Η Mercedes υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με τον 18χρονο, Κίμι Αντονέλι, ο οποίος θ’ αντικαταστήσει τον Λιούϊς Χάμιλτον την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με την σημερινή (31/8) σχετική ανακοίνωση από την ομάδα αγώνων της Formula 1.
Ο Ιταλός οδηγός, ο οποίος εφέτος έχει κερδίσει έναν αγώνα σπριντ και έναν αγώνα για την Prema Racing στη Formula 2, θα είναι «ζευγάρι» με τον Τζορτζ Ράσελ, δεδομένου ότι ο Χάμιλτον θα «μεταγραφεί» στην Ferrari.
«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που θα συνεργασθώ με τον Κίμι για το 2025. Το ρεκόρ του στη φόρμουλα junior ήταν τρομερό και η προαγωγή τού αξίζει πραγματικά. Ξέρω πόση υποστήριξη είχα από τον Λιούϊς καθ’ όλην την διάρκεια της θητείας μου ως νεότερος οδηγός. Εχω μάθει τόσα πολλά από αυτόν και ελπίζω να παίξω έναν παρόμοιο ρόλο για τον Κίμι», σχολίασε με νόημα ο Ράσελ.
Παράλληλα, το «αφεντικό» της Mercedes F1, Τότο Βολφ, είπε ότι ο Ράσελ και ο Αντονέλι είναι η τέλεια ομάδα για την νέα εποχή: «Ο Κίμι έχει δείξει σταθερά το ταλέντο και την ταχύτητα που χρειάζονται για να αγωνισθούμε στην κορυφή του αθλήματός μας. Ξέρουμε ότι θα είναι άλλο ένα μεγάλο βήμα προς τα πάνω, αλλά μας έχει εντυπωσιάσει στις δοκιμές του στη F1 εφέτος. Στο πρόσωπο του Τζορτζ, θα έχει έναν έμπειρο συμπαίκτη από τον οποίο μπορεί να μάθει και να βελτιώσει την τέχνη του».
Η Ιταλία ώς χώρα καίτοι στην ιστορία της Formula 1 – αρχή από το 1950- έχει προσφέρει πλήθος οδηγών μονοθεσίων ( του περισσότερους από άλλη χώρα)έχει να δεί πρωταθλητή από το 1953 δηλαδή την 3η χρονιά του σπόρ.
Πρώτη χρονιά 1950 κέρδιοσε ο Ιταλός ΓΚΙΟΥΖΈΠΕ ΦΑΡΊΝΑ με alfa Romero , και τα έτη 1952 και 1953 κέρδισε ο θηριώδης οδηγικά σε ταπεραμέντο Ιταλός Αντόνιο Ασκάρι με Ferrari.
Έκτοτε από το 1953 η Ιταλία δεν έχει δεί παγκόσμιο πρωταθλητή στην Formula 1 και το πλήθος Ιταλών οδηγών στο άθλημα είναι τεράστιο, όπως και οι υποδομές αγώνων , μηχανικών, πίστες και γενικά λειτουργίας του σπόρ στην Ιταλία ανθεί συνολικά.
Απ ότι φαίνεται στην Ιταλική συνολικά οργάνωση του σπόρ της Formula 1 λείπει η πλήρως συγκροτημένη οργάνωση σε σχολές εκπαίδευσης και λειτουργικών σχέσων και συνεκτικότητας ομάδων και πιλότων.
Από το 1950 έως σήμερα πρωτάθλημα 2023, στην κατάταξη οδηγών πρωταθλητών προηγείται η Αγγλία με τις περισσότερες κατακτήσεις – πρώτη κατάκτηση το 1958 με τον πιλότο Μάικ Χόθρον με Ferrari και τελευταία κατάκτηση το Εγγλέζος Λουίς Χάμιλτον το 2020 με Mercedes. Συνολικά οι τίτλοι για τους Εγγλέζους οδηγούς έχουν . Μάικ Χόθρον 1, Γκράχαμ Χίλ 2, Τζίμμυ Κλάρκ 2, Τζών Σέρτισ 1,Τζάκυ Στιούαρτ 3, Τζέημς Χάντ 1, Ναιτζελ Μάνσελ 1, Νταιημον Χίλ 1, Τζαίσον Μπάτον 1, Λουίς Χάμιλτον 7,…. Σύνολο 20 τίτλους πρωταθλκητών για την Αγγλία.
Η Γερμανία με 7 τίτλους Σουμάχερ, 4 του Φέττελ , και 1 τίτλο του Ρόσμπεργκ έχει ώς χώρα 12 κατακτήσεις πρωταθλήματος οδηγών.
Η Βραζιλία έχει 8 τίτλους ( Νέλσον Πικέ 3, Άυρτον Σένα 3, Έμερσον Φιτιμπάλντι 2), Η Γαλλία με τον Άλαιν Πρόστ έχει 4 τίτλους, η Ισπανία 2 τίτλλους Αλόνσο, η Φιλανδία έχει 3 τίτλους ( Πατήρ Κέκε Ρόσμπεργκ κ1, Μίκα Χάκινεν 2), οι ΗΠΑ έχουν 2 τίτλους ( Φιλ Χίλ και Μάριο Αντρέτι ) , η Αργεντινή με τον Μάνουελ Φάτζι0 5 τίτλους απ την δεκαετία του 1950, η Αυστραλία 4 τίτλους ( Τζάκ Μπράμ,παμ 3, Άλαν Τζόουνς 1) , η Νέα Ζηλανδία 1 τίτλο με τον Ντένις Χιούλμ , ο Καναδάς 1 τίτλο με τον Ζακ Βιλνέβ τον υιό του μεγαλύτερου πιλότου του 2ου μισού του εικοστού αιώνου αδικοχαμένου Ζιλ Βιλνέβ), η Αυστρία 4 τιτλους , 3 με τον Λαουντα και 1 με τον Γιόχαν Ρίντ ( ο μόνος μετά θάνατο πρωταθλητής ), η Ολλανδία 3 τίτλους με τον σύγχρονο Φερστάπεν.
Απ ότι φαίνεται καίτοι η Ιταλία έχει την παλαιότερη συνεχώς αγωνιστική ομάδα την Ferrari που ουσιαστικά αποτελεί την ιστορική συνέχεια του σπόρ από το 1950, και κατά καιρούς και άλλες ομάδες αντίστοιχα των αυτοκινητοβιομηχανιών της ( Mzerati- Lamborghini με μικρότερες εμπλοκές) αλλά και την πρώτη πρωταθλήτρια ομάδα ΤΟ 1950 Alfa Romeo.. εν τούτοις δεν κατάφερε να ανεδείξει μετά το 1953 πρωταθλητές.
Κάτι η μεσογειακότητα , κάτι το όχι καλά οργανωμένο σύστημα ανάδειξηςοδηγών, κάτι οι τσακωμάρες στις ομάδες ( με συμβολισμό εκάστοτε τα όσα γίνονται στην Ferrari που παίζουν δημόσια μπουνιές οδηγοί και τεχνικοί και διοικητικοί και ο ένας προβοκάρει τον άλλον), η Ιταλία αποτελεί την μαύρη τρύπα που καταπίνει τους πιλότους Ιταλούς και αλλοδαπούς πιλότους . Και μόνο λίγοι πιλότοι από άλλες χώρες είχαν ευτυχή τύχη ( Σουμάχερ 9 χρόνια και Λάουντα4-6 χρόνια είχαν διάρκεια αγωνιστική.
Βέβαια η ΜΕΚΑ του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο σπόρ της Formula 1 είναι η Αγγλία , ώς υποδομές μηχανολογικές και τριβή πρός το σπόρ και από μικρούς αυτοσχέδιους κατασκευαστές και ερευνητές. Αλλά η Ιταλία έχει μακρυά παράδοση αγώνων, και στον Ιταλό προπολεμικό οδηγό Τάζιο Ναβουλάρι ( ο κορυφαίος της ιστορίας ώς το 1950 οφείλεται η τεχνική οδήγησης εσκεμένου ντεραπαρίσματος και νθεάματος μαζί για να κερδίζεται χρόνος ,, και η τεχνική του cros arm τα χέρια μόνιμα στο τιμόνι. Για να ξεπεραστούν αυτές οι τεχνικέςς την δεκαετία του 1960 με την οδήγηση του Τζίμμυ Κλάρκ ( οδηγός σολίστας .. όσο λιγότερες κινήσεις στο τιμόνι τόσο καλύτερο αποτέλεσμα) και την αρχή της δεκαετιας του 1990 με την τεχνική Σουμάχερ ..: ισορροπία μεταξύ υπερστροφής και διιόρθωσης , αφού προηγουμένως είχε παρουσιαστεί ο οδηγός μαχητής ( Ζιλ Βιλνέβ 1977-1982 ) ο οποίος απέδειξε ότι οι δυνατότητες των μονοθεσίων δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν και ανταποκριθούν στην δυνατότητες και ικανότητες πιλοταρίσματοις των οδηγών.
Η Ιταλία είναι μια σκοτεινή αγωνιστική σχολή αυτοκινήτου στην παραγωγή και χρήση οδηγών. Η μαύρη τρύπα για το ανθρώπινο δυναμικό-
κύρια πιλότους και τεχνικούς κάπως -στο σπόρ της Formula 1 . Kίτοι ώς χώρα σύρει την ιστορία ώς συνέχεια του αθλήματος με την διαρκή συνεχή από το 1950 προυσία της Ferrari , της ομάδος με τους περισσότερους τίτλους οδηγών κι κατασκευαστών. Που αν ήρθαν αυτοί οι τίτλοπι ήταν κύρια νε οδηγούς από άλλες χώρες και τεχνικό δυναμικό λιγώτερο ποσοστιαία Ιταλικό.
Θ. Α.