Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Νέο απόκτημα στο Ναυτικό Μουσείο Κρήτης

Τορπιλάκατος Τ/Α Κυκλών P-53

Το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης ιδρύθηκε το 1973 με κύριο σκοπό την προβολή, τη διατήρηση και την προάσπιση της Ναυτικής Παράδοσης και της Ιστορίας του τόπου μας.
Στο πλαίσιο αυτό έχει συσταθεί εντός του μουσείου ένα ειδικά διαμορφωμένο εργαστήριο, στο οποίο από μια ομάδα εθελοντών κατασκευάζονται συνεχώς μοντέλα σημαντικότατων ιστορικών πολεμικών πλοίων σε μεγάλη κλίμακα από πρωτογενή υλικά. Το περίφημο αντιτορπιλικό Α/Τ Αδρίας L-67, 1942, που έπλευσε για 740 ναυτικά μίλια χωρίς πλώρη, το αρματαγωγό Α/Μ “Λέσβος” L-172, 1942 του Πλωτάρχη Ελευθερίου Χανδρινού με σημαντικότατο ρόλο στην άμυνα της Πάφου κατά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το έτος 1974 και το Αμερικανικό καταδρομικό Μιζούρι (USS Missouri BB-63), 1942 στο κατάστρωμα του οποίου υπεγράφη η Ιαπωνική Συνθηκολόγηση, με την οποία τελείωσε, ουσιαστικά ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι μόνο λίγα παραδείγματα από τα μοντέλα των πλοίων που κοσμούν τις αίθουσες του μουσείου μας.
Πριν λίγες μέρες με ιδιαίτερη χαρά η συλλογή του μουσείου εμπλουτίστηκε με το μοντέλο ενός πολύ σημαντικού πολεμικού πλοίου. Η τορπιλάκατος Τ/Α Κυκλών P-53 1,40 περίπου μέτρων μήκους, κατασκευασμένη στον χώρο μας από πρωτογενή υλικά από την ομάδα εθελοντών του Μουσείου μας, αποτελούμενη από τους Πλοίαρχο (Ε) Στυλιανό Φαλιέρο Π.Ν. ε.α., Ταγματάρχη Σπύρο Καραλή (ΠΖ) ε.α., Υποπλοίαρχο (Ε) Εμμανουήλ Τρουλλινό Π.Ν. ε.α., κ. Νικόλαο Μπινάκη και κ. Παναγιώτη Καραμπουρνιώτη. Για την ολοκλήρωση της κατασκευής του μοντέλου χρειάστηκε η πάροδος περίπου δύο ετών στο εργαστήριο του Μουσείου μας με τη χρήση σχεδίων της τορπιλακάτου και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, ώστε να επιτευχθεί η όσον το δυνατό πιο πιστή αναπαραγωγή του συγκεκριμένου πολεμικού πλοίου.

Λίγα λόγια για το πλοίο
Η τορπιλάκατος Τ/Α Κυκλών P-53 ναυπηγήθηκε στη Βρέμη της Γερμανίας, καθελκύστηκε στις 3 Μαρτίου του 1959 και αποτελεί μια από τις 7 τορπιλακάτους (ΕΣΠΕΡΟΣ, ΚΑΤΑΙΓΙΣ, ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, ΚΥΚΛΩΝ, ΛΑΙΛΑΨ, ΣΚΟΡΠΙΟΣ και ΤΥΦΩΝ), που παραχωρήθηκαν από τη Δυτική Γερμανία το έτος 1976, στο πλαίσιο της στρατιωτικής βοήθειας. Παρελήφθη από τον Πλωτάρχη Δ. Καλέργη Π.Ν. στις 13 Οκτωβρίου 1976 και στην Ελλάδα κατέφθασε μαζί με τις τορπιλακάτους Καταιγίδα P-51, 1958 και Τυφώνα P-56, 1959 με φορτηγό πλοίο στις 26 Νοεμβρίου 1976. Παροπλίστηκε το έτος 2005 και ως τότε αποτελούσε ένα σημαντικότατο πλοίο του Ελληνικού στόλου. Φέρει το όνομα του μετεωρολογικού φαινομένου και αποτελεί το πρώτο πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού με τη συγκεκριμένη ονομασία.
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη συνέχιση του έργου της ομάδας των εθελοντών και τον διαρκή εμπλουτισμό των συλλογών του Μουσείο μας με νέα εκθέματα. Συνεχίζουμε την προσπάθεια, που καταβάλουμε τα τελευταία χρόνια για τη διατήρηση και προβολή της Ναυτικής μας Παράδοσης και Ιστορίας του Τόπου μας και είμαστε, ιδιαίτερα, υπερήφανοι καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης, ίσως, να αποτελεί και το μοναδικό Μουσείο στον κόσμο, του οποίου τα εκθέματα κατασκευάζονται εντός του εργαστηρίου του. Η “ναυπήγηση” των πλοίων συνεχίζεται και σε σύντομο χρονικό διάστημα τη δική του θέση στη συλλογή του Ναυτικού Μουσείου θα έχει το πετρελαιοφόρο Π/Φ Αρέθουσα A-337, 1944 και έπεται η συνέχεια.

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα