Ο κορωνοϊός “φωτίζει”
τα Χριστούγεννα στα Χανιά
Φώτα παντού, φώτα πολλά, φώτα πέρα από κάθε φαντασία… Αυτή η υπόσχεση έχει κατατεθεί εδώ και μέρες από μεριάς της δημοτικής αρχής σε επαγγελματικούς φορείς για την περίοδο των Χριστουγέννων. Όμως μαθαίνουμε από τη στιγμή που λόγω Covid-19 πολλές εκδηλώσεις που γίνονται τέτοιες ημέρες δεν θα πραγματοποιηθούν, τα χρήματα που προορίζονταν για αυτές θα διατεθούν για την ενίσχυση του φωτισμού και του στολισμού για την εορταστική περίοδο.
Αν γίνει αυτό πάντως, καλό θα ήταν ο φωτισμός να αφορά όχι μόνο τους κεντρικούς δρόμους της πόλης αλλά και τις απομακρυσμένες γειτονιές ή τους περιαστικούς δήμους που συνήθως είναι “εκτός των φώτων” της εκάστοτε δημοτικής αρχής.
Περί πεζογέφυρας μεταξύ
Παλιάς Πόλης – Ν. Χώρας
Το θέμα της σύνδεσης της Παλιάς Πόλης με τη Νέα Χώρα με πεζογέφυρα (όπως προβλέπει και σχετική απόφαση του ΚΑΣ) που σημαίνει απομάκρυνση της επίχωσης μεταξύ των οδών Πειραιώς και Ντουνόπαπα και ενοποίηση της δυτικής τάφρου, τέθηκε στη χθεσινή συνάντηση επαγγελματιών εμπορικών και τουριστικών καταστημάτων και δημοτικής αρχής. Μια ιδέα που εκκρεμεί εδώ και χρόνια, μάλιστα από το γραφείο τειχών είχε γίνει παλαιότερα και σχετική μελέτη που δεν εφαρμόστηκε ποτέ. «Από το σημείο αυτό ξεκινάει το ιστορικό κέντρο, δεν θα πρέπει να μπαίνουν αυτοκίνητα» ανέφερε η πρόεδρος του συλλόγου κα Μαρκουλάκη. «Το ιδανικό είναι να μην περνούν αυτοκίνητα, παρά μόνο σε κατάσταση ανάγκης. Αλλά δεν συμφωνούν μεταξύ τους ούτε οι υπηρεσίες του Υπ. Πολιτισμού, ούτε οι δικές μας υπηρεσίες. Σε μια συνάντηση που είχαμε πρόσφατα πρότειναν ξύλινη γέφυρα, άλλοι μεταλλική, άλλοι να μην υπάρχει τίποτα. Και όπου διαφωνούν πολλοί μεταξύ τους, η απάντηση σε αυτά τα σχέδια είναι “όχι” από τις υπηρεσίες» τόνισε ο αντιδήμαρχος Γ. Ξανθουδάκης δίνοντας μια εικόνα της κατάστασης.
Το αεροδρόμιο και οι “ξύπνιοι”
«Βλέπουμε στο αεροδρόμιο Ηρακλείου Σεπτέμβρη και Οκτώβρη να έχουν κάθε εβδομάδα 50-60 αφίξεις. Το δικό μας αυτήν την εποχή έχει ελάχιστες πτήσεις τσάρτερ και η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί και του χρόνου ανεξάρτητα με την Covid γιατί το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι πιο φθηνό» ανέφερε επαγγελματίας στη συνάντηση, επισημαίνοντας πως Περιφέρεια, ΕΒΕΧ, Δήμος πρέπει να κάνουν κάτι για το αεροδρόμιο Χανίων.
Σωστή η επισήμανση αλλά η αλήθεια είναι πως όταν κάποιοι φώναζαν ότι η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “ Δασκαλογιάννης” θα έφερνε τα πάνω-κάτω κάποιοι άλλοι τους έλεγαν “γραφικούς” και “ιδεοληπτικούς”. Από το 2018 που στο αεροδρόμιο δεν έρχονται όπως παλαιότερα εταιρείες low cost, η ερημιά επέστρεψε τους χειμερινούς μήνες στην παλιά πόλη και εκατοντάδες τουριστικές επαγγελματικές επιχειρήσεις που λειτουργούσαν το χειμώνα, έμειναν κλειστές. Η πραγματικότητα διέψευσε τους…“ξύπνιους” αλλά αυτό είναι το λιγότερο όταν αναλογιζόμαστε την οικονομική ζημιά για την τοπική κοινωνία.
Παραβατικότητα
«Ξενοδοχείο με πάνω από 2000 τ.μ. ζήτησε απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη λόγω Covid και βρήκαμε ότι ήταν “μηδέν” η χρέωσή του γιατί δεν δήλωνε τίποτα» ανέφερε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Τ. Αλόγλου κάνοντας λόγο για «πολύ μεγάλη παραβατικότητα» στο θέμα των δηλωμένων τετραγωνικών επαγγελματικών επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα δήλωσης των τετραγωνικών που άνοιξε πρόσφατα, ο Δήμος Χανίων είναι μέσα στους 10 πρώτους Δήμους σε ποσοστό διαφοροποίησης των τελών με βάση τα δηλωμένα τετραγωνικά σε Εφορία, ΔΕΗ, Τοπική Αυτοδιοίκηση!