Σεπτέμβριος 1902 και οι φυλακές του Ιτζεδίν ξεκινούν τη λειτουργία τους με την ονομασία “Κεντρικό Σωφρονιστήριο Κρήτης”. Η εφημερίδα “ΚΗΡΥΞ” καταπιάνεται με το θέμα μιας και έχει ήδη ξεσπάσει διαμάχη για το αν η απόφαση ήταν σωστή και αν η εργολαβίες της εποχής πραγματοποιήθηκαν με τον ορθό τρόπο.
Στο φύλλο της 27ης Σεπτεμβρίου ο δημοσιογράφος αναφέρεται μεταξύ των άλλων:
«…Είναι άλλως τε αληθές, ότι οι κατ’ εκείνον τον χρόνον αρμόδιοι δεν έλαβον υπόψη των, τον σοβαρόν κίνδυνον, όστις κατά την έκθεσιν του κυρίου Αρχηγού δύναται να προέλθη εκ της ενδεχομένης καταπτώσεως ογκόλιθων από των υπερκείμενων υψωμάτων εντός της οδού Σούδας-Ιτζεδίν, ένεκα των οποίων είναι ενδεχόμενον να διακοπεί η μετά του Κεντρικού Σωφρονιστηρίου συγκοινωνία…».
Έχουν περάσει από τότε 117 χρόνια. Η τεχνογνωσία έχει αλλάξει, ένας νέος δρόμος κατασκευάστηκε και ονομάστηκε Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης και οι «ογκόλιθοι των υπερκείμενων υψωμάτων» συνεχίζουν να στοιχειώνουν καθημερινά τη ζωή μας.
(σημ. ο δημοσιογράφος αναφέρεται στην έκθεση του Αρχηγού της Χωροφυλακής και στον, μεταξύ των άλλων, αρμόδιο Δημοσίων Εργων της εποχής, αρχιτέκτονα Ν. Σαλίβερο).