Νέα καύσιμα που θα παράγονται από διαφορετικά μίγματα αναμένεται να μπουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια, ενώ βελτιώσεις θα γίνουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης τόσο των αυτοκινήτων όσο και των πλοίων για την καλύτερη λειτουργία τους.
Oι επισημάνσεις αυτές έγιναν στο πλαίσιο του θερινού σχολείου σε προχωρημένες τεχνολογίες μηχανών εσωτερικής καύσης που ξεκίνησε τη Δευτέρα και ολοκληρώνεται σήμερα στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.)
Στο επίκεντρο του θερινού σχολείου βρίσκονται οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο που αφορούν τις προχωρημένες τεχνολογίες και καινοτομίες των μηχανών εσωτερικής καύσης, αυτοκινήτων και πλοίων (Advanced Combustion Engine Technologies).
Το θερινό σχολείο απευθύνονταν σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδακτορικούς ερευνητές καθώς και σε μηχανικούς και ερευνητές από τη βιομηχανία, οι οποίοι επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στην επιστήμη και τεχνολογία της καύσης σε μηχανές εσωτερικής καύσης καθώς και στις τελευταίες εξελίξεις στην ανάπτυξη πειραματικών και υπολογιστικών εργαλείων για τον σχεδιασμό αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων.
Μιλώντας στο περιθώριο των εργασιών ο μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Χρήστος Κεραμιώτης τόνισε «το θερινό αυτό σχολείο επιχειρεί ουσιαστικά να φέρει κοντά τους κινητήρες των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης με την αντίστοιχη των κινητήρων που χρησιμοποιούνται στα πλοία. Στόχος του σχολείου είναι να συζητήσουμε και να ακουστούν απόψεις – ιδέες και έρευνες για το πώς μπορούν οι καινοτομίες και η τεχνολογία αιχμής των κινητήρων των αυτοκινήτων να χρησιμοποιηθεί στις ναυτικές μηχανές και αντίστροφα. Είναι ένα δύσκολο πρότζεκτ, αφού οι τεχνολογίες – καινοτομίες των δύο αυτών κινητήρων (αυτοκινήτων – πλοίων) τις χωρίζουν μεγάλες τεχνικές και κατασκευαστικές διαφορές».
Ο κ. Κεραμιώτης σημείωσε ότι «οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με τη μορφή που τους ξέρουμε σήμερα, θα τους έχουμε και στο μέλλον, αφού είναι δύσκολο να υπάρξουν καλύτεροι απ’αυτούς. Μπορεί η εικόνα τους να παραμείνει όπως είναι σήμερα, αλλά σίγουρα θα βελτιώνονται σταδιακά χρόνο με τον χρόνο με στόχο την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία τους».
Αναφορικά με τη λειτουργία τους και τα καύσιμα τα επόμενα χρόνια ο κ. Κεραμιώτης επεσήμανε «στις εργασίες του σχολείου συζητήθηκε τόσο το ζήτημα των ρύπων καθώς και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων από τους κινητήρες. Το σίγουρο για τα καύσιμα είναι ότι τα πλοία στο μέλλον θα αναγκαστούν να λειτουργούν με καλύτερης ποιότητας καύσιμο, το οποίο θα έχει λιγότερη περιεκτικότητα σε θείο, ενώ θα δούμε και καύσιμα που θα παράγονται από διαφορετικά μίγματα ή ακόμα και συνθετικά καύσιμα».
Ο ίδιος επανέλαβε ότι «δραστικές αλλαγές στους κινητήρες εσωτερικής καύσης τόσο των αυτοκινήτων όσο και των πλοίων δεν θα δούμε, παρά μόνο καλές καινοτομίες που θα αφορούν την καλύτερη λειτουργία τους και σεβασμό στο περιβάλλον».
Να σημειωθεί ότι οι διδάσκοντες στο θερινό σχολείο είναι διεθνούς φήμης επιστήμονες και μηχανικοί, από μεγάλα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα και Βιομηχανίες του εξωτερικού και της Ελλάδας, ενώ σ’ αυτό συμμετέχουν περίπου 100 φοιτητές από 20 χώρες της Ευρώπης, Αμερικής και Ασίας.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμμετοχή Ελλήνων από ακαδημαϊκά Ιδρύματα και βιομηχανίες της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το θερινό αυτό σχολείο ολοκληρώνεται σήμερα και συνδιοργανώθηκε από το Διεθνές Ινστιτούτο Καύσης, το Ελληνικό Τμήμα του Ινστιτούτο Καύσης και το Ευρωπαϊκό Εργο “ECCO-MATE”.