Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Ναι στα κοινόχρηστα ποδήλατα αλλά…

✓ Με χαρά είδαν οι δημότες της πόλης μας τη λειτουργία τεσσάρων σταθμών ποδηλάτων στις πλατείες Τάλως, Κατεχάκη, Δευκαλίωνος και Ταξιάρχου Μαρκοπούλου. Πολιτικές που μας οδηγούν να δώσουμε το σήμα του εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης μέσα στην πόλη. Βέβαια κάθε πρωτοβουλία που λαμβάνουν οι τοπικοί φορείς θα πρέπει να έχει δυο σκέλη. Το πρώτο αφορά στη διεκδίκηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και την υλοποίηση των πολιτικών τους και το δεύτερο στη δυνατότητα υποστήριξης των αποτελεσμάτων των πολιτικών αυτών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τέσσερις βάσεις ποδηλάτων είναι μια επιτυχία των τοπικών φορέων να παρέμβουν, ώστε να γίνει η μετακίνηση στην πόλη πιο φιλική και οικονομική. Από την άλλη προσφέρεται μια υπηρεσία η οποία δεν μπορεί να υποστηριχθεί διότι η πόλη δε διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές, δηλαδή ποδηλατοδρόμους. Σε αντίθεση με το γειτονικό μας Ρέθυμνο, τη Λάρισα ή και την Καρδίτσα όπου κυκλοφορούν με ασφάλεια τα ποδήλατα στους σηματοδοτούμενους ποδηλατοδρόμους. Οι δρόμοι μας δυστυχώς δεν είναι για ποδήλατα. Ουσιαστικά είναι σα να έχουμε αγοράσει ένα παντελόνι, το οποίο για να το φορέσουμε θα πρέπει πρώτα να χάσουμε κάποια κιλά.  ­


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

4 Comments

  1. Δεν συμφωνω με την κατακλειδα του αρθρου.Εαν περιμεναμε να γινουν ολες οι πολεοδομικες και κυκλφοριακες παρεμβασεις για τους ποδηλατοδρομους δεν θα κυκλοφορουσε κανεις ποδηλατης στα Χανια στον αιωνα τον απαντα .Περισσοτερα ποδηλατα στην κυκλοφορια θα “εκπαιδευσουν” ποδηλατες και αλλους οδηγούς στο να αντιληφθουν θελοντας και μη οτι το ποδήλατο ειναι ακομα ενα οχημα κυκλοφοριας (εξαιρετικα ευαλωτο και γι αυτο ειναι επιβεβλημενη η αυστηρη τηρηση των κανονων οδικης κυκλοφοριας.
    Η τηρηση των κανονων ειναι υποχρεωτικη για ολους τους οδηγους και μονο αυτη συμβαλλει στην αποφυγη των τροχαιων δυστυχηματων.

  2. Φίλε Αντώνη εύχομαι να είσαι καλά! Και χαίρομαι πάντοτε για τα σχόλια σου γιατί είναι τεκμηριωμένα και καλοπροαίρετα. Φυσικά και δεν πρέπει να περιμένουμε να γίνουν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για να πάρουμε ένα ποδήλατο και να το βγάλουμε στο δρόμο. Η ουσία της παρέμβασής σου είναι σημαντική γιατί βλέπεις το θέμα από την σκοπιά της εκπαίδευσης και κυρίως της κυκλοφορικής. Σε μια ιδεατή κοινωνία και όχι στην Ελλάδα, καλά εκπαιδευμένοι και συνειδητοποιημένοι οδηγοί αυτοκινήτων και μηχανών να μπορούν να συνυπάρχουν με ποδηλάτες. Κάτι που ακόμη και σε μεγάλες σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δε γίνεται. Άλλωστε γι αυτό υπάρχουν σε όλες αυτές τις πρωτεύουσες σύγχρονοι ποδηλατοδρόμοι. Ακόμη και σε αυτές που οι οδηγοί σίγουρα τηρούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και κατά γράμμα τους κανόνες συμπεριφοράς. Βλέπε Σουηδία, Δανία, Βέλγιο κτλ κτλ. Ποδήλατα κυκλοφορούν μόνο σε ποδηλατοδρόμους και σε κλειστά κέντρα πεζοδρομημένα. Και γι αυτό πρέπει να δικαιωθεί και ο αγώνας που δίνουν οι ποδηλάτες μας στα Χανιά ή οι φίλοι του ποδηλάτου για κατασκευή σύγχρονων και ασφαλών ποδηλατοδρόμων. Σωστά λοιπόν πρέπει να ζητάμε όλοι την τήρηση των κανόνων οδικής συμπεριφοράς, κυρίως για να έχετε και λιγότερη δουλειά στο Νοσοκομείο, όμως κάτι τέτοιο από ότι γνωρίζεις δεν είναι εφικτό. Και σε αυτή την πόλη είναι πιο επιτακτική από ποτέ λόγω της αύξησης της χρήσης ποδηλάτων η χάραξη και δημιουργία ποδηλατοδρόμων, κάτι που έχουν διατυπώσει πολλοί συγκοινωνιολόγοι όπως ο κ. Βλαστός σε ημερίδα μάλιστα στα Χανιά στις αρχές Μαρτίου. Και για εμάς και για τον επισκέπτη!!!

  3. Το έργο χαρακτηρίζεται πιλοτικό και για το λόγο αυτό οι σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι κατανεμημένοι γύρω από την παλιά πόλη και το ενετικό λιμάνι των Χανίων, περιοχές με λιγότερη κυκλοφορία τροχοφόρων που επιτρέπουν ευκολότερη χρήση των ποδηλάτων. Η Δημοτική Αρχή δουλεύει πάνω στην αναχρονιστική κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης των Χανίων ώστε να ενταχθεί σε αυτή ολοκληρωμένο σχέδιο ποδηλατοδρόμων στην πόλη, κάτι που βέβαια απαιτεί χρόνο. Αποσπασματικές ενέργειες τύπου οδού Πειραιώς και βιαστικές παρεμβάσεις δεν θα δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στην αποσυμφόρηση της πόλης μας από τα τροχοφόρα. Ας γνωρίσουμε λοιπόν πιλοτικά τα οφέλη της μετακίνησης με ποδήλατο για να το εντάξουμε αργότερα στην καθημερινή μας μετακίνηση…

  4. Συγνώμη άλλα η φράση “Ας γνωρίσουμε λοιπόν πιλοτικά τα οφέλη της μετακίνησης με ποδήλατο για να το εντάξουμε αργότερα στην καθημερινή μας μετακίνηση…” είναι παντελώς άκυρη. Ειδικά σε μία πόλη που το ποδήλατο είναι ήδη σε πολλά σπίτια τρόπος ζωής. Αυτό που ζητάμε είναι σεβασμός και ποδηλατοδρόμους. Η Πειραιώς είναι μια κακουγουστιά συμφωνώ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα