Την αντίθεσή του στη απόφαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου για τη χρήση του όρου «λαθρομετανάστης» από τους εκπαιδευτικούς, εκφράζει μέσω ανακοίνωσης ο Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει «η «απόφαση» του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου για τη χρήση του όρου «λαθρομετανάστης» από τους εκπαιδευτικούς καθώς και το εξώδικο της λεγόμενης «παγχιακής επιτροπής αγώνα» με το οποίο ζητούν την εκδίωξη των παιδιών των προσφύγων από τα σχολεία της Χίου, αλλά και συνολικότερα από τα σχολεία των νησιών του Αιγαίου, αποτελούν μνημεία ρατσισμού και ξενοφοβίας. Είναι συνέχεια όλων των προσπαθειών που έκανε η Χρυσή Αυγή και διάφορες ακροδεξιές ομάδες να επιβάλλουν καθεστώς απαρτχάιντ και ρατσιστικών αποκλεισμών στο ελληνικό σχολείο εις βάρος των παιδιών των μεταναστών και των προσφύγων.
Γνωρίζουμε ότι σε καμία περίπτωση η στάση αυτή δεν εκφράζει το αίσθημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων των νησιών του ανατολικού Αιγαίου οι οποίοι έχουν αγκαλιάσει τους πρόσφυγες. Τα ονόματα των νησιών και η στάση των κατοίκων τους έχουν γίνει συνώνυμα της αλληλεγγύης και αυτό δεν το ξεχνάμε. Οι μικρές μειοψηφίες γνωρίζουμε ότι εξυπηρετούν πολιτικά σχέδια αποπροσανατολισμού των φτωχών ανθρώπων από τα πραγματικά προβλήματά τους και από τις αιτίες που τα δημιουργούν.
Δεν είναι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες υπεύθυνοι για το χάλι που παρουσιάζει σήμερα η δημόσια εκπαίδευση. Ένοχος είναι τα μνημόνια και οι κυβερνήσεις που τα έχουν επιβάλλει τα τελευταία εννέα χρόνια. Οι δαπάνες για την δημόσια παιδεία έχουν περικοπεί κατά 32%. Οι θέσεις εργασίας έχουν περιοριστεί δραματικά ενώ το ¼ πλέον του προσωπικού δουλεύει ως περιπλανώμενοι ανά την χώρα συμβασιούχοι – αναπληρωτές. Εκατοντάδες τμήματα και σχολεία έχουν κλείσει ή συγχωνευτεί. Θεσμοί απαραίτητοι για τη λειτουργία του σχολείου όπως το ολοήμερο, οι τάξεις υποδοχής, η παράλληλη στήριξη κ.α. έχουν υποβαθμιστεί . Επιπρόσθετα η λιτότητα, η ανεργία και οι περικοπές των κοινωνικών δαπανών στον τομέα της υγείας ή των δημόσιων κοινωνικών δομών των δήμων έχουν οδηγήσει σε τραγική άνοδο της φτώχειας και ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της ζωής χιλιάδων ανθρώπων, στα νησιά και την ηπειρώτική χώρα. Δεν είναι οι πρόσφυγες που δημιούργησαν τα προβλήματα. Είναι η ΕΕ ,το ΔΝΤ, θεσμοί και οι κυβερνήσεις που προώθησαν τις πολιτικές τους. Αυτή την πραγματικότητα προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε όσοι προσπαθούν να υψώσουν ρατσιστικά τείχη στα σχολεία των νησιών.
Ειδικότερα σε ότι αφορά στα μέλη της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου, απεμπόλησαν το ρόλο τους ως συνδικαλιστές. «Ξέχασαν» ότι ο ρόλος του συνδικαλιστή δεν είναι να εξυπηρετεί μισαλλόδοξα πολιτικά σχέδια αλλά να αναδεικνύει τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και να οργανώνει το συλλογικό αγώνα των εκπαιδευτικών για την επίλυσή τους. Ρόλος τους είναι να υπερασπίζουν και να προσπαθούν να επεκτείνουν το δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και όχι να το περιορίζουν.
Τα μέλη όμως της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου αποτελούν ξένο σώμα για τους εκπαιδευτικούς καθώς με τη στάση τους απεμπόλησαν το ρόλο τους ως εκπαιδευτικών. Θεμελιώδες καθήκον κάθε εκπαιδευτικού αποτελεί η προσπάθεια μεταλαμπάδευσης της γνώσης και εξοπλισμού ΟΛΩΝ των παιδιών με τα αναγκαία εφόδια για να ανεβούν την ανηφόρα της ζωής. Ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να χαρακτηρίζει με μειωτικά επίθετα τα παιδιά. Ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να διαχωρίζει τα παιδιά εκ των προτέρων με βάση αναλλοίωτα χαρακτηριστικά τους που οφείλονται στην καταγωγή, το φύλο, τη φυλή, το χρώμα του δέρματος κλπ. Η λογική που εισάγουν είναι αντιπαιδαγωγική, εξαιρετικά επικίνδυνη και δεν έχει τέλος. Αν σήμερα χαρακτηρίζουν ως «λαθραία» τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών, αύριο θα χαρακτηρίζουν ως «κούτσουρα», «απροσάρμοστα», «τούβλα», «ανίκανα», «κοστοβόρα» κλπ τα παιδιά των φτωχών, τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης τα παιδιά με δυσικανότητες κλπ. δείχνοντας και σε αυτά την πόρτα της εξόδου από την εκπαίδευση που οδηγεί στον κοινωνικό καιάδα.
Λαθραίες είναι οι ιδέες αυτών που προσπαθούν να τσαλαπατήσουν τη δημοκρατία στο ελληνικό σχολείο γιατί ανατρέπουν κατακτήσεις της παιδαγωγικής επιστήμης, αντλώντας έμπνευση και ιστορική νομιμοποίηση από τη χιτλερική Γερμανία του μεσοπολέμου.
Υπερασπίζουμε το δικαίωμα των προσφυγόπουλων στην πλήρη και ομαλή ένταξή τους στο ελληνικό σχολείο.
Να γίνουν τώρα μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των σχολείων.
Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία»