«Ανοιχτό» παραμένει το θέμα της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στη κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), η οποία εντείνει τον δικαστικό και νομικό αγώνα της με προσφυγές στο ΣτΕ και την ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στο μεταξύ, τοπικοί φορείς των Χανίων επανέλαβαν την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του «Δασκαλογιάννης» σε γενική συνέλευση που διοργάνωσε την Τρίτη η ΥΠΑ στο αεροδρόμιο.
Στη συνέλευση παραβρέθηκε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος ο οποίος τόνισε ότι το θέμα της παραχώρησης παραμένει ανοιχτό, παρά τα όσα αναφέρονται σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης.
«Το υπουργικό συμβούλιο εξουσιοδότησε τους υπουργούς Άμυνας, Μεταφορών – Υποδομών και Οικονομικών, όταν θα ετοιμαστεί να υπογράψουν τη σύμβαση. Το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας προβλέπει να πάει η σύμβαση στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή επιτροπή για έγκριση από την Κομισιόν και το τρίτο στάδιο είναι να έρθει το θέμα στο εθνικό κοινοβούλιο για να γίνει η σύμβαση νόμος. Άρα δεν πρόκειται για μια διαδικασία που έχει κλείσει», επεσήμανε ο κ. Αλεβιζόπουλος μιλώντας στους δημοσιογράφους.
Σε ό,τι αφορά τις ενέργειες της ΟΣΥΠΑ τόνισε ότι η Ομοσπονδία προετοιμάζεται να προσφύγει μέχρι τέλος Νοεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας την πλήρη ακύρωση της διαδικασίας ως δεσπόζουσα μονοπωλιακή θέση της Γερμανίας στην νοτιοανατολική Μεσόγειο. Επίσης, η ΟΣΥΠΑ ετοιμάζει έναν φάκελο για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικύρωσης της σύμβασης, ζητώντας παράλληλα να δώσει το «παρών» στη συνεδρίαση της Επιτροπής ώστε να αναπτύξει τη ζημία που θα υποστεί το Ελληνικό Δημόσιο από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Παράλληλα, ο κ. Αλεβιζόπουλος έκανε γνωστό ότι η ΟΣΥΠΑ προσέφυγε ήδη (πριν από 20 ημέρες για πρώτη φορά και χθες για δεύτερη) στο ΣτΕ.
Ειδικότερα, για την πρώτη προσφυγή, με την οποία ζητείται η ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης, ανέφερε ότι τεκμηριώνει με επιστημονικό τρόπο το μη συμφέροντα και ζημιογόνο -σε πολλά σημεία- για το Ελληνικό Δημόσιο χαρακτήρα της σύμβασης.
Επίσης, επεσήμανε ότι καταδεικνύεται η έλλειψη οποιασδήποτε αναπτυξιακής προοπτικής για τα αεροδρόμια, ενώ έκανε λόγο για τη δημιουργία ενός μονοπωλίου της γερμανικής κυβέρνησης, αλλά και για την επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου από τις αποζημιώσεις που θα κληθεί να δώσει σε εταιρείες καυσίμων, αφορολόγητα κ.ά. καθώς υπάρχει όμιλος από τη Fraport που θα αναλάβει το έργο τους. Τόνισε ακόμα ότι η εν λόγω προσφυγή έγινε ανεξάρτητα από τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες των Δικηγορικών Συλλόγων Χανίων και Κέρκυρας και πρόσθεσε ότι η συζήτηση της υπόθεσης στην Ολομέλεια του ΣτΕ εκτιμάται ότι θα γίνει τον Μάρτιο – Απρίλιο.
Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη προσφυγή υπογράμμισε ότι στρέφεται κατά της πρόσφατης απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου να εξουσιοδοτήσει τους υπουργούς να προχωρήσουν στην υπογραφή της σύμβασης. «Αντιλαμβάνεστε ότι πάμε σε έναν νομικό αγώνα πέρα από τον κοινωνικό, συνδικαλιστικό και πολιτικό αγώνα», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Καταλήγοντας ο κ. Αλεβιζόπουλος κάλεσε όλους τους τοπικούς φορείς να συνυπογράψουν το κείμενο που θα σταλεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ έκανε γνωστό ότι οι εργαζόμενοι στις ΥΠΑ θα συμμετέχουν στην πανεργατική απεργία της Πέμπτης 12 Νοεμβρίου ενάντια στο «ξεπούλημα» των αεροδρομίων αλλά και την κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων με ευθύνη των ελληνικών κυβερνήσεων.