Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

“Μουδιασμένο” ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου στα Χανιά

» Μικρή αγοραστική δύναμη και αρκετές ακυρώσεις

 

Επισκέπτες της τελευταίας στιγμής (last minute) που περιμένουν τις προσφορές για να κλείσουν πακέτο διακοπών και μικρής αγοραστικής δύναμης έχουν προσελκύσει τα Χανιά μέχρι στιγμής για τη φετινή τουριστική σεζόν.

Ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων, τουριστικών καταστημάτων, επαγγελματίες της εστίασης περιγράφουν μια κατάσταση που δεν αποτυπώνεται στα μέχρι τώρα στοιχεία που δίνουν οι επίσημοι φορείς!
Η εικόνα αφορά το σύνολο σχεδόν του Νομού αλλά και άλλες περιοχές της Κρήτης και συνδέεται με την οικονομική κρίση στις χώρες της Σκανδιναβίας, της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης ως συνέπεια των μεγάλων αυξήσεων στο κόστος ζωής και στο ενεργειακό κόστος.
Χαρακτηριστική είναι η εικόνα του ομίλου Ving (πρώην Thomas Cook Nordic) που εδώ και χρόνια φέρνει αποκλειστικά Σκανδιναβούς επισκέπτες στο Νομό Χανίων.
Ρωτάμε τον υπεύθυνο του ομίλου στα Χανιά κ. Ανδρέα Αυγουστινάκη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και που οφείλεται η διαπιστωμένη μικρή αγοραστική δύναμη των επισκεπτών μας.
«Έχουμε πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη. Ο κόσμος ψάχνει μέχρι την τελευταία στιγμή για να υπάρξουν οι προσφορές και να κλείσει το πακέτο διακοπών του. Μας λένε για τους τουρίστες που ήλθαν τον Μάιο ότι είχαν μικρό πορτοφόλι, μα όταν σε ένα σπίτι στη Σουηδία πληρώνουν 750 και 800 ρεύμα ηλεκτρικό το μήνα αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι υπάρχει οικονομική δυσχέρεια. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος θα είναι πολύ καλοί μήνες όπως κάθε χρόνο. Ως εταιρεία έχουμε κινηθεί πολύ καλά τους χαμηλούς μήνες και τα δείγματα για Σεπτέμβριο- Οκτώβριο είναι καλά αλλά έχουμε αυτό το θέμα με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Το Ηράκλειο πάντως για μας πάει πολύ καλύτερα είναι πολύ λιγότεροι οι τουρίστες της τελευταίας στιγμής» λέει ο κ. Αυγουστινάκης.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του τουρισμού το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο στους επισκέπτες από τη Γερμανία από όπου διαπιστώνονται και αρκετές ακυρώσεις και ήδη μεγάλα ξενοδοχεία κάνουν προσφορές για συγκεκριμένες ημερομηνίες για να καλύψουν πληρότητες που χάνουν.
Χαρακτηριστικά από την περιοχή της Γεωργιούπολης, που παραδοσιακά επισκέπτονται Γερμανοί τουρίστες, ξενοδόχοι ανέφεραν στα “Χ.ν.” πως ο Μάιος που πέρασε ήταν από τους χειρότερους όλων των εποχών σε ότι αφορά τις πληρότητες. Παράλληλα όμως τα μεγάλα ξενοδοχεία κρατούν αρκετό από τον κόσμο εντός (εστιατόρια, διασκέδαση) με αποτέλεσμα ο κλάδος της εστίασης στη συγκεκριμένη περιοχή να πλήττεται.
Αυτό πάντως που σημειώνει ο κ. Αυγουστινάκης είναι πως οικονομικά είναι σε ποσοστό -8% σε σύγκριση με πέρυσι και η εταιρεία του εκτιμά πως σε αυτά τα επίπεδα θα κινηθεί όλη η σεζόν. «Βασικός λόγος είναι πως έχουν μειωθεί οι μεγάλες διανυκτερεύσεις. Είχαμε πελάτες που έρχονταν για δύο και τρεις εβδομάδες και πλέον η μεγάλη πλειονότητα είναι μια εβδομάδα το maximum ! Αυτό δείχνουν τα στατιστικά μας! Ως εταιρεία έχουμε καλή πληρότητα στα αεροπλάνα μας καθώς έχουμε συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων ώστε να εξασφαλίσουμε πληρότητες για τα ξενοδοχεία που διατηρούμε στο χαρτοφυλάκιο μας» τονίζει.

“ΣΤΕΝΑΖΕΙ” Η ΕΣΤΙΑΣΗ

Σε παλιά πόλη και λιμάνι η εικόνα που μας δίνουν επαγγελματίες της εστίασης δεν είναι καλή. «Τον Μάιο ήμασταν -20% σε σύγκριση με πέρυσι σε εισπράξεις. Κόσμος υπήρχε, κυκλοφορούσε αλλά η κατανάλωση ήταν πολύ μικρή. Το ίδιο κακά ξεκίνησε και ο Ιούνιος» είναι τα λόγια του κ. Σωκράτη Μελισσινού που διαθέτει κατάστημα στο Ενετικό Λιμάνι, ενώ ο Χάρης Τσαγκαράκης επίσης με κατάστημα εστίασης υπογραμμίζει πως «στα Χανιά έχουμε τουρίστες με χαμηλή αγοραστική δύναμη. Έχουν αυξημένο κόστος ζωής εκεί κάτι που και εμείς το ζούμε στο πιο ακραίο του σημείο σε όλα τα επίπεδα».
Άλλος επαγγελματίας μας μιλάει για εισπρακτική μείωση της τάξης του 50% από την αρχή της χρονιάς που ήδη έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα σε ένα σοβαρό αριθμό επιχειρήσεων.
Στο ζήτημα των αυξημένων τιμών και στην εστίαση που βάζουμε στους επαγγελματίες μας απαντούν πως το κόστος του προσωπικού λόγω της δυσκολίας εύρεσης έχει ανέβει πάρα πολύ. Το ίδιο όμως είναι και το κόστος των πρώτων υλών από πατάτες και γιαούρτι, μέχρι λαχανικά, φρούτα, κρεατικά το κόστος της αγοράς τους στη χονδρική μέσα σε ένα χρόνο κυμαίνεται από 10% για κάποια προϊόντα μέχρι και 100% για πολλά άλλα!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα