-(Σχολεία: να κλείσουν ή να μη κλείσουν;) Δεν νομίζω να υπάρχει δίλημμα. Προέχει η υγεία των παιδιών. Εξάλλου, δεν είναι δυνατόν τα μισά σχολεία της χώρας να λειτουργούν και τα άλλα μισά να είναι κλειστά λόγω κορωνοϊού! Ίσως βιάστηκε η κυβέρνηση στο άνοιγμά τους εξαιτίας των λίγων κρουσμάτων στην αρχή της δεύτερης φάσης της πανδημίας. Ωστόσο, γονείς και ειδικοί (κ. Σύψας) μάλλον προσανατολίζονται στο γενικό κλείσιμο!
Ένα πρόσθετο επιχείρημα, σοβαρό κατά τη γνώμη μας, είναι ότι μεγαλώνει συνεχώς η λίστα με τα σχολεία που παραμένουν κλειστά λόγω κρουσμάτων: ενδεικτικό της μεγάλης εξάπλωσης της πανδημίας στη σχολική κοινότητα, αλλά και των ανεπαρκών μέτρων που πήρε η κυβέρνηση πριν το άνοιγμα των σχολικών μονάδων. Όσο για την τηλεκπαίδευση, είναι πάντα υπό συζήτηση και αμφισβήτηση…
-(Οι ΜΕΘ-Μονάδες Εντατικής Θεραπείας) Αγνοούμε αυτή την ώρα πόσες ΜΕΘ υπάρχουν εν ενεργεία στην Κρήτη κι αν επαρκούν σε περίπτωση αναμενόμενης έκρηξης των κρουσμάτων. Ελπίζουμε πως, από τον Ιούνιο που δόθηκε η δωρεά του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος” για τη δημιουργία σε όλη την Κρήτη 25 επιπλέον κλινών εντατικής θεραπείας (6, στα Χανιά), οι διεθυντές των νοσοκομείων θα έχουν φροντίσει ώστε να έχει αξιοποιηθεί πλήρως το ποσό του 1.768.500 ευρώ για τον σκοπό αυτό. Εξάλλου, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως ο υπάρχων, προ του κορωνοϊού, αριθμός των ΜΕΘ σε όλη τη χώρα (565) έχει αυξηθεί στις 942, με στόχο τους επόμενους μήνες να γίνουν 1200. Οψόμεθα…!
-(“Ιανού” χαλάσματα) Δυστυχώς, όπως κι αν ονομάσουμε τις καταιγίδες ή τους τυφώνες, οι καταστροφές είναι τεράστιες και θανατηφόρες (Τρίκαλα κ.λπ.). Αναλογιζόμαστε μόνο πως, αν περνούσε ο Ιανός με την σφοδρότητα των 10 και 11 μποφόρ που είχε στην αρχή κι από την Κρήτη, τι καταστροφές θα μετρούσαμε τώρα. Και με την ευκαιρία, καλά τα έργα στη δυτική τάφρο, καλό το ποδηλατοδρόμιο, καλά και τα αντερείσματα στον προμαχώνα (φωτ. 1 και 2). Σε περίπτωση όμως μιας μεγάλης πλημμύρας τι κάνουμε με τα σημεία όπου τα χώματα είναι γυμνά;
-(Χανιώτικη δημοσιογραφία) Η δημοσιογραφία είναι επιστήμη: η επιστήμη της ενημέρωσης και της ουσιαστικής παρέμβασης ανάμεσα στην κάθε είδους εξουσία και το λαό. Η έρευνα (reportage) είναι σημαντικότατη πτυχή της δημοσιογραφίας, κυρίως στην πράξη της (ερωτήσεις, φωτογραφίες, διερευνήσεις, συμπεράσματα). Τόσο στον έντυπο τύπο, όσο και στα ηλεκτρονικά μέσα. Το ντοκουμέντο είναι το αδιαμφισβήτητο στοιχείο για την απόδειξη της αλήθειας. Η τεχνική επικοινωνίας είναι ένας επιπλέον παράγοντας “αποκάλυψης” ή “πειθούς”-όχι όμως ο τελικός.
Ο τελικός στόχος της δημοσιογραφίας είναι η ίδια η αλήθεια, κι αυτή η εφημερίδα αυτήν υπηρετεί.
https://off-guardian.org/2020/09/22/do-you-remember-a-winter-without-a-cold/