Η οδήγηση τη νύχτα σε δρόμους χωρίς δημόσιο φωτισμό εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Οι οδηγοί που μπορούν να βλέπουν πιο μακριά και να αναγνωρίζουν τους κινδύνους νωρίτερα έχουν σαφές πλεονέκτημα.
Το προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού LED matrix του νέου Opel Astra επιτρέπει οδήγηση με μόνιμα αναμμένη τη μεγάλη σκάλα, χωρίς να θαμπώνει τους άλλους χρήστες των δρόμων. Η νέα τεχνολογία φωτισμού αναγνωρίζει τα αντίθετα ερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα και αυτόματα χαμηλώνει τα φώτα.
Αποτελούμενο από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα LED matrix ενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα μόλις το αυτοκίνητο εξέρχεται από μία αστική περιοχή και στη συνέχεια προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες από την εμπρός κάμερα Opel Eye για την ανίχνευση της πηγής φωτός από ένα επερχόμενο ή προπορευόμενο όχημα, το IntelliLux απενεργοποιεί αυτόματα τμήματα LED στη σχετική ζώνη που πιθανόν θα «τύφλωναν» τους άλλους οδηγούς.
Αυτό επιβεβαιώνεται σε έρευνα που διεξήγαγε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία LightSightSafety. Με ταχύτητες 80 χλμ./ώρα, οδηγοί που έχουν στη διάθεσή τους συστήματα full LED matrix αντιλαμβάνονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 μ. νωρίτερα σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν συμβατικά φώτα αλογόνου προβολέων xenon. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αντιδράσουν 1,5 δευτ. ταχύτερα, για παράδειγμα όταν εμφανίζεται ξαφνικά στο δρόμο ένα ζώο.
Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, «συσκοτίζοντας» την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει φωτισμένο.