Ο 21ος πρώτος αιώνας, όπως είναι γνωστό, χαρακτηρίζεται από τη ψηφιακή εποχή, τη σύγχρονη μορφή επικοινωνίας, εργασίας και ψυχαγωγίας. Ειδικά το κινητό τηλέφωνο την τελευταία πενταετία έχει γίνει η βασική πηγή ενημέρωσης των νέων ανθρώπων, οι οποίοι έχουν μόνιμη εξάρτηση από αυτό. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει η δυνατότητα της συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, ενώ πολύ συχνά γίνεται δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων, με αποτέλεσμα ο ιδιωτικός βίος να γίνεται δημόσιος. Επίσης, είναι δεδομένο ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών, των οποίων ο βασικός κορμός είναι τα γεγονότα που συμβαίνουν σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Αναμφίβολα όλη αυτή η γνώση είναι άχρηστη και δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί, ενώ ταυτόχρονα η επιπόλαιη, βιαστική και τελείως υποκειμενική καταγραφή από τον εκάστοτε χρήστη απέχει συχνά από την πραγματικότητα δίνοντας λανθασμένες εικόνες και διαστάσεις στην είδηση. Σε αυτό ακριβώς το κρίσιμο σημείο παρεμβαίνει η έντυπη δημοσιογραφία και ειδικά ο τοπικός Τύπος, ο οποίος με υπευθυνότητα και έχοντας γνώμονες την αλήθεια και τη σωστή ενημέρωση, διαδραματίζει κομβικό ρόλο στη μετάδοση της σωστής πληροφορίας χωρίς υπερβολές, υποκειμενικότητα και μελοδραματισμούς. Η παρουσία του στα τοπικά κοινωνικά δρώμενα και την καθημερινότητα του πολίτη διευκολύνει τη ζωή και τις δράσεις των δημοτών, προάγει τον πολιτισμό, καταγράφει την τοπική ιστορία, ενώ ταυτόχρονα μέσω των διαφημίσεων και των ειδικών ρεπορτάζ στηρίζει την τοπική οικονομία.
Τα «Χανιώτικα νέα» πληρούν όλες τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις, αποτελώντας τη φωνή της πόλης και της επαρχίας, καθώς στηρίζονται στις γνώμες και τις απόψεις δεκάδων έγκριτων συνεργατών. Η πολιτική μετριοπάθεια και η έγκυρη πληροφόρηση του δημοσιογραφικού επιτελείου διασφαλίζουν το ύφος και το κύρος της εφημερίδας, ενώ τα podcasts ανοίγουν νέους ορίζοντες στη γνώση. Το λυπηρό γεγονός είναι ότι η μεγαλύτερη μερίδα αναγνωστών αφορά στις μεγαλύτερες ηλικίες, κυρίως άνω των πενήντα ετών, καθώς οι νεότεροι προτιμούν την ενημέρωση μέσω του Facebook, του Twitter, της Google, κ.λπ., προσηλωμένοι στην οθόνη του κινητού ή του tablet. Ίσως θα έπρεπε να γίνει ένας εποικοδομητικός διάλογος με τη νέα γενιά και να συζητηθεί η αξία αυτής της εφημερίδας, διότι σε αυτούς θα παραδοθεί η πόλη και η εφημερίδα μετά από κάποια χρόνια. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα Χανιώτικα νέα είναι η μεγαλύτερη σταγόνα της σύγχρονης χανιώτικης ιστορίας.