Με μεγάλη προσήλωση διαβάσαμε πρόσφατα το άρθρο -δελτίο τύπου του προέδρου του επιμελητηρίου Χανίων Αντώνη Ροκάκη περί των προκλήσεων για τις επιχειρήσεις των Χανίων για το 2023. Ταυτόχρονα, την προηγούμενη Δευτέρα ο Θεός μας αξίωσε να κάνουμε και ένα από τα ελάχιστα συμβούλια που υποχρεούμαστε να κάνουμε ως ΔΣ του επιμελητηρίου. Παρανόμως βέβαια, καθώς ο νόμος μας υποχρεώνει να κάνουμε τουλάχιστον ένα συμβούλιο κάθε μήνα, αλλά για τη διοίκηση του μάλλον αυτό δεν έχει σημασία…
Με το λιβελογραφημα του κ. Ροκάκη λοιπόν, δεν γίναμε ούτε σοφότεροι, ούτε βέβαια καταλάβαμε καλά καλά τι ήθελε να πει ο ποιητής!!! Δυστυχώς! Καταλάβαμε βέβαια, την “αγωνία” του να φανεί μέσα από την αφάνεια που έχει βρεθεί ο ίδιος και μαζί με αυτόν ο φορέας που εκπροσωπεί…
Με μια αναφορά (ελλειπής) στα δεδομένα της αγοράς, η οποία δεν συνοδεύτηκε από προτάσεις και ένα πλαίσιο διεκδίκησης ως όφειλε, ο κ. Ροκακης έκανε την επανεμφάνιση του λέγοντας μας μάλιστα ότι “Στο Επιμελητήριο Χανίων, με έμφαση στην Καινοτομία, την Αειφορία και την Εξωστρέφεια εργαζόμαστε με όραμα και σχέδιο για να ανταπεξέλθουμε αποτελεσματικά στις ανατροπές και τις προκλήσεις του νέου Οικονομικού περιβάλλοντος”, για να συνεχίσει λέγοντας “Με ισχυρές συμμαχίες, επενδύουμε στο Μέλλον με στρατηγικά έργα υποδομής…”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα παρουσιάστηκε από το Δήμο Χανίων το σχέδιο για τη μαρίνα στη Νέα Χώρα, ένα project που αναμένεται να έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα για όλη την Κρήτη. Στη συγκεκριμένη παρουσίαση ο κ. Ροκακης ήταν ΑΠΩΝ, όπως απόντα ήταν και τα μέλη της διοίκησης του. Λίγο καιρό πριν, μια μεγάλη επιχειρηματική επένδυση στα Φαλάσαρνα μονοπώλησε το ενδιαφέρον του νομού. Δεν ενδιέφερε όμως το επιμελητήριο Χανίων, το οποίο με την ΑΠΟΥΣΊΑ του για ακόμη μια φορά δεν πήρε θέση. Προφανώς το “στρίβειν δια του αρραβωνος” είναι μια από τις “στρατηγικές” και “πολυεπίπεδες” επιλογές του κ. Ροκάκη και της ομάδας του.
Την ίδια περίοδο βέβαια που συνέβαιναν όλα αυτά, ο κ. Ροκακης και τα μέλη της διοίκησης του αλληλοφωτογραφίζονταν μπροστά από οργανοπαίχτες στη μοναδική δράση που το επιμελητήριο Χανίων αποφάσισε να υλοποιήσει για να “τονώσει” την αγορά ενόψει Χριστουγέννων… Είναι δυνατόν κάποιοι να νομίζουν ότι αυτός είναι ο ρόλος του επιμελητηρίου; Αρκεί να δούμε τι κάνουν άλλα επιμελητήρια της Κρήτης για τον τόπο τους για να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνει και το δικό μας επιμελητήριο…
Οπως είναι πλέον κατανοητό ακόμα και στον μεγαλύτερο κόλακα της διοίκησης Ροκάκη, το επιχειρείν στα Χανιά είναι “ορφανό” από τον θεσμό που οφείλει να το εκπροσωπεί, κάτι που δεν ισχύει σε κανένα νομό της χώρας, παρά μόνο στα Χανιά…
Άραγε, ο δήμαρχος Χανίων πως αντιλαμβάνεται το έργο του και το σχέδιο του για την ανάπτυξη των Χανίων, όταν αυτό επί της ουσίας “σαμποτάρεται” ελέω απουσίας από τον θεσμό που θα έπρεπε να είναι ο βασικός αρωγός του;
Πως αντιλαμβάνεται η κοινωνία της Κισσάμου και οι επιχειρηματίες που εδράζουν σε αυτήν, την απουσία του επιμελητηρίου και μάλιστα του κισσαμιτη προέδρου από τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της επιχειρηματικότητας της περιοχής;
Ρητορικά ερωτήματα, αλλά και τροφή για σκέψη.
Στις αναρτήσεις στα social media του κ. Ροκάκη βλέπουμε να φιγουράρει το σλόγκαν “Χανιά με μέλλον”… Θα πρότεινα να το ξανασκεφτούν. Το “Χανιά με …κόμπλεξ” ταιριάζει περισσότερο στην περίπτωση τους και δυστυχώς δείχνει την πραγματικότητα που η διοίκηση του επιμελητηρίου Χανίων αποδεικνύει με τη στάση της σχεδόν καθημερινά!!!
Κατάφεραν έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς να τον μετατρέψουν σε “καφενείο”, ενώ το “παιχνιδάκι” που έχουν στήσει στις πλάτες των επιχειρηματιών είναι απλά ένα …Μπακότερμα!
Πραγματικά θλίβομαι, κυρίως διότι τα Χανιά και οι επιχειρήσεις μας είναι μόνες τους να παλεύουν με τις εξελίξεις… Κρίμα!!!
Χρήστος Ηλ. Τσοντάκης
Επιχειρηματίας, Ανεξάρτητο μέλος ΔΣ επιμελητηρίου Χανίων