“Ναι” υπό όρους λέει η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης για το θέμα του κόμβου στο Πλατάνι της Σούδας αλλά και τον συνδετήριο δρόμο του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων.
Τα δύο θέματα που έχουν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από κατοίκους, φορείς αλλά και αυτοδιοικητικούς στα Χανιά συζητήθηκαν σε μια μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής την Πέμπτη που διήρκεσε σχεδόν 6 ώρες.
Ειδικότερα για το θέμα του κόμβου στο Πλατάνι της Σούδας, που συνδέεται με τα επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία δεξαμενών καυσίμων της εταιρείας “Mamidoil”, ο Γ. Αγοραστάκης από την παράταξη “Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης” διατύπωσε σοβαρές ενστάσεις θέτοντας θέμα νομιμότητας καθώς -όπως υποστήριξε- η Περιφέρεια δεν έχει καμία αρμοδιότητα στο θέμα του ΒΟΑΚ και συγχρόνως εμφανίζεται να προωθεί ένα ιδιωτικό έργο.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής και θεματικός αντιπεριφερειάρχης Χωροταξίας και Περιβάλλοντος Ν. Καλογερής υποστήριξε την άποψη να γνωμοδοτήσει η Επιτροπή και αν τίθεται θέμα αρμοδιότητας να ελεγχθεί από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Τελικά, όπως ανέφερε ο κ. Καλογερής μιλώντας στα “Χ.Ν.”, η Επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία να γνωμοδοτήσει υπέρ της προσωρινής λύσης του ισόπεδου κόμβου υπό τον όρο ότι θα αποτραπεί οποιαδήποτε κίνηση οχημάτων που θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του δρόμου.
“Επίσης, η Επιτροπή λέει πριν βγουν οι όροι της προσωρινής λύσης να υπάρξει έγκριση από το Υπουργείο ότι δέχεται να προχωρήσει η μόνιμη λύση, δηλαδή ο ανισόπεδος κόμβος, και συγχρόνως ότι η διαδικασία κατασκευής της μονάδας θα πηγαίνει παράλληλα με την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου. Με άλλα λόγια, ότι δεν πρόκειται να εξασφαλίσει άδεια λειτουργίας η μονάδα δεξαμενής καυσίμων αν δεν λειτουργήσει ο ανισόπεδος κόμβος”, σημείωσε ο κ. Καλογερής.
ΒΟΑΚ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Σε ό,τι αφορά τον συνδετήριο δρόμο ΒΟΑΚ – Σούδα – Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”, η Επιτροπή με οριακή πλειοψηφία τάχθηκε υπέρ της νέας χάραξης υπό ορισμένους όμως τεχνικούς όρους.
“Πολιτικά δεν μπορούμε να πούμε “όχι” σε έναν δρόμο που συνδέει τη δεύτερη σημαντικότερη πύλη εισόδου – εξόδου της Κρήτης με το τμήμα του ΒΟΑΚ που εξυπηρετεί ολόκληρη τη δυτική Κρήτη. Είναι μονόδρομος ένα τέτοιο έργο αλλά με τους όρους που λέμε”, ανέφερε σχετικά ο κ. Καλογερής.
Ειδικότερα στους όρους προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία 4 λωρίδων, κατασκευή σηράγγων, μεγάλα ορύγματα και αναχώματα καθώς έγκριση μελέτης που θα συνδέει τον δρόμο από το σημείο μεταξύ Πυθάρι και Αρώνι που σταματάει η νέα χάραξη μέχρι και το αεροδρόμιο κ.ά.
Να σημειώσουμε ακόμα ότι για το συγκεκριμένο έργο διατυπώθηκαν σοβαρές ενστάσεις τόσο ως προς το κόστος του έργου που είναι ιδιαίτερα υψηλό όσο και από κατοίκους που διαμαρτύρονται διότι η χάραξη του δρόμου περνάει μέσα από κατοικημένες περιοχές αλλά και καλλιεργήσιμες εκτάσεις.