Ξέρετε ο Μαέστρος δεν είναι μόνον ο αρχιμουσικός ο οποίος διευθύνει μια ορχήστρα. Μαέστρος είναι αυτός που μπορεί να διευθύνει γενικώς και να άρχει μιας κατάστασης.
Όσον αφορά την μουσική βέβαια, χρειάζονται σπουδές ετών, κόπος, μελέτη, αλλά και επιπλέον χαρίσματα και αρετές. Η ευθύνη της διεύθυνσης μεγάλη, τεράστια. Εκτός της μουσικής γνώσης και κατάρτισης, πρίν από κάθε συναυλία, που μπορεί να χρειάστηκαν μήνες πρόβας, ο μαέστρος πρέπει να βρίσκεται και σε πολύ καλή φυσική κατάσταση. Γίνεται δηλαδή και ένα είδος αθλητού.
Η οποιαδήποτε αποτυχία κατά την ώρα της συναυλίας, μπορεί να αποβεί μοιραία και να στιγματίσει με αποτυχία μελλοντικά την καριέρα του. Ακόμα και αν το λάθος οφείλεται σε κάποιον από τους μουσικούς της ορχήστρας, την ενδεχόμενη αποτυχία θα την χρεωθεί ο Μαέστρος. Γνώση λοιπόν, κατάρτιση, προετοιμασία, μελέτη, φυσική κατάσταση, ευθύνη, είναι μερικά τα πιο βασικά στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ο Μαέστρος και προϋποθέτουν το καλό αποτέλεσμα της συναυλίας. Σπουδές και σκληρή μελέτη ετών και πρόβες μηνών λοιπόν, για μια συναυλία η οποία θα κρατήσει μερικές ώρες.
***
Σε διάφορες άλλες θέσεις και αξιώματα που μπορεί να είναι και πιο σοβαρές από την διεύθυνση μιας ορχήστρας, ο Μαέστρος δεν είναι απαραίτητο να έχει συγκεκριμένες σπουδές. Δεν υπάρχουν ειδικές σπουδές Δημάρχου, Πρωθυπουργού, ή Προέδρου. Στην περίπτωση αυτή, η οποιαδήποτε γνώση βεβαίως είναι χρήσιμη, αλλά πιο χρήσιμο από όλα είναι το ΟΡΑΜΑ, οι διοικητικές ικανότητες, και οι φυσικές αρετές του ατόμου.
Στην αρχαιότητα, η αρετή είχε διάφορες ερμηνείες. Την έννοια αρετή, φιλόσοφοι την χρησιμοποιούν εκτός από έμψυχα και σε άψυχα όντα, κατά την στιγμή της τελειοποιήσεως και ολοκληρώσεως της μορφής τους. Την χρησιμοποιούν για ένα περήφανο Άτι, για ένα λουλούδι την στιγμή της πλήρους ανθοφορίας του. Οι φιλόσοφοι δεν ασχολήθηκαν απλά, βασανίστηκαν για την αρετή ως θέμα. Στον Όμηρο, ο όρος αρετή κατά την μάχη, απευθύνεται αδιάκριτα σε Έλληνες και Τρώες, θεμελιωμένος στον ηρωικό εθιμικό κώδικα. Για την Πηνελόπη, σε έναν άλλο εθιμικό κώδικα αυτόν του οίκου. Τον όρο αρετή, τον χρησιμοποιεί επίσης για να αποδώσει την έννοια της ευδαιμονίας, η οποία λέξις περιλαμβάνει την λέξη δαίμων, δηλαδή πνεύμα, Θεός. Χωρίς Θεό λοιπόν το ευ μένει μετέωρο και χάνει την ομορφιά, την ουσία και την αρετή του. Η αρετή περιλαμβάνει την τελειότητα αρκετών από τις διαθέσιμες δυνατότητες της ανθρώπινης φύσης.
Η Αρετή που πραγματευόμαστε στις ημέρες μας ως βασικό στοιχείο των αρχόντων σημαίνει ΗΘΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ, τελεία και παύλα.
Θα ευχόμουν στις «συναυλίες» της νέας βουλής και των νέων δημοτικών αρχών που ακολουθούν, οι εκλεγμένοι άρχοντες να μην κάνουν φάλτσα. Φάλτσο στην πολιτική είναι η ψηφοθηρία, οι λόγοι και οι πράξεις εντυπωσιασμού, η πελατειακή σχέση με τους πολίτες. Είναι επίσης τα προσωπικά συμφέροντα που πλήττουν το δημόσιο όφελος. Αυτά γίνονται αντιληπτά από τους πολίτες και λυπούνται και μετανιώνουν για τους άρχοντές τους. Στην συνέχεια το φάλτσο γίνεται συνήθεια, διαβρώνει συνειδήσεις και αποβαίνει εις βάρος της πολιτείας.
Ξέρετε πιο είναι το πρόβλημα αγαπητοί μου; Όσο κακός είναι ο Μαέστρος τόσο κακοί είναι οι μουσικοί της ορχήστρας που επέλεξε και τόσο κακό εκπαιδεύεται ακουστικά να είναι και το κοινό που τους ακούει. Κάποιοι που έχουν μουσικό αυτί, τους κοιτάνε με απορία και καταλαβαίνουν, ότι κάτι δεν πάει καλά.
Κι όμως κωφεύουμε στα ατέλειωτα φάλτσα των αρχών και μας γίνανε συνήθεια. Αντίθετα διαμαρτυρόμαστε για τα φάλτσα μιας ορχήστρας που πληρώσαμε ένα εισιτήριο, διακινδυνεύοντας μια μικρή χρηματική αξία 10 ή 20 ευρώ. Κάνουμε καυστική κριτική στην ορχήστρα, επειδή δεν είναι γνωστός μας ή ημέτερος ο Μαέστρος και δεν έχουμε συμφέροντα από αυτόν. Αρα λοιπόν η κώφευση στα πολιτικά φάλτσα και από εμάς, είναι επιλεκτική και έγινε συνήθεια.
Θα έλεγα όποιος δεν αισθάνεται Μαέστρος, ας αφήσει την μπαγκέτα κάτω και ας κατέβει από την εξέδρα. Η Ελλάδα δεν αντέχει περισσότερη σκλαβιά. Έπιασε πάτο! Θέλει πίσω τα Πανεπιστήμιά της, τους Μεγάλους Καθηγητάς της, την διάδοση της γνώσης της, το πνεύμα της, τον πολιτισμό της, την αληθινή Ελλάδα. Θέλει πίσω την εμπιστοσύνη της στους θεσμούς και στην αληθινή πίστη. Δεν θέλει απλά αυτό που ήταν, θέλει αυτό που μπορεί να είναι. Δεν θέλει την Ελλάδα των πολιτικών επιχειρημάτων που δικαιολογούν την κατάντια της. Θέλει τον άξιο Μαέστρο στην θέση του Άρχοντα της χώρας, στην θέση του δασκάλου, του καθηγητού, του τεχνίτη που μεταλαμπαδεύει την τέχνη του. Θέλει τον Μαέστρο που θα υποστηρίξει την χαμένη πρωτογενή παραγωγή.
Τα περισσότερα πολιτικά συστήματα των τελευταίων αιώνων που στηρίχτηκαν στο φάλτσο, παρουσίασαν το μεγαλείο των αδυναμιών τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσουμε να ακούμε φάλτσα, επειδή δεν διορθώνεται η ορχήστρα.
***
Και επειδή το εισπράττω τακτικά από κάποιους φίλους ότι είμαι ρομαντικός και ονειροπόλος, αν με ξαναπείτε έτσι θα χαρώ πολύ!!
Εύχομαι υγεία, προκοπή σε όλους μας, απόλαυση μιας καλής συναυλίας, δύναμη στην επίτευξη του έργου των μαέστρων μας, και γρήγορη αποκατάσταση των δημοσίων έργων. Καλημέρα σας.
ΚΑΚΟΣ ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΚΑΚΟ ΚΟΙΝΟ. ΚΑΚΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΚΟΣ ΜΑΕΣΤΡΟΣ