Ο “πρίγκιπας της ελληνικής ροκ” ήταν ένας ασυµβίβαστος µουσικός, “απροσάρµοστος” µέχρι το τέλος και γεµάτος πάθος για τη ροκ µουσική.
Ο έρωτας ήταν ένα σηµαντικό κεφάλαιο της ζωής του και πηγή έµπνευσης. Μια από τις γυναίκες που σηµάδεψαν τον Παύλο Σιδηρόπουλο ήταν η ποιήτρια Γιόλα Αναγνωστοπούλου. Γνωρίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και η σχέση τους καταγράφηκε στα τραγούδια του καλλιτέχνη. Όταν ο Σιδηρόπουλος χώρισε µε την Κάθυ, για την οποία είχε κυκλοφορήσει το οµώνυµο τραγούδι “Στην Κ”, η συµµαθήτριά της στο Κολέγιο Αθηνών, Γιόλα, αποφάσισε να του αποκαλύψει τον έρωτά της. Λέγεται ότι πήγε να τον δει σε µία εµφάνισή του στο “Κύτταρο” και φεύγοντας, άφησε ένα σηµείωµα στον πορτιέρη του µαγαζιού και εκείνος το παρέδωσε στον µουσικό. Προς έκπληξη της 22χρονης, τότε, Γιόλας, ο Σιδηρόπουλος την πήρε τηλέφωνο και λίγο καιρό αργότερα ήταν ζευγάρι. Η σχέση τους ήταν από την αρχή δύσκολη. Από τη µία η νεαρή ποιήτρια ήταν ευαίσθητη και ορισµένες φορές αυτοκαταστροφική. Από την άλλη, ο Σιδηρόπουλος ξεκαθάρισε από την αρχή ότι, ως “αµοράλ”, δεν µπορεί να εγγυηθεί την αιώνια πίστη και αφοσίωση στη Γιόλα. Όταν η Γιόλα του ανακοίνωσε ότι θα φύγει για σπουδές στο Παρίσι, ο Σιδηρόπουλος έχασε τη γη κάτω από τα πόδια του. Συνειδητοποίησε πόσο πολύ την αγαπούσε και προσπάθησε να την µεταπείσει να µείνει στην Ελλάδα. Μάταια.
Ο “πρίγκιπας της ελληνικής ροκ” έγραψε, το ίδιο βράδυ, το διάσηµο τραγούδι “Μου πες θα φύγω”. Σε ένα συρτάρι έκρυψε τους στίχους και µετά από χρόνια ακολούθησε η µουσική και η ηχογράφηση.
Η σχέση τους κράτησε από το 1977 µέχρι το 1980. Βρίσκονταν, µόνο όταν η Γιόλα ερχόταν στην Αθήνα, αλλά συνήθιζαν να ανταλλάσσουν γράµµατα. Κάποια στιγµή και ενώ βρισκόταν στο Παρίσι, ο Σιδηρόπουλος της έγραψε το ακυκλοφόρητο τραγούδι “Come to me” και της το έστειλε µε κασέτα.
Ο Παύλος και η Γιόλα, είχαν ένα ακόµη κοινό. Την ηρωίνη. Απ’ όσα λέγονται, η Γιόλα ξεκίνησε να κάνει χρήση τα χρόνια που µετακόµισε στο Παρίσι. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα ήταν πια εθισµένη και σύµφωνα µε την οικογένεια του Παύλου, ήταν και η αιτία που “έµπλεξε”. Ωστόσο, η ίδια αρνήθηκε τις κατηγορίες. Σε χειρόγραφο σηµείωµα του Σιδηρόπουλου, όπως δηµοσιεύτηκε στην επίσηµη ιστοσελίδα που φιλοξενεί αρχειακό υλικό του µουσικού, αναφέρεται πως «τα πρώτα “τρυπήµατα” γίνανε το καλοκαίρι την περίοδο των προβών πριν η Γιόλα φύγει για Παρίσι, όπου στη Βενσέν σπούδαζε φιλολογία. Πρώην Κνίτισα συνειδητοποιούσε ένα αδιέξοδο και είχε διαλέξει τον τρόπο της εντυπωσιακής αυτοκαταστροφής. Εγώ είµαι ερωτευµένος. Έχω την ψυχολογία του “τι έχω να χάσω” παρ’ όλο που ξέρω κι έχω ήδη µετρήσει αρκετούς νεκρούς (γνωστούς και φίλους}».
To 1980 η Γιόλα και ο Παύλος χώρισαν οριστικά. ∆έκα χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 1990, το αριστερό χέρι του µουσικού άρχισε να παραλύει. Οι γιατροί υπέθεταν πρόβληµα στα αγγεία. Η επίσηµη διάγνωση ήταν “πάρεση βραχιόνιου αριστερού πλέγµατος”. Το πρόβληµα µε την υγεία του και ο θάνατος της µητέρας του λίγους µήνες πριν, τον οδήγησαν στην ψυχολογική κατάρρευση. Όπως αποδείχτηκε, την ηρωίνη δεν την έκοψε ποτέ. Το µεσηµέρι της 6ης ∆εκεµβρίου του 1990 βρέθηκε στο σπίτι µιας φίλης του στο Νέο Κόσµο σε κωµατώδη κατάσταση λόγω υπερβολικής δόσης και λίγο µετά ξεψύχησε στο ασθενοφόρο, στο δρόµο προς το νοσοκοµείο Ευαγγελισµός. Ο Αλέκος Αράπης, µπασίστας των “Απροσάρµοστων”, έχει εκφράσει την υπόθεση πως ο Σιδηρόπουλος πήρε εσκεµµένα υπερβολική δόση µε σκοπό να αυτοκτονήσει λόγω των προβληµάτων µε το χέρι του, µε βάση µια συζήτηση που είχαν λίγους µήνες πριν από το θάνατο του.
Καλές ακροάσεις µέχρι την επόµενη ιστορία µε ρεφρέν!
* Πηγή: pavlos-sidiropoulos.gr