Λιγότεροι ρύποι, χαμηλότερη κατανάλωση, πιο ομαλή λειτουργία, καλύτερη ηχητική. Αυτό είναι το τετράπτυχο πάνω στο οποίο βασίστηκαν οι μηχανικοί της BMW προκειμένου να προσδώσουν στο σύνολο των κινητήριων συνόλων τους βελτιωμένα και πιο οικολογικά χαρακτηριστικά απόδοσης.
Οι επεμβάσεις αφορούν στους κινητήρες της γκάμας Efficient Dynamics που μπορούν να τοποθετηθούν τόσο εγκάρσια όσο και κατά το διαμήκη άξονα, κάτι που συνεπάγεται πως αρκετοί από αυτούς θα «φορεθούν» και στα μοντέλα της ομόσταυλης Mini. Συνολικά, οι Βαυαροί, χωρίς προς το παρόν να προσδιορίζουν συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα, υπόσχονται 5% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, υψηλότερη κατά μέσο όρο ισχύ της τάξης των 7 ίππων, αλλά και καλύτερη κατά 20 Nm ροπή.
Τόσο οι 4κύλινδροι όσο και οι 3κύλινδροι αυτοί κινητήρες υιοθετούν τη γνώριμη τεχνολογία Twin Power, η οποία συνίσταται στα συστήματα Valvetronic (έλεγχος του βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής) και Double Vanos (έλεγχος του χρονισμού των βαλβίδων). Από εκεί και πέρα και στις δύο αυτές οικογένειες τόσο η πολλαπλή εξαγωγής όσο και ο υπερτροφοδότης είναι εγκατεστημένοι στην κυλινδροκεφαλή, ενώ αυξημένη στα 350 bar είναι η πίεση στο αναβαθμισμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού.
Αλλαγές εντοπίζονται και στο σύστημα ψύξης, με την αντλία να διαθέτει τώρα δύο εξόδους, μια που καταλήγει στην κεφαλή του κινητήρα και μια στο μπλοκ. Επί του προκειμένου, η BMW υποστηρίζει πως η επιλογή αυτή έγινε με πρωταρχικό κριτήριο τις διαφορετικές ανάγκες ψύξης των δύο αυτών τμημάτων.
Τόσο οι 4κύλινδροι, όσο ασφαλώς και οι ανασχεδιασμένοι 3κύλινδροι κινητήρες, συνεχίζουν να διαθέτουν τις απαραίτητες ράβδους εξισορρόπησης των κραδασμών, με τους τελευταίους να ενσωματώνουν στη νεότερη αυτή γενιά ανασχεδιασμένη καδένα χρονισμού για πιο ομαλή λειτουργία.
Η BMW ανακοίνωσε πως βελτιώσεις έχουν γίνει και στο σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR) και στους δύο κινητήρες, με σκοπό, βέβαια, την περαιτέρω… πτώση των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Ανασχεδιασμένο στους κινητήρες ντίζελ είναι και το σύστημα της κοινής γραμμής τροφοδοσίας (common rail), χάρη στους νέους εγχυτήρες και σένσορες που μετρούν τις ποσότητες αλλά και την πίεση έγχυσης του καυσίμου στον κύλινδρο. Η τελευταία ανέρχεται στα 2.200 bar στην περίπτωση των 3κυλινδρων κινητήρων και στα 2.700 bar σε αυτή των 4κύλιδρων, σύμφωνα με την BMW.
Η πιο ενδιαφέρουσα όμως αλλαγή στη γκάμα των πετρελαιοκίνητων αφορά στη μη-σταθερή διάμετρο των κυλίνδρων, καθώς η τελευταία είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στο κάτω νεκρό σημείο, ούτως ώστε να μειώνονται οι τριβές που συνήθως παρατηρούνται στο συγκεκριμένο σημείο
ΠΗΓΗ: 4troxoi.gr