Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ο Αποκόρωνας έχει τα… ρομπότ του

Ρομπότ με αναγνώριση φωνής, μικρό αυτοκινητάκι που αποφεύγει εμπόδια, σύστημα με αναγνώριση προσώπου, είναι τρία από τα έργα που δημιούργησε η Εθελοντική Ομάδα Ρομποτικής του Λυκείου Βάμου με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό Νεκτάριο Κουράκη.

Οι μαθητές της ομάδας σε ρόλο επιστήμονα ανέπτυξαν συστήματα που έρχονται από το… μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μαθήματα και οι κατασκευές, έγιναν εκτός σχολικού ωραρίου.

Ρομπότ με αναγνώριση φωνής

Το ρομπότ με αναγνώριση φωνής αναπτύχθηκε από ομάδα μαθητών της Β΄Λυκείου (Κατερίνα Χαιρετάκη, Μανώλης Τσιτσιρίδης και Ελένη Ντέβα).
Το ρομπότ έχει τεχνολογία AI, μπορεί να ανοίξει διάλογο με τον άνθρωπο και να υπακούει σε εντολές.
Η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής είναι πολύ χρήσιμη στον αυτοματισμό, η οποία όχι μόνο δίνει φωνητικό έλεγχο των συσκευών, αλλά και προσθέτει ευκολία στο σύστημα. Η αναγνώριση ομιλίας παρέχει επίσης σημαντική βοήθεια , σε άτομα που πάσχουν από διάφορες αναπηρίες.
Link video: https://www.youtube.com/watch?v=EHHKBFsGerw

Ρομπότ – αυτοκινητάκι

Το ρομπότ – αυτοκινητάκι που αποφεύγει εμπόδια, αναπτύχθηκε από τις μαθήτριες Ελένη Σταυριανουδάκη (΄Β λυκείου) και Χαρίκλεια Σταυριανουδάκη (Ά λυκείου). Οπως σημειώνει ο καθηγητής κ. Κουράκης, «η πρόκληση για μένα ως εκπαιδευτή αλλά και για την εκπαίδευση STEM [Science, Technology, Engineering, Mathematics] γενικότερα είναι να εισάγει τους μαθητές στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Τεχνολογία η οποία θα επικρατήσει στο μέλλον όπου οι χειριστές της καλούνται να την διαχειριστούν προς όφελος της ανθρωπότητας. Δύσκολο το εγχείρημα της εφαρμογής της Τ.Ν. στο επίπεδο του σχολικού STEM όχι όμως ακατόρθωτο. Το εκπληκτικό εδώ είναι ότι το ρομπότ αποφασίζει μόνο του τι θα κάνει προκειμένου να αποφύγει εμπόδια και όχι να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο μοτίβο όπως τα συνηθισμένα ρομπότ».
Link: https://www.youtube.com/watch?v=39_9H6-PB2Q

Αναγνώριση προσώπου

Το σύστημα αναγνώρισης προσώπου με απομακρυσμένο έλεγχο και τεχνολογία αναπτύχθηκε από ομάδα μαθητών της Α’ Λυκείου: Zilvinas Zilinskas, Ιωάννα Τζομπανάκη.
Οπως σημειώνει ο κ. Κουράκης, «σε αυτό το έργο χρησιμοποιούμε την ESP32 cam για να προσθέσουμε ασφάλεια στον αυτοματισμό του σπιτιού όπως και διευκόλυνση ελέγχου π.χ. κλείδωμα –ξεκλείδωμα πόρτας ανάλογα το πρόσωπο-face recognition . Επίσης σε αυτό το έργο δημιουργήσαμε μια κάμερα παρακολούθησης με την κάμερα ESP32 όπου δημιουργεί έναν διακομιστή διαδικτύου ροής βίντεο στον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση με οποιαδήποτε συσκευή στο δίκτυό σας».
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=_v_IU8wW4oc

Απομακρυσμένος έλεγχος

Το σύστημα ελέγχου ρομπότ από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου αναπτύχθηκε από ομάδα μαθητών της Α΄Λυκείου (Στέλιος Λιονάκης, Αναστασία Ψεγιαννάκη).
Ο κ. Κουράκης εξηγεί ότι «μέσα από την τηλεκπαίδευση δημιουργήθηκε το παιδαγωγικό κενό της μη εργαστηριακής επαφής των μαθητών με τις θετικές επιστήμες.
Ως Φυσικός -καθηγητής STEM είχα δημιουργήσει ένα εργαστηριακό εργαλείο φυσικής-ρομπότ που αποτελούσε ταυτόχρονα και STEM εργαλείο. Η πρόκληση ήταν λόγω καραντίνας να προσθέσουμε το χαρακτηριστικό του απομακρυσμένου ελέγχου. Δηλαδή από το σπίτι του ο μαθητής να ελέγχει το ρομπότ και ταυτόχρονα να μαθαίνει ΦΥΣΙΚΗ (όπως και η υπόλοιπη τάξη). ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Ταυτόχρονα η παραπάνω ομάδα διδάχτηκε και δημιούργησε το “ρομπότ που ελέγχεται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου”».
Link: https://www.youtube.com/watch?v=9R08lchO7bw&t=4s


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα