Σε νέες διαβεβαιώσεις σχετικά με τα ακίνητα του Υπερταμείου προχώρησε η Ν.Ε Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ.
Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:
1. Το χαρτοφυλάκιο ακινήτων που θα περιέλθει στο Υπερταμείο είναι ακόμα υπό διαμόρφωση. Η μεταφορά ακινήτων ξεκίνησε σε μια ιδιαίτερα πιεστική περίοδο, όταν ακόμα η χώρα δεν είχε αφήσει πίσω της οριστικά την περίοδο των Μνημονίων. Υπό την πίεση της ανάγκης ταχείας ολοκλήρωσης της διαπραγμάτευσης για την 4ηαξιολόγηση, μεταφέρθηκαν ομάδες ακινήτων, οι οποίες στη συνέχεια αξιολογούνται εκ νέου. Όπως με σαφήνεια αναφέρουν σχετικές ανακοινώσεις των Υπουργείων Οικονομικών και Πολιτισμού, πολλά από τα ακίνητα που έχουν μεταφερθεί θα αφαιρεθούν από το Υπερταμείο, ενώ άλλα, που ακόμα δεν έχουν μεταφερθεί, θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο.
2. Τα ακίνητα που μεταφέρονται στο Υπερταμείο δεν διατίθενται προς… ξεπούλημα. Αντιθέτως, όταν τελικά προκύψει το χαρτοφυλάκιο ακινήτων του Υπερταμείου, τότε θα δρομολογηθούν οι βέλτιστες διαδικασίες για την αξιοποίηση της περιουσίας που θα παραμείνει στο Δημόσιο.
3. Η αξιοποίηση προφανώς διαφέρει από την πώληση, όπως επίσης και από την παραχώρηση προς εκμετάλλευση σε ιδιώτη. Αξιοποίηση ενός ακινήτου είναι η χρήση του προς όφελος της κοινωνίας, που συχνά μέχρι τώρα αναγκαζόταν να προσφεύγει σε ιδιώτες και να τους αμείβει αδρά για να καλύπτει ανάγκες της. Για παράδειγμα, στην πόλη των Χανίων, το κτίριο του πρώην ΙΚΑ παραμένει κενό και ρημάζει, τη στιγμή που Δημόσιες Υπηρεσίες στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια, ακόμα και λίγα μέτρα μακρύτερα.
4. Στο ερώτημα γιατί επιλέχτηκαν τα συγκεκριμένα ακίνητα στα Χανιά και την υπόλοιπη χώρα, η απάντηση είναι ότι αυτά είχαν κτηματογραφηθεί και διέθεταν ΚΑΕΚ. Έτσι, για παράδειγμα, η οικία Βενιζέλου στη Χαλέπα εντάχθηκε στον κατάλογο, ενώ το αρχηγείο του Βενιζέλου στο Θέρισο έμεινε εκτός. Όμως, όπως προαναφέρθηκε, η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και το χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του Υπερταμείου θα αλλάξει.
5. Τα μέλη της επιτροπής που αναφέρει το ΦΕΚ επιλέχθηκαν ως εκπρόσωποι Υπουργείων και όχι Υπουργών (που ενδεχομένως είναι και βουλευτές, εκπροσωπώντας συγκεκριμένες περιφέρειες). Άρα, δεν είχαν μέριμνα για μέρη της επικράτειας αλλά για το σύνολό της, σε σχέση με το Υπουργείο που εκπροσωπούσαν. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου (και όχι του Υπουργού) Περιβάλλοντος και Ενέργειας (για τον λόγο αυτό η μια από τις δυο είναι υπηρεσιακή υπάλληλος), για παράδειγμα, θα συμμετείχαν στις εργασίες της επιτροπής, αν θα εξετάζονταν τα ακίνητα του συγκεκριμένου Υπουργείου, όχι άλλων. (Ακόμα δεν έχει γίνει αυτό.) Ανήκει στο παρελθόν η παλαιοκομματική και παρωχημένη εικόνα συνεργατών Υπουργών που ασχολούνται αποκλειστικά με την επανεκλογή του πολιτικού προϊσταμένου τους και όχι με το κυβερνητικό έργο. Και οι ίδιοι οι Υπουργοί, δεν ενδιαφέρονται να οργανώνουν στην περιφέρεια όπου εκλέγονται φιέστες εγκαινίων έργων, που δεν λειτουργούν και τα χρυσοπληρώνουμε (βλέπε, για παράδειγμα, φράγμα Βαλσαμιώτη), αλλά να υπηρετούν το κοινωνικό σύνολο και το δημόσιο συμφέρον.
Αν έχουν κυρωθεί οι κατάλογοι των ακινήτων του χαρτοφυλάκιου του υπερταμείου από τους θεσμούς ένεκα της 4ης αξιολόγησης φαντάζομαι ότι είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να αναθεωρηθούν και να τροποποιηθούν. Αυτά έπρεπε να αξιολογηθούν διεξοδικά από την επιτροπή του υπερταμείου ΠΡΙΝ τις υπογραφές. Τώρα, μακάρι να μην είναι αλλά ίσως να είναι αργά. Η βιασύνη τις περισσότερες φορές μας οδηγεί σε λάθη που ΔΕΝ διορθώνονται.