Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

Μείωση της γραφειοκρατίας

» Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά για τις νέες υπηρεσίες που θα προσφέρουν τα Κ.Ε.Π.
Εντός της εβδομάδας θα παρέχονται πλέον “on line” από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών μία σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες μέχρι τώρα παρέχονταν με τον παραδοσιακό τρόπο, τονίζει σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, και προσθέτει:
«Τα Κ.Ε.Π. είναι ένας δοκιμασμένος και καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία. Εκατομμύρια συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από αυτά και ο βαθμός αποδοχής τους και ικανοποίησης από τις υπηρεσίες, που παρέχουν, είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας αυτόν το επιτυχημένο θεσμό να τον ενισχύουμε ολοένα και περισσότερο, έτσι ώστε να διευκολύνουμε και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα Κ.Ε.Π.».
O κ. Μητσοτάκης τονίζει ακόμη ότι «μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να συνδέσουμε το βασικό μητρώο του Κ.Ε.Π. και με τη ΔΕΗ και με τις επιχειρήσεις του TAXIS για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), αλλά και με τη Στρατολογία, έτσι ώστε τα βασικά πιστοποιητικά Στρατολογίας να μπορούν να εκδίδονται για τους πολίτες στο λεπτό».
Η δυνατότητα για την παροχή αυτών των νέων υπηρεσιών, σημειώνει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, συνδέεται με τον νέο νόμο για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων και επικυρωμένων αντιγράφων.
«Νομοθετούμε την πλήρη κατάργηση της επικύρωσης όλων των αντιγράφων δημοσίων εγγράφων στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε να περιορίσουμε την απίστευτη γραφειοκρατία που ταλανίζει τον πολίτη» λέει και προσθέτει: «Εμείς, εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να προσκομίζουν ένα ευκρινές αντίγραφο του εγγράφου χωρίς τη σφραγίδα της επικύρωσης από τα Κ.Ε.Π. στη δημόσια υπηρεσία, η οποία στη συνέχεια είναι υποχρεωμένη να κάνει έναν περιορισμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό των όποιων πλαστών δικαιολογητικών».
Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη, στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ -ΜΠΕ έχει ως εξής:

• Κύριε υπουργέ, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών εισέρχονται πλέον σε μια νέα εποχή. Ποιες είναι οι νέες υπηρεσίες που θα προσφέρουν τα Κ.Ε.Π.;
Τα ΚΕΠ είναι ένας δοκιμασμένος και καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία. Εκατομμύρια συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από αυτά και ο βαθμός αποδοχής τους και ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που παρέχουν είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας, αυτόν τον επιτυχημένο θεσμό να τον ενισχύουμε ολοένα και περισσότερο, έτσι ώστε να διευκολύνουμε και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα Κ.Ε.Π. Τι κάνουμε με απλά λόγια; Μια σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες σήμερα παρέχονται από τα Κ.Ε.Π. με τον παραδοσιακό τρόπο, θα τις παρέχουμε πια on-line. Ο πολίτης θα μπορεί να πηγαίνει και με μία απλή αίτηση στη στιγμή να παίρνει μία σειρά από βασικά πιστοποιητικά, όπως η φορολογική και η ασφαλιστική ενημερότητα του Ι.Κ.Α. ή τα βασικά πιστοποιητικά του Δημοτολογίου. Και σήμερα μπορούσε να τα παίρνει αυτά τα πιστοποιητικά, αλλά έπρεπε να μεσολαβούν αρκετές ημέρες μέχρι που το Κ.Ε.Π. να ερχόταν σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες που τα παρείχαν και να έφταναν τα πιστοποιητικά στα Κ.Ε.Π. με τον απλό παραδοσιακό τρόπο του Fax. Προφανώς, την εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα πρέπει πια να μπορούμε να επιτυγχάνουμε τουλάχιστον τη διασύνδεση των βασικών βάσεων του Δημοσίου και αυτό κάνουμε. Η βάση των Κ.Ε.Π., η βασική βάση του Ερμή επικοινωνεί πια με τις βάσεις του Δημοτολογίου, με το TAXIS, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται στη στιγμή από τα Κ.Ε.Π. Είναι ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της παροχής περισσότερων υπηρεσιών από τα Κ.Ε.Π., το οποίο θεωρούμε ότι θα διευκολύνει ουσιαστικά τους πολίτες, που χρησιμοποιούν τα Κ.Ε.Π.

• Αλήθεια, από πότε θα είναι διαθέσιμες στους πολίτες οι νέες υπηρεσίες των Κ.Ε.Π.;
Κάποιες είναι ήδη διαθέσιμες, οι υπόλοιπες εντός της εβδομάδος και πιστεύω ότι όσο οι πολίτες γνωρίζουν και μαθαίνουν και ανταποκρίνονται θα δίνεται και σε εμάς μεγαλύτερο κίνητρο να παρέχουμε ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες μέσα από τα ΚΕΠ.

• Να περιμένουμε την προσθήκη των νέων υπηρεσιών στα ΚΕΠ το αμέσως προσεχές διάστημα;
Εχουμε ένα σχέδιο που μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να συνδέσουμε το βασικό μητρώο του ΚΕΠ και με τη Δ.Ε.Η. και με τις επιχειρήσεις του TAXIS για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), αλλά και με τη Στρατολογία, έτσι ώστε τα βασικά πιστοποιητικά Στρατολογίας να μπορούν να εκδίδονται για τους πολίτες στο λεπτό. Τονίζω και πάλι ότι μεγάλη πρόκληση του Δημοσίου ήταν πάντα η δυνατότητα της διαλειτουργικότητας των βάσεων. Η πλήρης διαλειτουργικότητα των βάσεων θα επιτρέψει κάποια στιγμή στο μέλλον να γίνει πράξη και η ίδια η αυτεπάγγελτη αναζήτηση, όταν ο πολίτης, δηλ. έχει ήδη χορηγήσει ένα πιστοποιητικό, η δημόσια υπηρεσία να μπορεί να το αναζητεί. Παρότι το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει, όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε ακόμη στο σημείο αυτό.

• Κύριε υπουργέ, η δυνατότητα για την παροχή αυτών των νέων υπηρεσιών συνδέεται από ό,τι αντιλαμβάνομαι, με τον νέο νόμο που εισέρχεται προς ψήφιση για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων και επικυρωμένων αντιγράφων. Μια καινοτομία, θα έλεγα, του υπουργείου σας…
Στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε να περιορίσουμε την απίστευτη γραφειοκρατία, που ταλανίζει τον πολίτη, αλλά και κυρίως τον μικρό επιχειρηματία, αποφασίσαμε και νομοθετούμε την πλήρη κατάργηση της επικύρωσης όλων των αντιγράφων δημοσίων εγγράφων.

• Είχατε αναφέρει και ένα νούμερο, 30 εκατομμύρια είναι κάθε χρόνο τα προς επικύρωση αντίγραφα στα Κ.Ε.Π.
Είναι δεκάδες εκατομμύρια τα αντίγραφα, τα οποία επικυρώνονται σήμερα από τα ΚΕΠ. Εμείς, εμπιστευόμαστε τον πολίτη και του δίνουμε τη δυνατότητα να προσκομίζει ένα ευκρινές αντίγραφο του εγγράφου χωρίς τη σφραγίδα της επικύρωσης από τα ΚΕΠ στη δημόσια υπηρεσία, η οποία στη συνέχεια είναι υποχρεωμένη να κάνει έναν περιορισμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό των όποιων πλαστών δικαιολογητικών. Εμείς ερχόμαστε και λέμε ότι εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία στην πράξη δεν απεκάλυπτε και πολλά πλαστά. Μια σφραγίδα μηχανιστικά, απλά, έμπαινε. Με αυτόν τον τρόπο, επίσης, απελευθερώνουμε και πολύτιμο χρόνο για τους εργαζόμενους των Κ.Ε.Π., ώστε να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας.

Οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν από τα ΚΕΠ, απλά και άμεσα:
• Φορολογική ενημερότητα των αρμόδιων Δ.Ο.Υ.
• Ασφαλιστική ενημερότητα και βεβαίωση οικοδομοτεχνικού έργου του Ι.Κ.Α.
• Πιστοποιητικά Δημοτολογίου.
• Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης.
• Βεβαίωση γέννησης.
• Βεβαίωση ιθαγένειας.
• Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ειδικά για τον Ο.Γ.Α.
• Βεβαίωση αποδοχών συντάξεων και εκκαθαριστικό σημείωμα του ΝΑΤ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα