Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Μηδενικά οφέλη για τα τοπικά καταστήματα από την “Μαύρη Παρασκευή”

Αύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές, ανομοιόμορφη εικόνα ανά την Ελλάδα, και μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και αλυσίδων, αλλά και επιφυλάξεις από τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους (ανάμεσά τους και αυτός των Χανίων) προκαλεί η πρώτη «απόπειρα» της «Μαύρης Παρασκευής», σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ.
Μεταξύ άλλων προκύπτει ότι οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες για την «Black Friday», κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη, ενώ αντίθετα, οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.
Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η Συνομοσπονδία είναι ότι σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον “βομβαρδισμό” ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους, στην ουσία παρέσυραν τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετέχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή. Επίσης, ότι η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική, αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων κ. Νίκο Βουρλάκη όσον αφορά την “Βlack Friday” στα Χανιά, συμμετείχαν κυρίως οι πολυεθνικές εταιρείες και ελάχιστες τοπικές επιχειρήσεις.
Όπως επεσήμανε ο ίδιος «Δυστυχώς, το ποσοστό που αναγραφόνταν στις βιτρίνες των καταστημάτων των πολυεθνικών εταιριών δεν αντιστοιχούσε με τις εκπτώσεις μέσα στα καταστήματα και αυτό γιατί ουσιαστικά είχαν σε μεγάλες εκπτώσεις 5-6 προϊόντα και στα υπόλοιπα τίποτα. Κάποια άλλα μαγαζιά πολυεθνικών εταιριών και πάλι, είχανε εκπτώσεις 20%-30% και όχι τα μεγάλα ποσοστά του 70% και 80% που βλέπουμε στο εξωτερικό την συγκεκριμένη μέρα.»
Όσον αφορά την στάση του Εμπορικού Συλλόγου απέναντι στην “Μαύρη Παρασκευή” όπως είπε ο κ. Βουρλάκης «Εμείς δεν πιστεύουμε ότι τέτοιες ενέργειες βοηθάνε τα μικρά μαγαζιά και τους αυτοαπασχολούμενους στον χώρο του εμπορίου. Δεν θεωρούμε ότι άλλαξε η αγοραστική δύναμη της συγκεκριμένης μέρες από την “Μαύρη Παρασκευή”.»

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα