Στο θέμα των σχολικών μεταβολών σε σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων επανέρχεται ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ, Βασίλης Διγαλάκης, με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή, που αναμένεται να συζητηθεί εντός της εβδομάδας.
Ο κ. Διγαλάκης προτείνει, μάλιστα, αλλαγές στη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μεταβολών, «ώστε τα κριτήρια καθορισμού των λειτουργικών θέσεων σε ένα δημοτικό σχολείο να συμπεριλάβουν, εκτός από τον αριθμό των μαθητών και κριτήρια που το χαρακτηρίζουν ως σχολείο της υπαίθρου, ώστε να είναι πιο εύκολη η διατήρηση κατ’ ελάχιστον έξι λειτουργικών θέσεων εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση «Ο κ. Διγαλάκης στην επίκαιρη ερώτησή του ζητάει να ενημερωθεί από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων εάν «έχει αποτιμηθεί το σενάριο διαφορετικής αντιμετώπισης των υφιστάμενων εξαθέσιων σχολείων της υπαίθρου ως προς τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών, με σκοπό τη διατήρησή τους ως εξαθέσια». Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει στα πληροφοριακά του συστήματα (myschool) τα απαιτούμενα δεδομένα, ώστε να προβεί σε εκτίμηση των πρόσθετων εκπαιδευτικών που απαιτούνται για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, ενώ ο κ. Διγαλάκης εκφράζει την εκτίμηση ότι «το κόστος υλοποίησής της θα είναι πολύ μικρό, μπροστά στα οφέλη στήριξης της υπαίθρου».
Παράλληλα, ο κ. Διγαλάκης ζητά «εν αναμονή της επεξεργασίας των ανωτέρω και της διερεύνησης πρόσθετων κριτηρίων, να διατηρήσει τις λειτουργικές θέσεις, έτσι ώστε τα εν λόγω σχολεία να λειτουργήσουν κατ’ ελάχιστον ως εξαθέσια κατά το σχολικό έτος 2022-2023».
Σύμφωνα με τον Χανιώτη Βουλευτή, «η σύμπτυξη διαφορετικών τάξεων με κοινή διδασκαλία από έναν εκπαιδευτικό, οδηγεί σε μειονεκτική θέση τους μαθητές σε σχέση με τους μαθητές των δημοτικών σχολείων στα οποία η κάθε τάξη έχει τον δικό της δάσκαλο, καθώς εκ των πραγμάτων ο δάσκαλος πρέπει να μοιράζει τον χρόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε περισσότερες από μια διαφορετικές τάξεις. Τα ζητήματα αυτά είναι ιδιαίτερα πιο έντονα σε χωριά τα οποία είτε είναι απομακρυσμένα από τα μεγάλα αστικά κέντρα, είτε βρίσκονται στην ύπαιθρο και συγκεντρώνουν μαθητές από ορεινές και δύσβατες περιοχές, όπου ακόμα και μικρότερες αποστάσεις επιφέρουν σημαντικές χρονικές επιβαρύνσεις, ενώ τίθενται και θέματα ασφαλούς μετακίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο».
Ο κ. Διγαλάκης τονίζει στην επίκαιρη ερώτηση ότι «η υποβάθμιση ενός δημοτικού σχολείου με μείωση των λειτουργικών θέσεων σε μικρότερο αριθμό από τις έξι τάξεις του, οδηγεί συχνά τους γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους σε εξαθέσια δημοτικά σχολεία στα πλησιέστερα αστικά κέντρα, τα οποία βρίσκονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση των σχολείων της υπαίθρου και επιταχύνοντας με αυτόν τον τρόπο την κατάργησή τους».
Για το θέμα αυτό, ο κ. Διγαλάκης έχει τονίσει και παλαιότερα ότι «η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά και να στηρίζει τις περιοχές και τους κατοίκους της υπαίθρου, προκειμένου να μην εξαναγκάζονται σε εσωτερική μετανάστευση», σημειώνοντας ότι «η πρόσβαση στην ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να είναι ισότιμη για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα του τόπου κατοικίας τους».