Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024

Ναρκωτικά εν αφθονία… στις σχολικές αυλές

«Αισθανόμαστε ανίσχυροι να αντιμετωπίσουμε τέτοια φαινόμενα. Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά, είμαστε παιδαγωγοί και όχι αστυνόμοι». Ο Στέλιος Ζερβάκης διευθυντής στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων στο κέντρο της πόλης στην οδό Κοραή δεν είναι απ’ αυτούς που “μασάνε” τα λόγια τους. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς συνομιλώντας με εκπαιδευτικούς και γονείς του σχολείου, όλοι περιγράφουν μία εφιαλτική εικόνα και απευθυνόμαστε στον ίδιο να τον ρωτήσουμε τι πραγματικά συμβαίνει.

Ακούμε για 15 τουλάχιστον μαθητές εθισμένους στα ναρκωτικά, για σωρεία παραβατικών συμπεριφορών, για “περίεργους” εξωσχολικούς που μόνιμα βρίσκονται έξω από το σχολείο, για μόνιμη παρουσία ατόμων τις νυχτερινές ώρες και όλα αυτά σε ένα σχολείο με 450 μαθητές και εγκαταστάσεις πεπαλαιωμένες. Εικόνες που παραπέμπουν σε σχολείο τριτοκοσμικής χώρας ή σε γκέτο Αμερικανικής μεγαλούπολης!
«Δεν είμαστε όργανα καταστολής και αυτό πρέπει να το καταλάβουν όσοι έχουν την ευθύνη. Εχουμε την πλήρη ευθύνη για το παιδαγωγικό κομμάτι ως εκπαιδευτικοί, αλλά για τα υπόλοιπα κάποιοι άλλοι πρέπει να ασχοληθούν. Προσωπικά δεν με νοιάζει αν δυσφημιστεί το σχολείο ή αν δυσφημιστώ εγώ. Το σημαντικό είναι να σωθεί το 90 – 95% των μαθητών μας που έρχονται εδώ για να μάθουν 10 πράγματα. Εξάλλου το σχολείο στο ισοζύγιο της δυσφήμησης – διαφήμισης βρίσκεται στην πλευρά της διαφήμισης από τις επιτυχίες των παιδιών στα μαθήματα και στα προγράμματα που υλοποιούνται», λέει ο διευθυντής.
ΕΘΙΣΜΕΝΟΙ MΑΘΗΤΕΣ
Τον ρωτάμε, αν ισχύουν όλα όσα ακούγονται για μεγάλο αριθμό εθισμένων στα ναρκωτικά μαθητών, αλλά και για εμπόριο που γίνεται. Δεν επιβεβαιώνει τίποτε εκτός του ό,τι υπάρχουν μαθητές που έχουν ζήτημα με ουσίες. Σημειωτέον ότι το σχολείο έχει και πολλούς ενήλικους μαθητές ως Τεχνικό Λύκειο.
«Καθ’όλη τη διάρκεια των μαθημάτων υπάρχουν διάφορα άτομα απέξω. Eίναι σταθεροί και μόνιμοι. Το τι ρόλο παίζουν δεν μπορώ να το ξέρω, δεν είναι και η δουλειά μου να βγαίνω έξω και να ρωτώ ποιός είσαι και τι θέλεις; Αυτό είναι δουλειά άλλων. Μέσα στο σχολείο προσπαθούμε να προστατεύσουμε τους μαθητές που δεν έχουν σχέση με παραβατικές συμπεριφορές, ώστε να μην μπλέξουν και αυτοί. Από την άλλη οι υποδομές μας είναι τέτοιες που δεν φτάνουν για να φιλοξενήσουν έναν τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών και να τους ελέγξουμε. Δηλαδή δεν ξέρουμε πότε, πού, ποιός μπαίνει μέσα στο σχολείο καθώς ακόμα δεν γνωρίζουμε όλους τους μαθητές, Μπορεί να μπαίνουν και εξωσχολικοί μέσα γιατί το 50% των μαθητών μας είναι νέοι, έρχονται για πρώτη φορά είτε στην Α’ είτε στη Β’ τάξη. Αποτέλεσμα να επηρεάζουν τους δικούς μας μαθητές και να έχουν μπει σε μια διαδικασία παραβατικής συμπεριφοράς είτε με ουσίες είτε με εμπόριο – dealing. Είναι κάτι που μπορεί να γίνεται αλλά δεν μπορεί να ελεγχθεί από το σχολείο. Γιατί το σχολείο δεν είναι Αστυνομικό Τμήμα, ούτε Δίωξη. Είναι εκπαιδευτικός οργανισμός με διαφορετικό ρόλο. Και δεν δεν είναι μόνο οι ώρες του σχολείου. Τις βραδινές ώρες έρχονται διάφοροι -που δεν είναι απαραίτητα μαθητές- και μαζεύονται στην πίσω πλευρά του σχολείου. Κανείς δεν ξέρει τι κάνουν εκεί, κανείς δεν πάει να τους ελέγξει! Δεν έχουμε βρει σύριγγες. Το ό,τι μαζεύονται τις βραδινές ώρες μπορεί να μην είναι τίποτα, μπορεί να είναι και τα πάντα! Δεν μπορώ να έρχομαι και να τους κυνηγώ. Προσπαθούμε να έχουμε το σχολείο ανοιχτό το απόγευμα δίνοντάς το στο Δίκτυο Ανταλλαγών, στην “Πολυδράση” για μαθήματα στον Ομιλο Αντισφαίρισης, ώστε να έχει ζωή και να αποθαρρύνονται όλοι αυτοί που έρχονται για άλλον λόγο. Αλλά δεν φτάνει αυτό», δηλώνει με έκδηλη αγωνία ο κ. Ζερβάκης. Με το να απολυθούν οι σχολικοί φύλακες μεγάλα σχολικά συγκροτήματα που βρίσκονται σε έναν δρόμο το ένα δίπλα στο άλλο -όπως αυτά στην οδό Κοραή- έγιναν ξέφραγα αμπέλια τις βραδινές ώρες.
ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ
Ανάλογες είναι και οι αναφορές των συναδέλφων καθηγητών. Η ανησυχία είναι έντονη καθώς ειδικά φέτος το πρόβλημα είναι εκρηκτικό και δεν μπορούν να το αντιμετωπίσουν. Στο σχολείο έχει κληθεί το Κέντρο Πρόληψης, ο ΟΚΑΝΑ, το ΚΕΘΕΑ για να βοηθήσουν. Αρκεί όμως μόνο αυτό;
«Απαιτούνται κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος να συζητούν με τα παιδιά και με τους γονείς. Δεν είναι δυνατό να μην υπάρχει έστω σε μια ομάδα σχολείων με εξειδικευμένο προσωπικό που να ασχολείται με αυτά τα θέματα ώστε να μας κατευθύνουν και εμάς σε κάποια πράγματα. Εγώ μπορεί να πιστεύω ό,τι ξέρω, όταν απευθύνομαι σε έναν μαθητή με παραβατική συμπεριφορά, αλλά αν κάνω λάθος δεν είμαι ειδικός. Οικονομικά σπούδασα όχι ψυχολογία», λέει ο κ. Ζερβάκης.
Το ζήτημα έχει απασχολήσει και τους γονείς του σχολείου. Ομως, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων υπολειτουργεί. «Ελπίζω ότι φέτος θα εκλεγεί νέο Δ.Σ. που θα ενδιαφέρεται περισσότερο, γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαμε τόση υποστήριξη. Θέλουμε να είναι δίπλα μας να κουβεντιάσουμε, να προτείνει λύσεις, να εφαρμόσουμε κάποιες πρακτικές, να δοκιμάσουμε πράγματα. Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί γονείς που δεν είναι δίπλα στο σχολείο. Έρχονται να δικαιολογήσουν απουσίες και δεν ξέρουν ούτε σε τι ειδικότητα είναι το παιδί τους. Δεν είναι βέβαια όλοι έτσι. Υπάρχουν και γονείς που ενδιαφέρονται. Ομως ένα μεγάλο ποσοστό δεν ενδιαφέρεται για την πρόοδο του παιδιού τους», εξηγεί ο διευθυντής.
Με 450 μαθητές, 50 καθηγητές, 25 μαθητές ανά τάξη, τμήμα ένταξης με 20 παιδιά, αντιλαμβάνεται κάποιος ότι ένα τέτοιο σχολείο είναι δύσκολο να λειτουργήσει σωστά. Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων έχει τους τομείς της Οικονομίας και Διοίκησης, Δομικών Έργων, Γεωπονίας και Ναυτιλιακά. Όταν πέρυσι καταργήθηκαν οι ειδικότητες από τα άλλα ΕΠΑ.Λ. πολλά παιδιά πήγαν στο 1ο ΕΠΑ.Λ. με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών να αυξηθεί. Φέτος ιδρύθηκαν τομείς Οικονομίας και Γεωπονίας και στα άλλα ΕΠΑ.Λ. αλλά παρόλ’ αυτά ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε κάνοντας σχεδόν αδύνατο το εκπαιδευτικό έργο. Αλλά όλα αυτά είναι… ψιλά γράμματα για το Υπουργείο Παιδείας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα