» Πυροβόλησαν γερακίνα
Δεν έχουν τέλος τα περιβαλλοντικά εγκλήματα στην Κρήτη καθώς λίγες ημέρες μετα τον πυροβολημένο Σπιζαετό και τον Μαυροπετρίτη, καταγράφηκε τρίτη περίπτωση πυροβολημένου αρπακτικού, μιας γερακίνας (Buteo Buteo).
Aυτή την φορά το έγκλημα συνέβη στην Νεάπολη Λασιθίου και την γερακίνα βρήκαν οι μαθητές και ο καθηγητής του ΕΠΑΛ Νεάπολης, οι οποίοι και μερίμνησαν για την περισυλλογή της.
Σε ανακοίνωση της οργάνωσης “Φοίνιξ” τονίζεται πως «το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής υπαίθρου είναι η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού, χρήσεων γης, ιδιοκτησιακού με ηθικό αυτουργό την Ελληνική Πολιτεία και εκτελεστικό αυτουργό τους κυνηγούς (για την συγκεκριμένη περίπτωση, όπου εκμεταλλευόμενοι το κενό που εσκεμμένα αφήνει η πολιτεία έρχονται, εκεί όπου μπορεί ο καθένας, να χτίζει σπίτι, να ασκεί το επάγγελμα του κτηνοτρόφου, του γεωργού και του μελισσοκόμου, να βάζει φωτοβολταικα και ανεμογεννήτριες, να κάνει αγροτουρισμο και να ασκεί ήπιες μορφές ανάπτυξης της υπαίθρου, να εξασκούν το κυνήγι, πυροβολώντας ότι βγει μπροστά τους».
Όπως αναφέρεται, παλιότερα οι περιπτώσεις πυροβολημένου αρπαχτικού στην Κρήτη ήταν πάρα πολύ χαμηλές, ενώ τώρα βλέπουμε 3 σοβαρές περιπτώσεις άνανδρης συμπεριφοράς, μέσα σε λίγες ημέρες.
“ΒΟΛΕΣ” ΚΑΤΑ ΚΥΝΗΓΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
Η οργάνωση παρατηρεί πως «η συνήθης δικαιολογία των κυνηγών “μα δεν σημαίνει ότι όποιος έχει όπλο είναι και κυνηγός” δεν πείθει κανέναν πλέον, γιατί πρώτον πρόκειται για σκάγια και όχι σφαίρες και δεύτερον γιατί οι ίδιοι γνωρίζουν ανά περιοχή ποιοι κυνηγοί εγκληματούν και σιωπούν, αλλα και γιατί η Γερακίνα γνωστή ως Λαγουδογέρακο είναι “ανταγωνιστής” του κυνηγιού. Ούτε η δικαιολογία “την Θηροφυλακή την πληρώνουμε εμείς” είναι λόγος συγχώρεσης. Η ηθική αυτουργία είναι της Πολιτείας που πεισματικά αρνείται να φτιάξει χωροταξικό πρωτογενή τομέα, με κατευθύνσεις την αειφορια της υπαίθρου αφήνοντας έτσι κενά για τέτοιες δράσεις.
Υπάρχουν ευρωπαϊκές νομοθεσίες και παραδείγματα διαχειριστικών σχεδίων, των όποιων η εφαρμογή μηδενίζουν τις περιπτώσεις, όπου η κάθε ομάδα η επαγγελματική κατηγορία πολιτών της υπαίθρου θεωρεί εχθρό την άλλη. Αυτά είναι για φωτισμένες κοινωνίες».