Το 2017 η κατηγορία των supermini απέσπασε το υψηλότερο ποσοστό στην ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), η κατηγορία των supermini (B), την περασμένη χρονιά κατέλαβε το 36,19% της συνολικής πίτας. Πουλήθηκαν 31.875 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Στη δημοφιλέστερη κατηγορία καινούργιων αυτοκινήτων για το 2017, το VW Polo κατέλαβε την έκτη θέση. Ουσιαστικά, ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεων έγινε με το απερχόμενο μοντέλο. Οι πωλήσεις άγγιξαν τις 2.460 μονάδες και το ποσοστό του στην κατηγορία ήταν 7,72%.
Η νέα γενιά λανσάρεται τώρα στην ελληνική αγορά και απαρτίζεται από τέσσερις εκδόσεις, όσον αφορά τον εξοπλισμό. Στον τομέα των κινητήρων, η ελληνική αντιπροσωπεία, εισάγει το νέο VW Polo με έναν κινητήρα σε τρεις εκδόσεις, όσον αφορά την ισχύ. Το γερμανικό αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το κινητήρα 1.000 κεκ που αποδίδει 75,95, είτε 115 ίππους. Αργότερα θα εισαχθούν και άλλες εκδόσεις με ισχυρότερους κινητήρες.
Η δοκιμή έγινε με το νέο VW Polo 1.0 TSI 95 ίππων. Πρόκειται για μια πρόταση που έχει αστικό προσανατολισμό, όσον αφορά την χρήση του αυτοκινήτου. Ο βραβευμένος βενζινοκινητήρας έχει τρεις κυλίνδρους και αποτελεί το ισχυρότερο ατού της μάρκας στην κατηγορία των βενζινοκινητήρων μικρής χωρητικότητας.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, αυτός ο κινητήρας έχει την ικανότητα να κινήσει σβέλτα -δεδομένων των ικανοτήτων του- το γερμανικό αυτοκίνητο, μήκους 4,05 μ. Η ενέργεια που παράγει εμφανίζεται από χαμηλά και καλύπτει τις ανάγκες κίνησης στο αστικό περιβάλλον. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 5.500 σαλ. Ξεκινά με ευκολία και αναπτύσσει σχετικά υψηλές ταχύτητες, χωρίς ο οδηγός να πιέσει το μοτέρ. Αν ο οδηγός αλλάζει τις σχέσεις στην περιοχή που εμφανίζεται η μέγιστη ροπή στρέψης (17,6 χλγμ από τις 2.000- 3.500 σαλ), τότε εξασφαλίζει το καλύτερο αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της ταχύτητας, τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου στη καμπίνα.
Το μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητά του και την άμεση απόδοση της ενέργειας που παράγει. Θετικά είναι τα σχόλια και για την απόδοσή του στο περιαστικό περιβάλλον. Η κατάλληλη επιλογή των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων και του γκαζιού εξασφαλίζουν απρόσκοπτη και ασφαλή κίνηση.
Στον αυτοκινητόδρομο, σύμμαχοι του οδηγού είναι η απόδοση του μοτέρ και η καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας με την περιορισμένη παροχή ενέργειας μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο χωρίς σημαντικές υστερήσεις, αρκεί ο οδηγός να υπολογίσει σωστά την απόδοση του μοτέρ ανάλογα με το βάρος του αυτοκινήτου.
Στη διαδικασία του προσπεράσματος, η επιλογή της κατάλληλης σχέσης στο κιβώτιο παίζει καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια. Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 10,8 ΄΄ και τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα. Στη δοκιμή, η μέση κατανάλωση ήταν 6 λίτρα/ 100χλμ. Επίσημη τιμή από τον κατασκευαστή 4,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 101 γραμ/χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 98,98 ευρώ.
Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και καλύπτει τις ανάγκες κίνησης σε όλες τις διαδρομές. Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, το τιμόνι έχει την κατάλληλη ποσότητα υποβοήθησης, έτσι ώστε να προσφέρει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό και παράλληλα να μην κουράζει τον οδηγό στη κίνηση στην πόλη. Το πλαίσιο διαθέτει υψηλή ποσότητα ακαμψίας και παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακές ρυθμίσεις, όπως πρέπει να είναι σε ένα αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως στο αστικό περιβάλλον.
Η αύξηση των διαστάσεων και η καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων έφεραν θετικά αποτελέσματα στην χωρητικότητα. Πλέον, οι πίσω επιβάτες κάθονται πιο άνετα σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Επίσης, προστέθηκαν 75 λίτρα στον αποθηκευτικό χώρο. Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου καθορίστηκε στα 355 λίτρα και αυξάνεται στα 1.125 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (355 λίτρα).
Η ποιότητα κατασκευής βελτιώθηκε αλλά τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά.
Η τιμή της βασικής έκδοσης του νέου VW Polo 1.0 TSI 95 ίππων καθορίστηκε στα 14.050 ευρώ. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τη μεγάλη ποσότητα σκληρών πλαστικών στον εσωτερικό χώρο. Αυτή η επιλογή περιορίζει το κόστος κατασκευής, αλλά παράλληλα μειώνει και την αισθητική του εσωτερικού χώρου.