρεάν  τους  παραγόµενους  χυµούς και  ποτά.

Η  περιήγηση  ξεκινά  από  το  γραφείο  πληροφόρησης  όπου  δίνεται  ένα  φυλλάδιο  της  εταιρίας,  απαντώνται  ερωτήσεις  και  ακολούθως  ξεκινάς  την  αυτοξενάγηση  σου  ακολουθώντας   βήµατα  στο  πάτωµα.

Μέσα  από  αναρτηµένα  πάνελ στα  Γαλλικά  και  Αγγλικά  σ όλη  την  διαδροµή,  παρέχεται  η  πληροφόρηση    για  το  πως  ξεκίνησαν  οι  καλλιέργειες  διάφορων  φρούτων  στο νησί,  από  τα  φυτά  ανανά  και  πορτοκαλιάς  που  έφερε  ο  κάπταιν  Bligh µε το  θρυλικό  πλοίο Baunty το  1789,  µέχρι  τις  ιδιότητες  του  κάθε  φρούτου  και  τα  προϊόντα  που  παράγει  από  αυτά  η  βιοµηχανία.

Γίνεται  αναφορά  στην  φιλοσοφία  της  εταιρίας  που  είναι  η  παραγωγή  υψηλής  ποιότητας  χυµών  από  φρέσκα  φρούτα  γεµάτα  βιταµίνες,  ενώ  υγιεινή  και ασφάλεια  αποτελούν  υψηλή  προτεραιότητα.  Πέρα  από  τους  συσκευασµένους   χυµούς   που  παράγονται  όλο  τον  χρόνο  από  αποθέµατα  συµπυκνωµένων  χυµών,  υπάρχουν  και  χυµοί  που  συσκευάζονται  άµεσα  από  φρεσκοστηµένα  φρούτα  ανάλογα  µε  την  εποχή.

   Αναφέρεται  ότι  οι  κάτοικοι  των  νησιών  συνεχίζουν  να  αγαπούν  την  εταιρία  καθώς  εξασφαλίζει  εισόδηµα  για  200  καλλιεργητές  αλλά  και  απασχόληση  σε  ντόπιους  στο  εργοστάσιο.  Άλλωστε  υπάρχουν  προγράµµατα  κάθε  χρόνο  για  νέους  η  φοιτητές  που  θέλουν  να κερδίσουν  κάποια  χρήµατα  µε απασχόληση  στην  παραγωγή  ή  το  λογιστήριο.

    Η  “αυτοξενάγηση”  συνεχίζεται  µέσα  από  υπερυψωµένο  διάδροµο  στο  εργοστάσιο  µε  θέα  τις  ανοξείδωτες  δεξαµενές  αποθήκευσης  των  χυµών,  τα  βαρέλια  ωρίµανσης  για  το  ρούµι,  το  αυτοµατοποιηµένο σύστηµα  παραγωγής  και  συσκευασίας  των  χαρτόκουτων  και  καταλήγει  το  απέναντι  κτίριο  όπου  είναι  το  δοκιµαστήριο  χυµών  και  ποτών.

   Εκεί  ο  µπάρµαν  µε  το  ψάθινο  καπέλο  του  και  το  εξωτικό  του  πολύχρωµο  πουκάµισο,  σερβίρει  δωρεάν  συνεχώς  στους  τουρίστες  χαµογελαστός,  χυµούς  από  παπάγια,  µάνγκο, ανανά,  γκουάβα  κλπ,  η  το  ρούµι  (χρυσαφί,  λευκό  η  µε  ντόπια  βανίλια) και  τα  λικέρ  που παράγει  από ζαχαροκάλαµο  η  εταιρία  µε  την  επωνυµία MANUTEA.  H  Rotui  συγχωνεύθηκε  το  1984 µε  την  Manutea  για  να  επέλθουν  οικονοµίες  κλίµακας.  Παράλληλα  υπάρχει  και  το  κατάστηµα  όπου  κάποιος  µπορεί  να  αγοράσει  τα  παραγόµενα  προιόντα  αλλά  και  σουβενίρ  της  Πολυνησίας.

Σε  κοντινή  απόσταση  βρίσκεται  το  Lycee  Agricole  που  προωθεί  την  επαγγελµατική  εκπαίδευση  και  την  ανάπτυξη  της  Γεωργίας,  όπου  ο  τουρίστας  έχει  την  δυνατότητα  να  επισκεφτεί  φυτείες  ζαχαροκάλαµου,  ανανά,  γκουάβας  και  άλλων  φρούτων  και να  δει  από  κοντά  τα  άγνωστα  σ αυτόν  δέντρα  και   φυτά,  τα  φρούτα  των  οποίων  απολαµβάνει  στα  σούπερ  µάρκετ  της  πατρίδας  του.

Αυτά  που  συµβαίνουν  στην  µακρινή  Μουρέα  κάλλιστα  µπορούν  να  εφαρµοστούν  και  στην  περιοχή  µας  για  την  προώθηση  των  αγροτικών  προϊόντων  µέσω  του  τουρισµού.  Χρειάζεται  απλά  η  συνεργασία  της  Περιφέρειας  Κρήτης  µέσω  της  Γεωργικής  Υπηρεσίας,  του  ΕΟΤ,  του  ΜΑΙΧ (στην  Γαλλία  άλλωστε  έχει  την  έδρα  του)  και  των  λίγων  τυποποιητικών  µονάδων  αγροτικών  προϊόντων  που  έχουµε.  Όταν  ξεκινήσει  µια ανάλογη  συντονισµένη  προσπάθεια  δωρεάν  επισκέψεων  τότε  και  οι  ξενοδοχειακές  µονάδες  της  περιοχής   σίγουρα θα συνδράµουν  διαφηµίζοντας  την.       

*Ο Ηλίας Σταµατόπουλος είναι Οικονοµολόγος  MSc


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα