Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

«Νιώθω πώς ζεις µε την αναπηρία…»

Η 3η ∆εκεµβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσµια Ηµέρα Ατόµων µε Αναπηρία. Κοιτάζοντας γύρω µας µπορούµε να παρατηρήσουµε αρκετούς ανθρώπους που ζουν µε κάποια µορφή αναπηρίας.

Σε µια υγιή κοινωνία οφείλουµε όλοι να στεκόµαστε δίπλα τους, χωρίς οίκτο και διακρίσεις αλλά ως συµπαραστάτες στον δύσκολο καθηµερινό τους αγώνα. Χρειάζεται να µπούµε στη θέση τους, για να κατανοήσουµε τις δυσκολίες που αντιµετωπίζουν και να τους αγκαλιάσουµε. Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο µας, έπειτα από πρόταση της καθηγήτριας κ. Νικολακάκη Αναστασίας, οργάνωσε στις 4/12 µία σειρά από δράσεις προσπαθώντας να µας βοηθήσει όλους να γνωρίσουµε τους ανθρώπους αυτούς, να βιώσουµε έστω και για λίγο τις δυσκολίες που αντιµετωπίζουν καθηµερινά και να τους αποδεχτούµε.

 

1) ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Αρχικά είχαµε τη χαρά και την τιµή να µας επισκεφτεί η κα. Μαυροµατάκη Ειρήνη. Έδωσε µια λίγο διαφορετική συνέντευξη, αφού οι ερωτήσεις ήταν …. από τα παιδιά και περιείχαν µεγάλη δόση ειλικρίνειας κι αυθορµητισµού. Το µεγάλο µήνυµα ήταν ένα: ” Να έχουµε όνειρα και, αν υπάρχει θέληση, σίγουρα θα τα κάνουµε πραγµατικότητα”! Στο τέλος µας χάρισε και έναν υπέροχο χορό αυτοσχεδιασµού, που έσπασε το ταµπού ότι οι άνθρωποι µε κινητική αναπηρία δεν µπορούν….

2) ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΑ 
ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Με αφορµή την παγκόσµια ηµέρα ΑΜΕΑ και κατόπιν πρόσκλησής µας, επισκέφτηκε το σχολείο µας ο κ. Μεντάκης Μανόλης, οµοσπονδιακός προπονητής ποδηλασίας, µε σκοπό την ενηµέρωση και ευαισθητοποίηση των µαθητών σε θέµατα που αφορούν τον αθλητισµό των ΑΜΕΑ. Εστιάσαµε στα παραολυµπιακά αθλήµατα της ποδηλασίας και του παρατριάθλου χρησιµοποιώντας ένα διπλό ποδήλατο τύπου (τάντεµ) του συλλόγου ΑΜΕΑ Αρίων. Οι µαθητές βίωσαν και προσοµοίωσαν την εµπειρία του αθλητή ΑΜΕΑ µε απώλεια όρασης και ένιωσαν το ποσό σηµαντικό είναι η συνεργασία και η αλληλεπίδρασή του πιλότου- οδηγού µε τον αθλητή ΑΜΕΑ. Ολοκληρώσαµε µε διάλογο έχοντας καταλάβει πόσο θετικό είναι η αποδοχή και η ενθάρρυνση των ΑΜΕΑ να εµπλακούν στον αθλητισµό αλλά και σε άλλες κοινωνικές δραστηριότητες.

3) ΑΘΛΟΥΜΑΣΤΕ-ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΑΣ

Επιπλέον, διοργανώθηκαν από τη γυµνάστρια του σχολείου µας, την κα Σαµωνάκη, δράσεις µε σκοπό να µπουν τα παιδιά στη θέση των άλλων,να µάθουν τη συνεργασία, την αλληλοβοήθεια και πόσο σηµαντικό είναι να εµπιστεύονται κάποιους άλλους, όταν χρειάζονται βοήθεια. Συγκεκριµένα οι δράσεις αυτές ήταν:
-παιχνίδι µπάσκετ µε δεµένο το ένα χέρι, για να καταλάβουν τη δυσκολία των ατόµων µε κινητικά προβλήµατα,
-τρέξιµο µε δεµένα µάτια και συνοδό (πρόβληµα ατόµων στην όραση), µάθηµα συνεργασίας και εµπιστοσύνης, βοήθεια στον συνάνθρωπο και
-καθιστό βόλλευ που απευθύνεται σε άτοµα µε κινητικά προβλήµατα, µε µικρότερο γήπεδο, χαµηλότερο φιλέ και καθιστοί, χωρίς να σηκώνεται η λεκάνη από το έδαφος.

4)ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ 
ΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 
ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΑΦΗ braille

Η µαθήτριά µας Φραγκουλάκη Κατερίνα, η «µικρότερη βλέπουσα µαθήτρια στην Κρήτη µε την πιστοποίηση braille», η οποία γνωρίζει επιπλέον και τη νοηµατική γλώσσα, συζήτησε µε τους συµµαθητές της στην τάξη “τι είναι η αναπηρία” και “τι είδους αναπηρίες υπάρχουν”. Η Κατερίνα αποφάσισε να µάθει τη νοηµατική γλώσσα, όταν κάποια στιγµή που ήταν µικρή ήρθε σε επαφή µε µια κωφή κυρία και ένιωσε άσχηµα που δεν µπορούσε να επικοινωνήσει µαζί της. Έτσι, αποφάσισε να ξεκινήσει µαθήµατα νοηµατικής στην ηλικία των 8 ετών. Μας εξήγησε ότι η νοηµατική γλώσσα όχι µόνο διαφέρει από χώρα σε χώρα αλλά µπορεί να έχει παραλλαγές κι από τόπο σε τόπο. Μας παρουσίασε την αλφάβητο, µας συστήθηκε στη νοηµατική και µας έµαθε µερικές λέξεις και εκφράσεις. Τέλος όλοι συστηθήκαµε µε το νοηµατικό µας όνοµα!

5) ΑΝΑΠΗΡΙΚΟ ΑΜΑΞΙ∆ΙΟ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ

Τέλος, σε µια προσπάθεια να κατανοήσουν οι µαθητές µας τις δυσκολίες και τα προβλήµατα που έχει η καθηµερινότητα των ανθρώπων αυτών, κινήθηκαν πάνω σε αναπηρικό αµαξίδιο σε όλους τους χώρους του σχολείου και εξέφρασαν στη συνέχεια τα συναισθήµατα και τις σκέψεις που τους έφερε µια τέτοια εµπειρία.
Σε άλλα τµήµατα, στο πλαίσιο των µαθηµάτων, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους κα Β. Μπέλλου& κα Χρ. Καραβούλια µαθητές δοκίµασαν τη ζωγραφική µε πινέλο στο στόµα, προσπαθώντας να γράψουν το όνοµά τους ή να ζωγραφίσουν χριστουγεννιάτικα σχέδια. Στόχος και αυτών των δράσεων ήταν να κατανοήσουµε και να στηρίξουµε τα δικαιώµατα για την αξιοπρέπεια και την ευηµερία των ατόµων µε αναπηρία.

ANTI ΕΠΙΛΟΓΟΥ

Θα κλείσουµε µε τα λόγια του Περιφερειακού ∆/ντη Εκπ/σης Κρήτης κ. Εµµ. Καρτσωνάκη, τα οποία θεωρούµε ότι συνοψίζουν τις σηµερινές µας δράσεις:
«Η αποδοχή των ατόµων µε αναπηρία και η ισότιµη κοινωνική τους εξέλιξη συµβάλλουν στην πρόοδο και τον ανθρωπισµό και αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση της ατοµικής και συλλογικής ευηµερίας. Ο τρόπος που µια κοινωνία αντιµετωπίζει τα άτοµα µε αναπηρία αποτελεί δείκτη πολιτισµού και δηµοκρατίας και αντανακλά τις αξίες της ισονοµίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης ή την έλλειψη αυτών. Γι’αυτό η 3η ∆εκεµβρίου δεν αποτελεί ηµέρα γιορτής. Είναι µια ευκαιρία να σκεφτούµε όλοι µαζί και ο καθένας ξεχωριστά τι οφείλουµε να κάνουµε ως υπεύθυνοι πολίτες και ως άξιοι να λεγόµαστε άνθρωποι για την ισότιµη και δίκαιη αντιµετώπιση των ατόµων µε αναπηρία».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα