Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου προσφέρει από χθες δωρεάν στους αγρότες ο ΕΛ.Γ.Α., με στόχο τον περιορισμό του κόστους, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, την εξασφάλιση της διαφάνειας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των παραγωγών. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, είναι πλέον εφικτή η έκδοση και εκτύπωση βεβαίωσης καταβολής ασφαλιστικής εισφοράς, ασφαλιστικής ενημερότητας, βεβαίωσης καταβολής αποζημιώσεων ΕΛ.Γ.Α. ή κρατικών οικονομικών ενισχύσεων για φορολογική χρήση, αναλυτικής κατάστασης καταβολής αποζημιώσεων φυτικής παραγωγής ΕΛ.Γ.Α., αναλυτικής κατάστασης καταβολής αποζημιώσεων ζωικού κεφαλαίου ΕΛ.Γ.Α. και δήλωσης καλλιέργειας/εκτροφής. O ΕΛ.Γ.Α. προκειμένου να εξασφαλίσει αφενός την παροχή αυστηρώς προσωποποιημένης πληροφόρησης και αφετέρου να μην επιβαρύνει τους αγρότες με τη διαδικασία εγγραφής τους σε μια νέα υπηρεσία (δηλαδή την ενεργοποίηση και τη φύλαξη ενός ακόμη κωδικού χρήστη μόνο για τον ΕΛ.Γ.Α.) συνεργάστηκε με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ώστε η σύνδεση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΕΛ.Γ.Α., να γίνεται χρησιμοποιώντας το ίδιο όνομα χρήστη και τον ίδιο κωδικό πρόσβασης μοναδικής σύνδεσης στις υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ. (myTAXISnet). Επίσης, οι εν λόγω ηλεκτρονικές υπηρεσίες μπορούν να προσφέρονται στους πολίτες και μέσω του πιστοποιημένου διαδικτυακού τόπου των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Παράλληλα, ο ΕΛ.Γ.Α. σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον την ενεργοποίηση και νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών τόσο μέσω της ιστοσελίδας του όσο και μέσω των Κ.Ε.Π.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
Την ανάγκη για επιτάχυνση πληρωμής των αποζημιώσεων στους αγρότες επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Πάρις Κουκουλόπουλος, σημειώνοντας ότι βασικό υπόβαθρο γι’ αυτή την προσπάθεια αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του ΕΛ.Γ.Α., ο οποίος και έχει επιτευχθεί, απαλλάσσοντας την Ελλάδα από καταλογισμούς 3,2 δισ. ευρώ. Στην κατεύθυνση επιτάχυνσης καταβολής των αποζημιώσεων- όπως είπε ο κ. Κουκουλόπουλος- θα επιδιωχθεί οι δηλώσεις Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (Ο.Σ.Δ.Ε.) να υποβάλονται πολύ νωρίτερα, στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς, ενώ άμεσα πρόκειται μέσω σχετικής σύμβασης να θεμελιωθεί μια μακροχρόνια συνεργασία του ΕΛ.Γ.Α. και του άλλου εποπτευόμενου Οργανισμού του υπουργείου, του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.). Παράλληλα, σημείωσε ότι στους επόμενους μήνες θα δρομολογηθεί και η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον ΕΛ.Γ.Α. στη βάση των συμπερασμάτων σχετικής αναλογιστικής μελέτης. «Στόχος είναι η δικαιότερη κατανομή των εισφορών, η επίσπευση της καταβολής των αποζημιώσεων αλλά και η κάλυψη νέων κινδύνων» ανέφερε ο κ. Κουκουλόπουλος, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «από καμία άλλη τάξη δεν περιμένει η Ελλάδα περισσότερα, παρά από την αγροτιά». Ο ΕΛ.Γ.Α., τα τελευταία χρόνια, έχει εντάξει σειρά δράσεων και εργαλείων πληροφόρησης των αγροτών, όπως η αυτόματη τηλεφωνική εξυπηρέτηση, η χρήση της οποίας παρουσιάζει ιδιαίτερη ανοδική πορεία. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία το Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών «1540» από 22.127 κλήσεις που δέχθηκε το 2012, έφτασε από την αρχή του χρόνου έως σήμερα τις 63.882 κλήσεις. Με την κλήση στο αυτόματο σύστημα εξυπηρέτησης, οι αγρότες ενημερώνονται για τις οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές, τις πρόσφατες αποζημιώσεις/ενισχύσεις που έχουν εκδοθεί για ζημιές που έχουν υποστεί και το διοικητικό στάδιο που βρίσκονται οι εκκρεμείς αιτήσεις τους για αποζημίωση. Σήμερα, στον ΕΛ.Γ.Α. εργάζονται 455 μόνιμοι υπάλληλοι (από 550) και έχει ζητηθεί η πρόσληψη έξι κτηνιάτρων, τριών επιστημόνων πληροφορικής και τεσσάρων οικονομολόγων, στο πλαίσιο του σχεδιασμού αναβάθμισης και εμπλουτισμού των δράσεών του.