Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων για το πολύνεκρο τροχαίο

Σαν πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Ν.Χανίων , εκ μέρους όλων των συναδέλφων στις κατασκευές, θα ήθελα να εκφράσω τα βαθιά συλλυπητήρια στις οικογένειες των αδικοχαμένων παιδιών. Εύχομαι επίσης την γρήγορη ανάρρωση στη συναδέλφισσα που νοσηλεύεται στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων.
Με αφορμή την κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 Αυγούστου στο σημείο που συνέβη το νέο τραγικό δυστύχημα νομίζω ότι είναι σημαντικό να αναφερθούν κάποια ζητήματα που αφορούν την χανιώτικη κοινωνία που συνεχίζει να πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Το Σωματείο των Οικοδόμων συμμετείχε στην κινητοποίηση, κάνοντας κάλεσμα για συμμετοχή με δημόσια ανακοίνωση, έγινε προσπάθεια συντονισμού της δράσης και με άλλα σωματεία και φορείς. Στο κάλεσμα μας ανταποκρίθηκαν αρκετά μέλη των σωματείων που έδωσαν το παρών στην γέφυρα του Γαλατά το μεσημέρι του Σαββάτου. Έχει σημασία επίσης να τονίσουμε ότι από την πρώτη στιγμή ανταποκριθήκαμε στην πρωτοβουλία του Σωματείου Επισιτισμού και πραγματοποιήσαμε παρέμβαση στην Επιθεώρηση εργασίας, απαιτώντας να χαρακτηριστεί το δυστύχημα εργατικό και να απαντηθούν συγκεκριμένα ερωτήματα που σχετίζονται με τα αίτια του δυστυχήματος, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό οι άτυχοι συνάδελφοι επέστρεφαν από την εργασία τους.

Δυστυχώς ,θεωρούμε λυπηρό ότι απαγορεύτηκε σε εκπροσώπους σωματείων να πάρουν τον λόγο στην κινητοποίηση, με το πρόσχημα ότι δεν πρέπει να μιλήσουμε πολιτικά. Στην προσπάθεια αυτή μάλιστα πρωτοστάτησαν αντιδήμαρχοι της Δημοτικής Αρχής Χανίων. Αλήθεια αναρωτιόμαστε τί είναι αυτό που φοβήθηκαν ότι θα αναφέρουμε από το μικρόφωνο οι συγκεκριμένοι κύριοι και απαγόρευσαν να μιλήσουμε με πολιτικά χαρακτηριστικά; . Μήπως δεν υπάρχουν ευθύνες για την τραγική κατάσταση που βρίσκεται το οδικό δίκτυο στην Κρήτη; Μήπως δεν ήθελαν να ακουστεί ότι το δυστύχημα είναι εργατικό καθώς οι τρείς νέοι επέστρεφαν από την εργασία τους μετά από ατελείωτες ώρες δουλειάς;

Για ακόμα μια φορά αντιλαμβανόμαστε ότι γίνεται προσπάθεια το θέμα αυτό να κοιταχτεί επιφανειακά και να μην θιχτούν οι αιτίες και η ουσία που γίνονται τα τραγικά δυστυχήματα δίχως σταματημό
Η πραγματικότητα είναι ότι το κεντρικό και τοπικό κράτος, εδώ και 50 χρόνια εθελοτυφλεί για την τραγική κατάσταση που βρίσκεται όχι μόνο ο ΒΟΑΚ αλλά και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο με συνέπεια να θρηνούμε 40 νεκρούς το πρώτο 8μηνο του 2024 που χάθηκαν στην άσφαλτο της Κρήτης.
Κρύβουν το γεγονός εδώ και δεκαετίες ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης αφέθηκε στην τύχη του, γιατί δεν ήταν κερδοφόρα επένδυση, ότι τα αναγκαία έργα διαπλάτυνσης, κατασκευή διαχωριστικής μπάρας ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, η τοποθέτηση του αναγκαίου φωτισμού σε όλο το μήκος του μπήκαν στο ζύγι κόστους-οφέλους. Ακόμα και σήμερα μετά το τραγικό δυστύχημα ανακοινώνονται μπαλώματα που σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζουν την ασφάλεια όσων μετακινούνται στον δρόμο-καρμανιόλα. Ακόμα και ο νέος Βόρειος Άξονας, όταν και αν φτιαχτεί, είναι δεδομένο ότι θα κατασκευαστεί, θα συντηρηθεί και θα λειτουργήσει σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων. Ο λαός της Κρήτης θα πληρώσει ακριβά την χρήση του με τα κάθε λογής διόδια που θα επιβληθούν, ενώ οι κατασκευαστικοί όμιλοι θα εξασφαλίσουν εκατομμύρια ευρώ σε κρατικές ενισχύσεις(Ταμείο Ανάκαμψης , ΕΣΠΑ), χρήματα πληρωμένα από την άγρια φοροληστεία του ελληνικού λαού.
Το σίγουρο είναι ότι ο λαός μας δεν μπορεί να θρηνεί άλλο , να κάνει υπομονή να φτιάξουν τα πράγματα, να παρακαλεί τον κάθε λογής σωτήρα , τοπικό ή κεντρικό αξιωματούχο για να μην χάνει τα παιδιά του. Έχει κουραστεί να ακούει δεν είναι η ώρα για απόδοση ευθυνών. Τα ίδια ακούγονταν μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, μετά τις φωτιές στην Αττική, στην Β. Εύβοια, τις πλημμύρες στην Θεσσαλία.

Οι διαχρονικές ευθύνες κρύβονται και ακούμε μόνο παχιά λόγια και υποσχέσεις με την κατάσταση να μένει ίδια. Την ίδια στιγμή το ίδιο κράτος που εμφανίζεται ανίκανο να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή , είναι το ίδιο που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν είναι να προστατευθούν τα κέρδη των λίγων, που βγαίνουν με την εκμετάλλευση χιλιάδων εργαζομένων.
Πάνω στους νόμους που έχουν θεσπίσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις πατάει η μεγαλοεργοδοσία του νησιού μας εξαναγκάζοντας καθημερινά χιλιάδες εργαζομένους στα ξενοδοχεία, στις μεταφορές, στα μπετά σε ατελείωτες ώρες εργασίας. Μάλιστα έχουν το θράσος διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες να δηλώνουν ότι μας κάνουν χάρη που μας δίνουν το «δικαίωμα» να δουλεύουμε 13ωρες δουλειάς. Αλήθεια μπορούν να απαντήσουν με σιγουριά στο ερώτημα, αν αυτοί δούλευαν τόσες ώρες σε ξενοδοχείο, σε εστιατόριο, στην οικοδομή θα ήταν σίγουροι ότι θα γύριζαν με ασφάλεια στο σπίτι τους, ότι δεν θα τους έπαιρνε ο ύπνος στο τιμόνι ή θα μειώνονταν τα αντανακλαστικά τους σε μια επικίνδυνη κατάσταση; Μπορούν να απαντήσουν γιατί οι νεκροί από εργατικά δυστυχήματα αυξάνονται κάθε χρόνο, με τα περισσότερα να συμβαίνουν τις τελευταίες ώρες της δουλειάς; Μόνο το 2023 είχαμε 167 νεκρούς σε όλη την χώρα από εργατικά δυστυχήματα.
Η λογική ότι τα οικονομικά συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων θα μπαίνουν πάνω από τις ζωές και τις ανάγκες των πολλών πρέπει να τελειώσει εδώ και τώρα.
Είναι βαθιά γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα σωπάσουμε. Εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα απέναντι σε αυτή τη κατάσταση με νέα κινητοποίηση που καλεί το Σωματείο Επισιτισμού και συμμετέχουν δεκάδες άλλα στην Περιφέρεια Χανίων την Τετάρτη 28 Αυγούστου στις 10:30 π.μ.

Απαιτούμε άμεσα μέτρα από το κεντρικό και τοπικό κράτος.
Να δηλωθεί το δυστύχημα ως εργατικό!
Να στελεχωθούν πλήρως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Επιθεώρησης Εργασίας και να γίνουν άμεσα έλεγχοι στους χώρους δουλειάς.
Τήρηση των Κλαδικών Συμβάσεων Εργασίας, 5μερο, 8ωρο με δύο συνεχόμενα ρεπό στους εργαζόμενους τόσο του επισιτισμού-τουρισμού, όσο και των υπόλοιπων κλάδων.
Κατάργηση των νόμων που εξοντώνουν τους εργαζόμενους και τσακίζουν τον σταθερό εργάσιμο χρόνο.
Σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία χωρίς παραχωρήσεις σε ιδιώτες, πρόσθετη φορολογία και διόδια.
Άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια τόσο στον ΒΟΑΚ, όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, με αναβάθμισή του σύμφωνα με τις ανάγκες. Τοποθέτηση διαχωριστικού στην μέση και φωτισμού σε όλο του το μήκος, διαπλάτυνση και σήμανση στα επικίνδυνα σημεία, επιδιόρθωση ζημιών του οδοστρώματος, με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και όχι το κέρδος.

Μανώλης Ξανθουδάκης, πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ν.Χανίων και μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ν.Χανίων


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα